Cupcreamrecords

Nieuwe tracks zijn uit

wj9bvt.jpg

Thnx mate vind het ook een leuke collectie geworden :dj:

ff een trance playlist maken :)

Leuke tracks, hoe maak je die nou? Speel je zelf? Of Jazz samples sprokkelen en combineren? Hoe doe je dat dan met rechten als je het uit wilt geven?

Ligt er aan, wat de track nodig heeft. Heb bijv. bij 1 track de snare gesampled van swedish house maffia, rechtstreeks van youtube :P

Maar grootst gedeelte spelen wij zelf. Zie hieronder een vb, baseline, synth, effecten ed komt van sylenth, kick is gesampled. Vind ik niet goed, ga ik vervangen door een kick ooit gemaakt, gebruik ik in bijna elke track.

Hihats ed komen uit de drummachine van Ableton :D

Wbt rechten als het uniek en niet eerder is gemaakt is het van jou, ben jij de rechtmatige eigenaar. Eerst registeren bij Buma/ Stemra en dan ben je klaar om het aan de wereld te laten horen, verkopen, verhuren enz enz :)

Laatst gewijzigd:
en sommige tracks gaan echt op de klassieke manier alles samplen aan geluiden, sampler in en begin maar een baseline te maken, zie hieronder . In het ergste geval als je een goed idee hebt en je kan het zelf niet fixen, ga je naar t conservatorium laat je iemand wat inspelen of een bevriende muzikant :D

Laatst gewijzigd:
De tracks zijn niet slecht maar is de "ruis" bewust toegevoegd bij de audio in de links? Ik snap het wel dat het hier over de rechten gaat (illegale downloads en dergelijke), maar zo is de muziek niet helemaal te appreciëren... Lijkt me... Het was misschien leuker dat je snippers van de songs in een link plaatste zeg maar een soort mixtape.

Bovendien de 301+ views (in no time) is een old trucje! Maar ik kan het mis hebben hoor.

Enfin voor de rest heb ik weinig nuttigs te zeggen... Gewoon zo doorgaan!

Tuckjes me like, vertel eens ? :)

Truuckjes zou ik trouwens niet uithalen met je account, heb je in no time een ban te pakken. Youtube/ google controleert daar bij elke download scherp op. Youtube opdracht geven om het te distribueren binnen hun netwerk(en) ;)

Ja ruis is toegevoegd omdat ik verzoek kreeg voor een download linkje dus ik stuur een linkje naar Spotify of ik niet een youtube of SC linkje had zodat ze hem vanuit daar konden ...... =(

Is een goeie van je om een soort van mixtape te doen, ga er over nadenken, thnx :okdan:

Back