de variatie in moderne progressive house :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Heerlijke "variatie" :P :halleluja :D

http://soundcloud.com/daleri/epic-mashleg

Tracklist.
1. Dimitri Vegas, Like Mike - Wakanda (Original Mix) [Intro]
2. FTampa - Kick It Hard (Original Mix)
3. Alvaro & Moti - NaNaNa (Original Mix)
4. Pyero - Genesis (Original Mix)
5. Chuckie, Dzeko & Torres - Down To This (Original Mix)
6. Makj - Springen (Original Mix)
7. Sini - Razz Up (Original Mix)
8. Pelari - Cango (Original Mix)
9. Krewella - Alive (Hardwell Remix)
10. Shermanology - The Only Way (Original Mix)
11. W&W - Thunder (Original Mix)
12. Gta, Henrix & Digital Lab - Hit It! (Original Mix)
13. Sultan, Ned Shepard, Fedde Le Grand - No Good (Extended Mix)
14. Henrix, Wayne & Woods - Jumangee (Original Mix)
15. Alvaro & Mercer feat. Lil Jon - Welcome To The Jungle (Original Mix)
16. Klauss Goulart & Mark Sixma - Rio (Original Mix)

Bagger is i.d.d. Het juiste woord, of template house, maar dit is helaas het grootste gedeelte v/d huidige Beatport Top100, triest toch?

Bagger, triest, allemaal prima als je dat vind. Maar wat heb je er aan om hier energie aan te spenderen als je het maar bagger vind? Er zijn ook genoeg originele muziekproducties die wel recht uit het hart kwamen EN OOK commercieel in de roos hebben geschoten. Dus wat is je punt.

o ja Raphie voortaan moet je wel alleen maar leuke dingen posten en vooral niet je eigen mening ventileren...
heb je dan niets geleerd van je ban? ;) :D

o ja Raphie voortaan moet je wel alleen maar leuke dingen posten en vooral niet je eigen mening ventileren...
heb je dan niets geleerd van je ban? ;) :D

dit is pure uitlokking natuurlijk 8D

:slotje::P

heeft iemand überhaupt wél de soundcloud geluisterd en dáár een mening over ?!?!
De soundcloud is op z'n minst OPMERKELIJK te noemen toch?
jammer dat mensen gewoon inhaken zonder überhaupt te luisteren. reageer dan niet als je niet inhoudelijk kan/wil reageren. dus hup! eerst afluisteren, anders mis je de clou...... graag daarna even inhoudelijk reageren. Voor de mensen die het daarna NOG steeds niet begrijpen: Er komen 16 tracks voorbij (iedere track 2 maten, dus na iedere 8ste tel begint een nieuwe track, echt waar? een NIEUWE? track? wow, ik dacht dat het één track was!, nou ik ook :) :) snappie em nu? welke tracks?? staat in de tracklist eronder....

Het was meteen al duidelijk. Opmerkelijk misschien wel, uit zo'n verband gerukt, ook. Zo'n file kan je van praktisch elk genre wel in elkaar klussen, niet?

zou best kunnen, maar dit ligt allemaal toch wel héél erg dicht bij elkaar niet? sommige tracks identiek
dezelfde whoosh / clap op de 8e, de snare, de tutututuut... zijn meer identieke elementen dan onderscheidende.

Uh... Ik wil niet lullig doen, maar ik hoor maar één track. De rest van de tracklist hoor ik helemaal niet!

best wel triest eigenlijk!

Het was meteen al duidelijk. Opmerkelijk misschien wel, uit zo'n verband gerukt, ook. Zo'n file kan je van praktisch elk genre wel in elkaar klussen, niet?
vind ik ook, dit is ook totaal niets nieuws, dit is al zo sinds hele lange tijd.

Bijvoorbeeld toen de trance opkwam had je een paar pioneers, zoals paul van dyk, BT, Sven Vath en ga zo maar door, die bedachten een akkoord progressie met bijbehorende sound en hoppa, binnen enkele maanden honderden van die tracks die exact hetzelfde deden. Dit is gewoon in alle stijlen wel zo.

Ik vind er zelf ook niets mis mee eigenlijk. Als een stijl populair is en je vindt het zelf ook leuk waarom zou je dan niet die stijl die je zelf mooi vindt ook gaan maken. Veel mensen doen hier altijd maar alsof ze zelf origineel zijn, maar of je het nou bewust of onbewust doet, 95 procent kopieert gewoon van zijn favoriete artiesten. En natuurlijk zijn er wel een paar trendsetters onder de muzikanten maar dat zijn er maar heel weinig en die zijn al bekend in hun scene of komen er toch wel.

Ik doe het zelf ook in cubase, daar heb ik gewoon stijl templates per muziek stijl en wil ik zo'n type track maken dan is in basis alles al opgezet en hoef ik me alleen maar te concentreren op de track zelf, de sound staat er dan al. Ik zag in ableton dat ze daar hetzelfde doen alleen noemen ze het daar anders :D

Geld verdienen met originele releases is heel erg moeilijk, dus ik zie het probleem niet om dan maar gewoon muziek te maken die je zelf leuk vindt, en als je die stijl leuk vindt dan gewoon lekker bezig zijn en plezier hebben in musiceren, daar hoort je ergeren aan wat anderen doen eigenlijk totaal niet bij :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back