de variatie in moderne progressive house :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Elke keer als ik (en gelukkig toch nog een hoop anderen) weer dezelfde clichë/onartistieke/in 5 minuut gemaakt lijkende/vervelende/zeikerige/kleuter/kermis/sterretje&barbie achtige kut kudde spring muziek hoor en dan ook nog ondervind dat de jeugd dit ook nog electro house noemt.... Volgen een reeds diepen zuchten....
Wie ben jij om te bepalen wat goed of slecht is?
Als er publiek voor is, wat is dan het probleem?

verder zie fjoesz.

Zolang muziek smaak gebonden blijft, zullen deze discussies eindeloos verlopen naar de "llave".

Voordat het gebeurt toch even een reactie.

De TS schrijft een stelling "de variatie in de 'moderne progressieve house'": lees "de variatie in de 'moderne italo', 'moderne funk'", etc. Een 4/4 loop kan wonderen doen. Er is publiek voor allerlei stromen.

MAAR het onderliggende gedachte is: "ik maak dezelfde soort muziek en word afgewezen terwijl er figuren zijn die dezelfde maken en rijk zijn geworden"; kijk maar... En ja, luister het volledig naar om toch inhoudelijk te kunnen reageren.

Los van de smaak, het allerbelangrijkste: als je maar gelukkig voelt...

woonwagenmuziek van oranje sjonnies in witte overhemdjes die in videoclipjes op het strand met allemaal hetzelfde snikje in hun stem hun vakantieliefde bezingen.
.

wat is dan het verschil met zogenaamd hippe mensen met zonnebrillen die in videoclips allemaal met hun handen in de lucht op en neer springen op allemaal hetzelfde geijkte 4 to the floor beatje?

De mashleg is gemaakt door Delari die naar mijn mening hele lekkere electro house/complextro maken en is zoals Raphie al zei puur gemaakt om an te geven wat er aan de hand is. Mensen als Wolfgang Gartner spreken over een edm apocalypse en er zijn (gelukkig) veel dj's en producers die zich over dit verschijnsel uitspreken.
Het soort muziek wat je hoort in de mashleg zou eigenlijk een eigen style/subgenre iets moeten hebben aangezien ik boos word als dat als electro house bestempeld word (grrrrrr beatport!) en er zijn vast mensen die dat dan weer hebben als men beweerd dat dit progressive is. Mischien moeten we t big festival house of zoiets noemen want daar zijn de tracks waarschijnlijk voor gemaakt. Ik heb geen probleem met de producer die voor de grap eens voor 1 keer ff ook zo'n nummetje maakt en ook niet als dat nummertje dan blijkt aan te slaan, zegd nog niks over de muzikant. ..MAAR.... Heb wel een probleem met de dj die de main trend wil volgen en zn hele set uit de bp top 100 vist omdat ie te lui is of niet beseft dat zn favorite artiest ook nog meer nummers heeft gemaakt dan die in de top 10 staat en die zijn mischien nog wel vel vetter. Zouden ook nieuwe nummers kunnen zijn die net een dag uit zijn en dus Nog niet in de bp top staan. En daar zullen ook nooit komen als iedereen niet verder zou kijken dan de top 100, want ze beseffen niet dat door mensen die nieuwe platen beluisteren/ kopen de mensen zijn die de charts maken anders zou de top 100 erg lang hetzelfde blijven. En zeker de djs zijn de mensen waarvan je verwacht dat ze zich verdiepen in meer dan het voorgeschotelde kermis werk en nieuwe records "breaken". Wie kent nog de tijd dat de dj origineel moest/wou zijn, platen draaien die niemand nog kent, zn labels afplakt om plagiaat plegende djs geen inkijk op hun set te geven, de tijd van origineel zijn? Ipv van al het biters gedrag van nu waarbij veels te veel dj sets net zo weinig onderscheidend van elkaar zijn als de trx in de mashleg mix.
En de jongens en meisjes die sinds vorig jaar helemaal zwaar van de house zijn laten zich uiteraard voeden en scholen door de dj jongens die net een jaar ouder zijn en al 2 jaar van de house zijn en wellicht ook nog als 2e bron 538 altijd op hebben zodat ze wel weten wat er allemaal gebeurt in de wereld op gebied van...

Zucht zucht zucht, .. Zeer jammer dat men zich in dit internet tijdperk nog steeds enkel laat voeden door de "smaak" van de grote radiozenders, labels en oppervlakkige roemjagende djs. De oppervlakkigheid is at a alltime high , de ziel van de mensheid is lanzaam aan t wegrotten, zangers zondef autotune klinken tegenwoordig vals, muzikale muziek is overrated, etc. T word allemaal plastic. Iemand de film Wall E gezien? Dat is in t kort wat ik even wou zeggen..dus....
Ja andere genres lijken ook vaak op elkaar, maar dit verschijnsel gaat nu echt wel heel ver , is dit echt muziek maken? Zonder enige vorm van behoefte aan origineel zijn exact willen klinken als de hele bandwagon? Jump er dan maar snel bij , de kicks zullen alvast motiveren om te jumpen , maar wees snel want anders is ie weg!

wat is dan het verschil met zogenaamd hippe mensen met zonnebrillen die in videoclips allemaal met hun handen in de lucht op en neer springen op allemaal hetzelfde geijkte 4 to the floor beatje?

Er is geen verschil, dat was precies mijn punt. Er is muziek waar je van houdt en er is muziek waar je niet van houdt. En in plaats van de mauwen over de muziek die je niet aan staat kun je beter genieten van muziek die je wel gaaf vindt.

goede tekst, en de overvloed aan zogenaamde EDM is ook vooral te danken aan het feit dat iedereen met een PC tegenwoordig "muziek" kan maken..

paar wavjes met loops onder elkaar en klaaar :stupid

leuk he? dat de massa nu "muziek" kan maken?

het laagdrempelig maken van het maken van "muziek" heeft nu dit als gevolg..... een diarree output van "dance"

Wie ben jij om te bepalen wat goed of slecht is?
Als er publiek voor is, wat is dan het probleem?

verder zie fjoesz.

Ik bepaal niet wat goed of slecht IS, ik bepaal wat ik goed of slecht VIND.

Daar over uitspreken heet je mening delen.

En dit heet een forum waar t heel soms gebeurt dat mensen hun mening geven, vandaar.

Dus ik ben in ieder geval iemand met een mening.

Hitler had ook een publiek, dat bewijst dus helemaal niets.

Ik bepaal niet wat goed of slecht IS, ik bepaal wat ik goed of slecht VIND.

Daar over uitspreken heet je mening delen.

En dit heet een forum waar t heel soms gebeurt dat mensen hun mening geven, vandaar.

Dus ik ben in ieder geval iemand met een mening.

.

Amen

goede tekst, en de overvloed aan zogenaamde EDM is ook vooral te danken aan het feit dat iedereen met een PC tegenwoordig "muziek" kan maken..

paar wavjes met loops onder elkaar en klaaar :stupid

leuk he? dat de massa nu "muziek" kan maken?

het laagdrempelig maken van het maken van "muziek" heeft nu dit als gevolg..... een diarree output van "dance"

Helemaal met je eens. Als ze nou ook hun pc dan ff gebruiken om er achter te komen dat je er meer te verkennen valt dan t voorgeschotelde.

Het probleem zijn niet degenen die de muziek maken, maar degenen die het in stand houden door het te kopen en te draaien. Als er geen vraag is, droogt het aanbod vanzelf op.

Laatst gewijzigd:
ik heb een periode gekend dat ik me daar ook druk om maakte
gelukkig is die voorbij :D
echt, who cares, pak er jouw favorieten uit
luister jimi hendrix
wat je wil
en laat iedereen zich lekker dom beuken door de eenheidsworst :)

en trouwens, "high heads" ? :D

Ik zei de "open high heads" .
Soms zijn t crashes dat veranderd de zaak natuurlijk. 8o)

I care that nobody cares, ik heb ook geen hekel aan de stijl zelf , 1 of 2 nummers kan ik nog horen, maar wat mij stoort is de overvloed eraan en dat iedereen zo'n verschrikkelijk schaap gedrag vertoont, bah!! Of beeeeéhh

MAAR het onderliggende gedachte is: "ik maak dezelfde soort muziek en word afgewezen terwijl er figuren zijn die dezelfde maken en rijk zijn geworden"; kijk maar... En ja, luister het volledig naar om toch inhoudelijk te kunnen reageren

Betrek dat even lekker op jezelf PBM,
Sowieso maak ik hele andere muziek dan de voorbeelden hierboven, als je nog geeneens het verschil kan horen tussen mijn gezapige ouwelullen house en hierboven, dan kan je beter een andere hobby zoeken :D

Betrek dat even lekker op jezelf PBM,
Sowieso maak ik hele andere muziek dan de voorbeelden hierboven, als je nog geeneens het verschil kan horen tussen mijn gezapige ouwelullen house en hierboven, dan kan je beter een andere hobby zoeken :D

Je hebt het niet begrepen. Je neemt er alles letterlijk man, ik probeer je uit de tent lokken :stupid :duivels:

Je plaatste "progressieve house", is je main-genre toch? Of zie ik het verkeerd?

Het probleem is niet degenen die de muziek maken, maar degenen die het in stand houden door het te kopen en te draaien. Als er geen vraag is, droogt het aanbod vanzelf op.

Vooral degenen die het draaien, voorAL degenen die alléén dat draaien, en voorALLLLL degenen die allen dat draaien omdat iedereen t draait.

Denk dat veel mensen vergeten of zich niet willen herrineren dat muziek kunst is , oftewel hoort te zijn.

progressive house is ook al jaren een contradictie in termen

Zoals ik het zie heeft het niks met muziek te maken, (Neemt Shakespeareaanse pose en diepe stem)

Ik zie gewoon iemand als Raphie starend naar de website van beatport en gefrustreerd toekijken hoe anderen al dat roem en rijk naar zich toetrekken terwijl hij toch ook zo'n mooie dingen maakt.
Is het jaloezie? Is het pure haat? Diep in zichzelf weet hij wat het is, maar het is iets negatief - en omdat het negatief is brengt het negatieve energie met zich mee. Daarom spendeert hij enge lange en kostbare momenten van zijn leven op het uitstorten van kritiek op "hen" die het voor mekaar kregen. Ook al omdat het maar 3 noten en een kwart melodieën waren die zelf een aap uit zijn mouw had kunnen schudden. Nee, hij begreep het niet dat "zij" en niet hemzelf daar stonden met een menigte van honderden, duizenden te springen en te feesten.

Maar zo negatief hoeft het niet te blijven want iemand als Raphie kan eens de nacht aangebroken is de hemel op kijken en al die sterren zien, al die sterren zijn ZIJN publiek en elke avond komen ze ter hemel als toeschouwers van zijn muziek.

Al is goed, ga en vermenigvuldig uw muziek via file-share en ander tuben. ;)

Zoals ik het zie heeft het niks met muziek te maken, (Neemt Shakespeareaanse pose en diepe stem)

Ik zie gewoon iemand als Raphie starend naar de website van beatport en gefrustreerd toekijken hoe anderen al dat roem en rijk naar zich toetrekken terwijl hij toch ook zo'n mooie dingen maakt.
Is het jaloezie? Is het pure haat? Diep in zichzelf weet hij wat het is, maar het is iets negatief - en omdat het negatief is brengt het negatieve energie met zich mee. Daarom spendeert hij enge lange en kostbare momenten van zijn leven op het uitstorten van kritiek op "hen" die het voor mekaar kregen. Ook al omdat het maar 3 noten en een kwart melodieën waren die zelf een aap uit zijn mouw had kunnen schudden. Nee, hij begreep het niet dat "zij" en niet hemzelf daar stonden met een menigte van honderden, duizenden te springen en te feesten.

Maar zo negatief hoeft het niet te blijven want iemand als Raphie kan eens de nacht aangebroken is de hemel op kijken en al die sterren zien, al die sterren zijn ZIJN publiek en elke avond komen ze ter hemel als toeschouwers van zijn muziek.

Al is goed, ga en vermenigvuldig uw muziek via file-share en ander tuben. ;)

+100 :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back