de variatie in moderne progressive house :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Denk ook niet dat het een probleem is, maar vond het gewoon wel leuk om ze zo achter elkaar te horen :D

Denk ook niet dat het een probleem is, maar vond het gewoon wel leuk om ze zo achter elkaar te horen :D
hehe, das waar,
nu nog even kijken waar ik die template kan kopen :D

OMG toevallig droomde ik gisteren dat ik een 3/4 nummer á la Personal Jesus wou doen met een oude tekst die ik schreef... Nee dank u...

En is dit het "hoog niveau" om bekend te worden voor live optredens, zeg maar wat het publiek wil horen om uit hun dak te gaan?

Wat is de boodschap dan? Maak een trash nummer voor de poen?

Triest inderdaad. En geloof me ik probeer afstand te houden van smaak-gebonden mening... Hi-on-drugs cultuur (want als ik zo'n rak tracks hoor kan ik niet anders denken), nee dank u...

zou best kunnen, maar dit ligt allemaal toch wel héél erg dicht bij elkaar niet? sommige tracks identiek
dezelfde whoosh / clap op de 8e, de snare, de tutututuut... zijn meer identieke elementen dan onderscheidende.

Ik weet zeker dat dit bij ieder genre zou lukken. Met electro, met techno, met house, met klassiek, met americana, met metal, met alles.

Zelf met k*tnummers :)

heeft iemand überhaupt wél de soundcloud geluisterd en dáár een mening over ?!?!
De soundcloud is op z'n minst OPMERKELIJK te noemen toch?
jammer dat mensen gewoon inhaken zonder überhaupt te luisteren. reageer dan niet als je niet inhoudelijk kan/wil reageren. dus hup! eerst afluisteren, anders mis je de clou...... graag daarna even inhoudelijk reageren. Voor de mensen die het daarna NOG steeds niet begrijpen: Er komen 16 tracks voorbij (iedere track 2 maten, dus na iedere 8ste tel begint een nieuwe track, echt waar? een NIEUWE? track? wow, ik dacht dat het één track was!, nou ik ook :) :) snappie em nu? welke tracks?? staat in de tracklist eronder....

eerst niet, nu wel. Wat een ellende :)

Vooral het stukje verplicht afluisteren voordat je er wat over kan zeggen....ben je lekker klaar mee:)
Na twee tellen uitgezet, was al lang genoeg...

Vooral het stukje verplicht afluisteren voordat je er wat over kan zeggen....ben je lekker klaar mee:)
Na twee tellen uitgezet, was al lang genoeg...
Niks moet natuurlijk :P maar zonder te luisteren kan je natuurlijk inhoudelijk niks bijdragen :D

jeetje fuck heb er echt lang over nagedacht maar wat is het punt nu precies....

Er zijn ug nummers aan elkaar geplakt, en die lijken op elkaar? Nou ja euh boeiend...

Tis zoiezo kansloos om te zeggen dat al die nummers opelkaar lijken aan de hand van 2 maten. Volgens mij moet het best mogelijk zijn zoiets te maken met nummers van pak hem beet King Crimson, Pink Floyd, Bach, Deadmou5(ofhoedefuckdiedudeheet) en Ellie en Ricket.
Zal niet makkelijk zijn, maar hoop tijd aan besteden en de goede maten zoeken. Dus voordat je een oordeel kan vellen hoe hetzelfde die tracks zijn moet je ze natuurlijk eerst alle 16 helemaal luisteren. Maja, ik hoor meestal zoiezo weinig orgineels in dit soort muziek. Denk ook niet dat de muziek daarvoor bedoeld is?

Maar prima leesvoer voor tijdens een pitza, gezellig

:mega:

heb je ook al je eigen tracks online?
dan maak ik er 1 van 3 uur 8o

Je weet waar ze staan Fjoesz, je heb op allemaal uitgebreid commentaar gegeven.
Ben benieuwd wat je er van maakt! :)

Ik zag de compilatie vandaag al op fb langskomen. Zoals mensen al eerder opmerkte kun je van ieder genre wel zo'n lijst maken. Het verschil zit hem wat mij betreft wel in het feit dat deze releases allen kort achter elkaar zitten en
Vele hoge noteringen op beatport e.d. Halen. Ik zit vaak zonder resultaat uren op een synth geluid te broeden. En dat Hoewel de truc is twee zaagtandjes te gebruik en en ritmisch op één toets te rammen.

Wow, wat een hoop teleurstellende reacties zie ik hier!
Had iets meer van jullie verwacht Synthforum draadjesmakertjes!

En dit zeg ik niet omdat ik Raphie toevallig persoonlijk ken (long time Raph alles lekker?),
maar wat ik jammer vind is dat de meesten hier "the point" niet linken te begrijpen of willen begrijpen.
Zoals Raphie al heeft uitgelegd, deze mix is bedoelt als een soort myth buster over de vraag; is er nog originaliteit of überhaubt nog enig waarneembaar verschil tussen t gros van de tracks die de Beatport lijsten en menig festival momenteel domineren. T lijkt mij zeer duidelijk , Nein!

Elke keer als ik (en gelukkig toch nog een hoop anderen) weer dezelfde clichë/onartistieke/in 5 minuut gemaakt lijkende/vervelende/zeikerige/kleuter/kermis/sterretje&barbie achtige kut kudde spring muziek hoor en dan ook nog ondervind dat de jeugd dit ook nog electro house noemt.... Volgen een reeds diepen zuchten....

Talloze nummers met dezelfde sounds, dezelfde opbouw , dezelfde indeling en dezelfde gabber/jump style kicks, dezelfde melodie(geen) , dezelfde bassline die vaak al zit in de kick die dan natuurlijk wel netjes in de pitch is, dezelde open high heads die op de helft van de drop er netjes bijkomen omdat t nou eenmaal zo hoort, dezelfde risers die t hele nummer overheersen en dan de gebruikelijke ratel climax is natuurlijk altijd van de partij.

Er zijn ook geen fx onder de muziek gezet om de muziek te hypen, nee joh, er zitten kicks en basslines( als je op 1 toets rammen een baslijn mag noemen) onder de fx om de fx niet zoleeg te laten klinken.

ik heb een periode gekend dat ik me daar ook druk om maakte
gelukkig is die voorbij :D
echt, who cares, pak er jouw favorieten uit
luister jimi hendrix
wat je wil
en laat iedereen zich lekker dom beuken door de eenheidsworst :)

en trouwens, "high heads" ? :D

Inderdaad. Ik heb de schurft aan al die 'volkszangers' woonwagenmuziek van oranje sjonnies in witte overhemdjes die in videoclipjes op het strand met allemaal hetzelfde snikje in hun stem hun vakantieliefde bezingen.

Oplossing: ik luister er niet naar.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back