Cupcreamrecords

Licensing fee staat als het goed is op de website van Buma/ Stemra brz, percentage is 80 % van de verkoop ex. B/S

Ga ik nog eens de bumra stemra site uitpluizen. Speel al langer met het idee om een label te beginnen om muziek uit te kunnen brengen waar ik helemaal voor ga. Ik heb geen winstdoelstelling maar als het wat opleverd kan dat ingezet worden om meer te besteden aan marketing, etc.

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk een doolhof en waar standaard contracten al liggen zou me dat al veel helpen, tips zijn dus van harte welkom :)

Licensing fee staat als het goed is op de website van Buma/ Stemra brz, percentage is 80 % van de verkoop ex. B/S

Bedankt voor je antwoord.....maar ik was eigenlijk op zoek naar een verhaal in euro's, weet niet of je dat wilt delen, maar dat is voor mij veel interresanter om te weten dan een percentage enzow. Hoop dat je dat snapt:)

Bedankt voor je antwoord.....maar ik was eigenlijk op zoek naar een verhaal in euro's, weet niet of je dat wilt delen, maar dat is voor mij veel interresanter om te weten dan een percentage enzow. Hoop dat je dat snapt:)

Sluit me aan :)

Ga ik nog eens de bumra stemra site uitpluizen. Speel al langer met het idee om een label te beginnen om muziek uit te kunnen brengen waar ik helemaal voor ga. Ik heb geen winstdoelstelling maar als het wat opleverd kan dat ingezet worden om meer te besteden aan marketing, etc.

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk een doolhof en waar standaard contracten al liggen zou me dat al veel helpen, tips zijn dus van harte welkom :)
Kan dat alleen maar aanmoedigen ondernemerschap is super cool. T is best pittig, kan mij heel goed voorstellen dat als je er niet mee te maken hebt gehad je de bomen door het bos niet meer ziet.

T is eigenlijk vrij simpel, je hebt met overeenkomsten- en intellectuele eigendoms- recht te maken, binnen dat kader ben (gedeeltelijk) je vrij om te bepalen wat wilt, 99% is logica / voor de hand liggend en wat redelijk is, ik heb hier eea proberen te verduidelijken:http://cupcreamrecords.blogspot.nl/2013/08/music-and-licensing.html

Je moet de basis goed in orde hebben dus de wet volgen, vb.....om eea voor elkaar te krijgen moet je (wettelijk gezien) een akte van overdracht fixen, hoe en wat staat in de wet. Nu komt het verwarrende, industrie standaard noemen ze dit een uitgaveovereenkomst....wtf why ? :stupid

Verder bestaan er boeken die je kunt huren bij die bieb hierover ;)

Ok, vat m als je een aanvraag binnen krijgt ben je vrij om te bepalen wat je er voor wilt hebben. Wat Buma/ Stemra ervoor vraagt i dunno......

Attachments

• Schermafbeelding 2013-12-02 om 11.53.52.jpg
    Schermafbeelding 2013-12-02 om 11.53.52.jpg
    22,6 KB · Bekeken: 116
  • Schermafbeelding 2013-12-02 om 11.54.26.jpg
    Schermafbeelding 2013-12-02 om 11.54.26.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 112
Ik moet toch echt even reageren.. Wat hier gezegd wordt over Soundcloud, Youtube en likes/followers/views slaat toch echt de plank volledig mis.. Verschillende mensen zeggen hier dat likes, views en volgers helemaal niets zeggen..

Natuurlijk zegt dat wel iets! Dat betekent dat mensen je muziek waarderen en dat is toch wel vrij belangrijk lijkt me zo. OK, niet alle likes/volgers/views zullen gebeuren omdat mensen het echt geweldig vinden wat je doet, maar het overgrote deel doet dat toch echt wel. Of willen die mensen zeggen dat bijvoorbeeld een Justin Bieber miljoenen hits krijgt omdat mensen reageren om het reageren? Als jij die muziek niet mooi vind wil dat niet zeggen dat anderen het niet mooi kunnen vinden.

Wat ik wil zeggen is dat tijden veranderen. Er wordt nu eenmaal geen muziek meer uitgebracht op bakkelieten platen uit het tijdperk waar velen hier in zijn blijven steken. Youtube, Soundcloud en weet ik het wat er allemaal nog meer is zijn goede manieren om jezelf te promoten als beginnende artiest (ik kan er zelf over meepraten). Tegenwoordig wordt er nu eenmaal veel digitaal gedaan en dan is het makkelijk als muzikant dat je het zelf uit kan brengen via verschillende manieren zonder te hoeven leuren bij platenmaatschappijen of ze een CD van je uit willen uitbrengen. En omdat iedereen het kan verschilt de kwaliteit nou eenmaal.

Maar het leuke is dat die mensen het uit KUNNEN brengen en het zelf vooral erg leuk vinden. En als anderen het ook leuk vinden en die muziek willen kopen of willen luisteren is dat alleen maar mooi meegenomen en ik kan me voorstellen dat je daar in het begin erg trots op bent en het wilt delen.

Owwww.....voelt dat niet gek dan om te doen?
Nee eigenlijk niet, ff mijn zienswijze: ik zie het als een mashup uuhm en zolang je hem niet in distributie/ geld mee verdient dan is het, ok.

Maar ben het helemaal met je eens daarom ga ik hem offline halen. Ga hem vanaf maandag in distributie gooien, zo 1 filmpje kan ik (toch) niet gebruiken.

Daarom bij herhaling:https://www.youtube.com/watch?v=zNb-Vef2Svk

No probs Waz!
Ik vroeg me net vandeweek nog af hoe het met je ging :)

Cheers,
Exo. :mega:

Gaat goed, thnx for asking :okdan: , heb 2 jaar vooruit gewerkt ongeveer 50 tracks van commercieel tot super underground, :)

uuhm inmiddels 750 liedjes verkocht op de meest gekke plekken (zelfs Nigeria :)). Uiteindelijk heeft Pimpampeter gelijk, vele kleintjes maken......

check:

http://cupcreamrecords.blogspot.nl/2014_07_01_archive.html

Vorige maand nieuwe distributeur Black Hole Distribution, check:http://cupcreamrecords.blogspot.nl/2014/08/newsflash-entertainmentnews-cupcream.html

En vanaf nu lekker releasen, hier de release schema tot januari 2015:
http://cupcreamrecords.blogspot.nl/2014/08/release-schedule.html

Voor licentie aanvragen is het trouwens: info@blackholedistribution.net ipv .com :)

Back