Cupcreamrecords

Zo zie je maar weer dat eea verschillend geïnterpreteerd kan worden, afhankelijk van hoe jij geprogrammeerd bent en hoe je op dit moment in het leven staat. Voor mij bevestigd het het herhalingsconcept, komt omdat dat ik dat een interessant onderwerp vind, koppeling emotie, beeld + geluid.
hehe programmering ende interpretatie :P het tekenfilmpje is absoluut cynisch bedoeld, dat beaamt de maker zelf ook nl...

Vanwaar de switch naar CC licensing?
Scheelt wel een hoop werk, gewoon op SC plempen voor wie het hebben wil...

hehe programmering ende interpretatie :P het tekenfilmpje is absoluut cynisch bedoeld, dat beaamt de maker zelf ook nl...

:okdan:

Vanwaar de switch naar CC licensing?
Scheelt wel een hoop werk, gewoon op SC plempen voor wie het hebben wil...
Waarom niet ? las erover vind het een gruwelijk idee. Je geeft het al aan scheelt hoop werk en heb geen zin/ tijd om mailtjes te beantwoorden, May i use it ? bla, bla, bla. Nu zit het binnen het systeem. Kan je het gebruiken, good luck with it, punt, voor 1 ieder duidelijk hoe de vork in de steel zit.

2 December Wall S---->Delirium....>tech house/ techno......:dj:

Hier de teaser:

Zo doe ik het ook hoor, van label verkoop wordt je ook niet rijk, gewoon weggeven

Ehm, is dat dezelfde CC die wij bij platenlabels gebruiken als we de originele componist/tekstdichter en publisher niet weten? Dan lijkt me dat niet zo'n slimme zet. Je krijgt dan namelijk alleen auteursrechten uitgekeerd op het moment dat je het zelf claimt. Stel een grote ster draait je plaat en vult netjes z'n setlist in, dan kan dat een paar honderd euro auteursrechten opleveren, maar omdat je t niet weet, zul je t nooit claimen.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast, en is die cc iets heel anders...

Ja, daarom draaien die grote sterren alleen uit eigen stal :D ik hoef me met mijn producties echt niet druk te maken dat Armin deze op z'n stick gaat zetten :D

Ja, daarom draaien die grote sterren alleen uit eigen stal :D ik hoef me met mijn producties echt niet druk te maken dat Armin deze op z'n stick gaat zetten :D

Dat zijn je eigen woorden! ;) maar er zijn een hoop jongens wereldwijd doorgebroken doordat grote namen hun platen gingen draaien. Dan is t toch handig als ze je kunnen vinden, of zou je dan een carriere uit principe weigeren?

Nee, daar heb je wel een punt, maar als ik nu zie wat ik krijg van 500 units verkopen en 1000 plays op networks dan is dat om te huilen. Dan weet ik niet wat gedraait worden op een feest meer oplevert
Ik heb nu altijd wel eigen geld eruit, soms een paar honderd euro meer na een jaar, maar het is tientjeswerk per kwartaal.

Kan natuurlijk gewoon blijven uitgeven dan is de publishing secured door m'n aggregator, maar ik ben gewoon niet groot/goed genoeg. Maat in principe heb je wel gelijk, het (on)geluk zit in een klein hoekje

Laatst gewijzigd:
"Rijk", "rijk" Raphie toch.....daarvoor ben ik dit niet gestart, los van het feit dat ik mij heeeuul rijk voel, kan doen wat ik wil ;)

Ehm, is dat dezelfde CC die wij bij platenlabels gebruiken als we de originele componist/tekstdichter en publisher niet weten? Dan lijkt me dat niet zo'n slimme zet. Je krijgt dan namelijk alleen auteursrechten uitgekeerd op het moment dat je het zelf claimt. Stel een grote ster draait je plaat en vult netjes z'n setlist in, dan kan dat een paar honderd euro auteursrechten opleveren, maar omdat je t niet weet, zul je t nooit claimen.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast, en is die cc iets heel anders...
je hebt 2 cc's (meer maar is nu niet van toepassing)

1. commercieel gebruik
2. niet commercieel gebruik

1.= wil er niets voor hebben ook als iemand er centjes mee verdient en
2. = iemand mag het gebruiken, maar zodra iemand er centjes mee gaat verdienen dan......komt BS om de hoek.

Als aangeslotene......staat BS alleen 2 toe. Dus als iemand het koopt of gratis krijgt en draait (op een feest bijv.) dus er centjes mee verdient is het als het goed is BS die incasseert, bij de organisatie als ik het goed heb.

Elk liedje is geregistreerd op naam via oa de distributeur en BS.

Zelfde doe je in principe ook met demo's je stuurt ze op naar djs. Als het in de smaak valt, your lucky, if not dan next time better, toch ? wat is het verschil ?

Hoe weet je wie eea koopt en draait en of wat men ermee doet ?

Laatst gewijzigd:
Zo Pimpampeter.....Check t eind, wbt licenties voor compilaties, lang leve Buma/ Stemra :D

T is een heel groot, grijs gebied. Het enige wat ik aan wil geven, is dat je je niet moet vergissen in opbrengsten. Met veel onbekendere tracks, gaat het ook heeeeeeeel erg hard, kan ik je uit ervaring vertellen.

Vele kleintjes maken ook groot.

Voor veel mensen hier zal dat niet van toepassing zijn, maar de voorbeelden zijn er genoeg. Zo had n collega voor n DJ n plaatje geproduceerd. Leuk ding, bracht best wel wat op. Totdat Akon op n gegeven moment een deuntje uit de plaat gebruikte in n wereldwijde release. Na n plagiaatzaak en jaren wachten, hebben ze wel ieder 40.000 euro gekregen. Dat loont de moeite, toch?

Attachments

• Schermafbeelding 2013-10-22 om 22.03.45.jpg
    Schermafbeelding 2013-10-22 om 22.03.45.jpg
    35,3 KB · Bekeken: 104
T is een heel groot, grijs gebied.
k heb mij ff ingelezen maar valt mee toch? je geeft toestemming voor gebruik non commercieel.....dat non commercieel zou idd. verschillend geïnterpreteerd kunnen worden. Volgens mij houdt dit in dat je het mag delen, gebruiken zonder fee te betalen tot het moment dat het commercieel wordt, zoiets toch? los daarvan je bent en blijft eigenaar van je werk.

Het enige wat ik aan wil geven, is dat je je niet moet vergissen in opbrengsten. Met veel onbekendere tracks, gaat het ook heeeeeeeel erg hard, kan ik je uit ervaring vertellen.Vele kleintjes maken ook groot.
yubz heel sterk argument is niets tegen in te brengen.

Voor veel mensen hier zal dat niet van toepassing zijn, maar de voorbeelden zijn er genoeg. Zo had n collega voor n DJ n plaatje geproduceerd. Leuk ding, bracht best wel wat op. Totdat Akon op n gegeven moment een deuntje uit de plaat gebruikte in n wereldwijde release. Na n plagiaatzaak en jaren wachten, hebben ze wel ieder 40.000 euro gekregen. Dat loont de moeite, toch?
als je je werk netje op naam registreert moet er toch geen probleem zijn of zie ik dat verkeerd ?

Ik zag in je blog dat je aanvragen had goedgekeurd om de nummers in verzamelaars op te nemen. Hoe werkt zoiets? Krijg je een vast bedrag of een percentage van de verkoop? Werk je hier met standaard overeenkomsten?

Hey jefz,

Het werkt vrij simpel mensen luisteren je muziek vinden dat tof of niet. Als men het tof vind en zelf met compilaties bezig is of iets anders, neemt men contact op met de vraag of men je werk mag gebruiken.

Ja, je krijgt een percentage van de verkoop, ja, je krijgt een vast bedrag licensing fee en ja je werkt met standaard overeenkomsten.

Als jij iets van een ander gebruikt werkt dat net zo.

Hoe eea precies werkt check dit artikel:

The tale of "Happy Birthday to You"
The song "Happy Birthday to You" is an example of just how interesting the world of licensing is. Think about this song -- it is only 6 notes. Yet it is one of the best known songs in the world. It was written in 1893 by Mildred and Patty Hill and first published with the words, "Good morning to you".

The words "Happy Birthday to You" were first seen in print in 1924, although the author is unknown. Copyright was registered in 1934 in a court case involving a musical called "As Thousands Cheer" by Irving Berlin. The Clayton F. Summy Company became the song's publisher in 1935. Through a series of purchases and acquisitions, the song now belongs to AOL Time Warner. ASCAP represents the song for public performance licensing.

The copyright to "Happy Birthday to You" should have expired in 1991, but the Copyright Act of 1976 extended it, and the Copyright Term Extension Act of 1998 extended it again, so the song is protected until 2030 at least.

"Happy Birthday to You" brings in about $2 million per year in licensing fees according to this article. If you ever hear the song in a movie, TV show or commercial, a licensing fee has been paid. Any manufacturer making a toy that plays the song pays a licensing fee. The manufacturer of any musical card playing the song pays a licensing fee. And so on... This 6-note song is big business!
Bron:http://entertainment.howstuffworks.com/music-licensing5.htm

Laatst gewijzigd:
Wat voor een percentage is dat en hoeveel euro's is een vast bedrag licensing fee's?
Artikel is daar niet echt duidelijk over.

Back