Acidfever
There's no "I" in denial.
Er is tegenwoordig ook wel een substroming binnen techno die wat commerciëler is en ontstaan is uit minimal techno. Ik noem het piemeltjeshouse omdat het wel lekker dansbaar is, maar een beetje het echte ondergrondse techno gevoel niet heeft en ook en beetje 13 in een dozijn is (vind ik). Het heeft er wel voor gezorgd dat Awakenings nu letterlijk 5x zo groot is als 8 jaar geleden.
Er moet ook wel gezegd worden dat Awakenings deze stroming alweer een tijdje behoorlijk aan het ontgroeien is en minimal is, in ieder geval op het festival, steeds minder te vinden.
Er is nog 1 dedicated mainstage voor en zelfs daar hoor je weinig van de tergend saaie minimal meer waar je bijvoorbeeld 3-4 jaar geleden nog wel regelmatig mee verveelt werd.
Dat niet heel veel originaliteit (het is er dus nog wel) meer in de programmering zit zul je me niet horen ontkennen. Maar het platte van de hoogtijdagen van minimal (zeg 2008-2010) is er wel degelijk af.
Er mag weer wat speelsheid in zitten en soms is het gewoon weer lekker knallen. Dit zie je overigens niet alleen op awakenings maar eigenlijk bij alle festivals. Zelfs de mainstages bieden weer aanzienlijk interessantere muziek dan een aantal jaar geleden.......