My first Sony

MacGyverGear

midi-life crisis
Heb afgelopen weekend, na lang zoeken, wikken en wegen een leuk mixertje op de kop getikt.
Zocht naar iets analoogs om e.e.a. te summen en samen met een meer-sporenrecorder te kunnen gebruiken.
Had al een paar fostexen en nog wat andere gegadigden op het oog. Wat heen en weer gemaild en advies ingewonnen.. maar 't was het gewoon allemaal net niet.

Had deze Sony zelf nog nooit ergens gezien, is weinig over te vinden maar 't is echt een leuk ding.
Barst van in de ins en auxen en daarbij ook nogeens 4 stereo subgroepen. :okdan:
In totaal 34 ins.. 10 mono. 4 stereo met EQ en 4 stereo returns en nog mogelijkheden om 8 tape returns via aux 1 en 2 aan je master toe te voegen.
Faders schijnen VCA's te zijn.. geen kraakje te horen iig. :)
Toonregeling is wat beperkt helaas maar de klank is erg goed en lots of headroom.

Helaas waren er een paar mankementjes. Paar knopjes blijven niet hangen maar die heb ik nu geblokkeerd met stukjes tandestoker :D
Ook vreemd is dat de VU niet uitslaat als er geen AFL's zijn geselecteerd.
Hoofdtelefoon uitgang werkt ook niet.. maar mocht em voor 50 euro meenemen en daar kon ik em niet voor laten staan. :) Ben ontzettend blij dat ik em meegenomen heb.

Heb er effe een oud experimentje doorheen gehaald. Weet niet of je er heel veel van kunt zeggen aangezien ik max 14 kanalen als audio-outs kon maken met mijn EMU's maar vond het sowieso weleens leuk om een digitaal project door een analoge mengert heen te halen. :mega:
Projectje is voornamelijk de VST TAL-UNO-LX qua synths + heel veel samples.
Heb express een ruisje aan het begin en eind lvan de MP3 aten staan maar is toch behoorlijk stiller dan alle mengertjes die ik tot nu toe had. :halleluja

SGY-2323_3.jpg

Attachments

• You dropped a bomb on me (OTB mix).mp3
    7,8 MB · Bekeken: 190
Thnx.. :okdan: Uiteraard altijd een afgepaste hoeveelheid drank.. zoals gepast bij het vieren van zo'n aanwist.. een paar van die gele sapjes :mega:

Heb ik op wat mankementjes na toch een waar koopje bemachtigd.. vind em ook super klinken :) :okdan:

Ben wel benieuwd naar die MCA.. klopt dat qua typeaanduiding? Heb wel zo links en rechts de nodige MXP's gezien op internet en natuurlijk over de DMX 100r gehoord maar die MCA nog nooit gezien.

Die MXPen zitten echt onwijs mooie tafels tussen tussen trouwens.. zoals die hieronder :{ :mega:

2578d1081421285-anyone-know-about-mxp2000-sony-analogue-mixer-sony_mxp2000_1.jpg

dat is degene die ik heb ( wel in onderdelen vanwege de ruimte....

het is overigens MCI, niet MCA....:D

je hebt grote kans dat jou mixer ook door MCI gemaakt is....
:mega:

dat is degene die ik heb ( wel in onderdelen vanwege de ruimte....

het is overigens MCI, niet MCA....:D

je hebt grote kans dat jou mixer ook door MCI gemaakt is....

En die heb jij gewoon.. :okdan::halleluja

Was MCI dan iets anders als SONY?? Weet inmiddels dat uit diezelfde range als de mixer ook de DPS-V77 komt.. misschien een beetje gehyped.. maar vind dat wel een erg lekkere FX bak :mega:
Mixertje is dus rond 1998 op de markt gekomen :mega:

Laatst gewijzigd:
mci was een amerkaanse fabrikant die op een gegeven moment heeft samengewerkt met sony .

maakte erg mooie dingen.

mijn mxp2000 is splinternieuw, ik had een flink aantal reserve modules overgenomen van een verhuurder die langs de lijn deed enzo....
kostte wel wat, maar dan heb je ook wat.

ik heb alleen niet de master en de compressor module, maar die zijn simpel na te maken.

Ah.. weer wat geleerd. :)

Maar eh.. erg mooie tafel die MPX2000.. heb nog es ff lopen zoeken op internet.. toch wel een legende. Echt mazzel dat je em in deze staat hebt.
Weet niet uit welk jaar deze komt maar wordt vaak toch minder als het ouder wordt.. ook wel verschillend per merk natuurlijk.. maar wees er maar zuinig op :mega:

Gave koop heb je gedaan! :)
MCI ken ik vrij redelijk.
Ik heb twee channels uit de 428 mixer in een 19" rack gebouwd.
Er zit een mooie, op inductor gebaseerde, EQ in.
Er zitten best wel mooie mic preamps in. En last but not least: alles is netjes voorzien van zware in- en uitgangstrafo's.

Oftewel: mooi spul :)
Veel plezier met jouw Sony;)

Sony/MCI heeft mooie tafels gemaakt die van forumlid Radiance was ook erg mooi.

Er zijn idd waanzinnig mooie tafels gemaakt door Sony/MCI..

@MatthewLeBlom: Da's ook een idee.. gewoon een channelstrip als voorversterker gebruiken. :) Moet nog steeds een Telefunken V276 scoren.. De laatste op ebay was ik net te laat mee.. maar misschien gewoon 's naar een los broodje kijken :)

Zag trouwens ook dat homeconsumer merk Philips ook mixers heeft gebouwd.. en dan bedoel ik geen staafmixers :D

http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

$T2eC16FHJG!FFm1kJmRJBRsPfkzOI!~~60_85.JPG

Kwa looks vind ik hem erg sexy, zal hem graag eens willen gebruiken....alleen het bod wat nu staat is dat een goede indicator kwa prijs?

Nee joch, 2000 euro is veel te veel voor zo'n tafel... :D

Potjandorie, wat een lekker ding is dat zeg! :{

Hier ook nog een videootje over de die LDC´s :mega:

´t Gaat wel een beetje off-topic zo maar als ´t blijft bij Philips.. dan is het goed :D

Philips en Studer zijn nog steeds een standaard bij klassieke opnamen. Prachtig!

Back