jefz
Triple
Ik werk steeds meer OTB en verzamel de nodige hardware om me heen.
Momenteel heb ik een RME 9632 met 4 extra inputs en 4 extra outputs.
Adat out 8 kanalen (voor de modulaire synth)
Adat in 8 kanalen.
Buiten het feit dat ik kanalen tekort kom vind ik het steeds irritanter om in mijn daw te moeten afmixen. Pielen met kleine knopjes, niet leuk als je al veel met computers overdag werkt.
Nu dacht ik om een mixer erbij te prikken waarvan de output in mijn RME zit geprikt en kan dan meer "on the fly" mixen en krijg hopelijk dan ook meer headroom in mijn mixen.
Klinkt dit nog logisch of maak ik hier een denkfout in de workflow?
Maar dan welke mixer?
Het mag best een "vies" randje hebben (maak techno)
Wil voldoende kanalen om in de toekomst neer weer vast te lopen.
Pak even een aantal van oa MP die mijn aandacht hebben qua prijs. Heb geen ervaring met mixers dus welke zouden jullie nemen en waarom?
Zeer betaalbaar: Allen & Heath GS3
Iets duurder: Allen & Heath Zed 436
Stuk duurder: Allen & Heath Zed R16 (werk met PC dus moet een firewire kaartje inpluggen en daarmee is mijn RME ook niet meer nodig dacht ik) daarnaast wel adat om uit te breiden.
Alvast bedankt voor het advies!
Momenteel heb ik een RME 9632 met 4 extra inputs en 4 extra outputs.
Adat out 8 kanalen (voor de modulaire synth)
Adat in 8 kanalen.
Buiten het feit dat ik kanalen tekort kom vind ik het steeds irritanter om in mijn daw te moeten afmixen. Pielen met kleine knopjes, niet leuk als je al veel met computers overdag werkt.
Nu dacht ik om een mixer erbij te prikken waarvan de output in mijn RME zit geprikt en kan dan meer "on the fly" mixen en krijg hopelijk dan ook meer headroom in mijn mixen.
Klinkt dit nog logisch of maak ik hier een denkfout in de workflow?
Maar dan welke mixer?
Het mag best een "vies" randje hebben (maak techno)
Wil voldoende kanalen om in de toekomst neer weer vast te lopen.
Pak even een aantal van oa MP die mijn aandacht hebben qua prijs. Heb geen ervaring met mixers dus welke zouden jullie nemen en waarom?
Zeer betaalbaar: Allen & Heath GS3
Iets duurder: Allen & Heath Zed 436
Stuk duurder: Allen & Heath Zed R16 (werk met PC dus moet een firewire kaartje inpluggen en daarmee is mijn RME ook niet meer nodig dacht ik) daarnaast wel adat om uit te breiden.
Alvast bedankt voor het advies!