Techno

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Er is tegenwoordig ook wel een substroming binnen techno die wat commerciëler is en ontstaan is uit minimal techno. Ik noem het piemeltjeshouse omdat het wel lekker dansbaar is, maar een beetje het echte ondergrondse techno gevoel niet heeft en ook en beetje 13 in een dozijn is (vind ik). Het heeft er wel voor gezorgd dat Awakenings nu letterlijk 5x zo groot is als 8 jaar geleden.

Er moet ook wel gezegd worden dat Awakenings deze stroming alweer een tijdje behoorlijk aan het ontgroeien is en minimal is, in ieder geval op het festival, steeds minder te vinden.
Er is nog 1 dedicated mainstage voor en zelfs daar hoor je weinig van de tergend saaie minimal meer waar je bijvoorbeeld 3-4 jaar geleden nog wel regelmatig mee verveelt werd.

Dat niet heel veel originaliteit (het is er dus nog wel) meer in de programmering zit zul je me niet horen ontkennen. Maar het platte van de hoogtijdagen van minimal (zeg 2008-2010) is er wel degelijk af.

Er mag weer wat speelsheid in zitten en soms is het gewoon weer lekker knallen. Dit zie je overigens niet alleen op awakenings maar eigenlijk bij alle festivals. Zelfs de mainstages bieden weer aanzienlijk interessantere muziek dan een aantal jaar geleden.......

Ik vind dat tweede akkoordje tov het loopje juist wel ff lekker wringen om daarna weer lekker in het spoor te lopen. Maakt hem net ff interessant.

Om ook maar even religieus in de stromendiscussie mee te gaan. Als ik de loopjes, akkoorden en sounds zo hoor zou ik zeggen probeer hem eens met een hogere BPM. Volgens mij is dat dan een lekkere basis voor in de psy/goa-achtige hoek.

Gezien het 'bijna dopplereffect' wat nu bij de volle stukken in deze track, op mijn kleine computerspeakers ontstaat..
Zou ik het qua 'valsheid' op 't randje noemen. Ik zal het zo ook nog wel ff op echte speakers luisteren.
De track lijkt een langzame zweving te hebben, zoals je vroeger bij analoge platen had...

Sowieso is best het lastig om gitaren echt zuiver te laten klinken... :-S

wat een discussie weer over iets waarover een discussie voeren volledig verspilde energie is :dj:

Gezien het 'bijna dopplereffect' wat nu bij de volle stukken in deze track, op mijn kleine computerspeakers ontstaat..
Zou ik het qua 'valsheid' op 't randje noemen. Ik zal het zo ook nog wel ff op echte speakers luisteren.
De track lijkt een langzame zweving te hebben, zoals je vroeger bij analoge platen had...

Sowieso is best het lastig om gitaren echt zuiver te laten klinken... :-S

Eh een dopper effect zit er niet in. Ik doelde puur op de tonen van de melodie. Het klopt dat de solist af en toe op t randje zit van valse stemming (bewust), maar dat bedoelde ik niet dus. En dat is geen gitasr maar een dwarsfluit met distortion...

Eh een dopper effect zit er niet in. Ik doelde puur op de tonen van de melodie. Het klopt dat de solist af en toe op t randje zit van valse stemming (bewust), maar dat bedoelde ik niet dus. En dat is geen gitasr maar een dwarsfluit met distortion...

Lol... Ik trek me terug uit deze discussie! :-P
En zoveel verstand ervan heb ik ook weer niet...
Ff geen zin meer in moeilijk doen!
Het is weekend!!!

Ik zou het zeker geen techno noemen, techno en minimal techno is afkomstig uit Detroit, zat toen ook een zekere filosofie achter waar ik nu niet verder zal op ingaan.

Ik heb je track beluisterd en naar mijn mening klinkt het jaren 90 dance, en als ik mij goed herinnerd zaten daar vooral veel Duitse artiesten in. Het eerste beste voorbeeld dat mij in het hoofd schiet is Da Hool met "Meet me at the loveparade".

Niet min ding maar er zullen er best wel zijn die dit kunnen appreciëren.

Flauw, getypt op mobiele phone ;)
Dat is een zeer slecht excuus.. :-P Stel dat een president op z'n smartphone aan een andere president zou typen: "we vallen elkaar mooi aan!" i.p.v. "we vullen elkaar mooi aan!". Dan is het wat flauw om daarvan het mobieltje de schuld te geven... :-S

Maar ik geef de discussie op, ik heb op dit moment geen zin om het ergens niet mee eens te zijn... :-D

:W

Lol, wat heb ik nou weer voor een onzinnige stelling getypt... Mijn excuses!
Maar het bier smaakt prima! :-D

Laterzz...

:mega:

kolere wat een topic is dit zeg, in eerste instantie had ik nog zoiets van die TS krijgt het allemaal wel een beetje te hard voor zijn kop.... Maar toen kwam meneer met deze zinnen: "Nog iets. mijn pa met een goed lopend bedrijf raad mij ook altijd af om op internet te zitten omdat hij zegt dat iedereen er alleen zit om op elkaar te zeiken. Dat geloofde ik jarenlang niet.................. nu weet ik beter
Gelijk heeft ie want laatst had ik ook nog ene advocaat op iemand moeten zetten die op internet dacht ff de baas uit te hangen en mij te bedriegen met een bep zaak... die kan mooi voor de rechter verschijne.. ook al zon stoer ventje van internet... net als het gross hier wat ff de baas denkt uit te hangen

Feel me????????? Dus liever een ECHTE conversatie met mensen die ik diep in de ogen kan kijken dan zomaar mensen die maar wat uitkramen"

De TS heeft het over een echte conversatie, jaja een advocaat op iemand afsturen betaald met de centen van paps... tja sorry hoor maar hier zakt mij broek compleet van mijn reet! De baas uithangen, wat doe jij nu?

Als ik nog ff wat mag zeggen over je track, zo verkeerd is het allemaal niet, ik snap je idee, alleen is het op dit moment nog geen techno. Maar wie kan dat wat rotten? Het is een productie van jezelf.

Je weet dat als je dingen op een forum plaats je met vrij directe mensen en dus ook meningen te maken krijgt! Of ze nu ook achter een computer zitten of niet.

Op beatport werken ze overigens aardig mee met het te pas en te onpas misbruiken van een hokje... die snappen het ook niet helemaal, maar ja alles is dance tegenwoordig...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back