Kraftwerk in Evoluon

ja ze stonden echt in de koepel...
alle mensen op de verdiepingen.

de muziek klonk naar mijn mening echt goed. waarschijnlijk ondermeer vanwege de piramidetjes op het plafond. geen brei van bouncende hihats zoals soms in de westergasfabriek.
de stereo-3d was echt ruk vond ik. alle fouten die je maar kan maken in stereo-beeld kwamen voorbij en het ergste was nog dat de heren in de de projectie stonden en dus compleet het stereobeeld vernagelden.

maar goed, we kwamen niet voor het beeld ;)
het was wel een erg fijn concert. bassen die de trappen deden trillen :)

oh ja, voor de mensen die morgen om 19 uur gaan: de bar ging een half uur voordat het was afgelopen al dicht. veel mensen dus met muntjes over. en best duur: 3,50 voor bier/fris... HEEL slecht!

ja ze stonden echt in de koepel...
alle mensen op de verdiepingen.

de muziek klonk naar mijn mening echt goed. waarschijnlijk ondermeer vanwege de piramidetjes op het plafond. geen brei van bouncende hihats zoals soms in de westergasfabriek.
de stereo-3d was echt ruk vond ik. alle fouten die je maar kan maken in stereo-beeld kwamen voorbij en het ergste was nog dat de heren in de de projectie stonden en dus compleet het stereobeeld vernagelden.

maar goed, we kwamen niet voor het beeld ;)
het was wel een erg fijn concert. bassen die de trappen deden trillen :)

oh ja, voor de mensen die morgen om 19 uur gaan: de bar ging een half uur voordat het was afgelopen al dicht. veel mensen dus met muntjes over. en best duur: 3,50 voor bier/fris... HEEL slecht!

Ik vroeg me al af of ze in een zaaltje of in de koepel zouden spelen. Koepel lijkt me wel gaaf zeg! Ben erg benieuwd. Vanavond de laatste voorstelling ben ik erbij. Degenen van de 19:00 uur voorstelling die nog muntjes over hebben kunnen ze misschien aan de 22:15 lichting doorvekopen. Wel slecht inderdaad dat de bar al voor het einde dicht gaat.

Edit: Oh ja, hoe druk was het en hoe druk was het qua parkeren?

Het geluid was inderdaad top. Wellicht ook door de vorm van het gebouw ? Ik probeer zeker nog een keer te gaan.

Ik vroeg me al af of ze in een zaaltje of in de koepel zouden spelen. Koepel lijkt me wel gaaf zeg! Ben erg benieuwd. Vanavond de laatste voorstelling ben ik erbij. Degenen van de 19:00 uur voorstelling die nog muntjes over hebben kunnen ze misschien aan de 22:15 lichting doorvekopen. Wel slecht inderdaad dat de bar al voor het einde dicht gaat.

Ik heb inderdaad iemand van de volgende groep blij gemaakt met de muntjes die ik over had. 'k Had er toch verder niks meer aan...

Ik vond 't niet zo druk. Je kon binnen overal nog redelijk lopen en qua parkeren was er ruimte zat. Voor 5 euro kan je op het terrein zelf parkeren. Wij waren vrij laat en er was nog prima plek.
Dit is wellicht voor de late groep wat minder omdat lang niet iedereen al weg was toen er al weer een nieuwe rij stond.

Qua parkeren is het de tweede sessie wel vrij vol denk ik. Eerste sessie was geen probleem. ik was vroeg en ben eerst wat gaan eten in de stad maar toe ik terugkwam waren er nog vrije parkeerplekken (rond 18:00)

vrij lopen... zitten alleen op de trap of op de grond. uitzondering voor gehandicapten. :)

Ik was bij de laatste voorstelling gisteravond. Tering.. supergaaf zeg! Al m'n favoriete tracks wel zo'n beetje gespeeld. 3D was mooi gedaan, geluid was erg goed en ik had geen betere locatie kunnen bedenken. Al met al een geweldige ervaring en ik voel me vereerd dat ik hier bij mocht zijn. Als ze volgende week weer spelen zou ik zeker weer gaan!

Alle reacties op sociale media waren heel positief en er stond een zeer lovende recentie in de Volkskrant vandaag. (Van Menno Pot nota bene. Dat wil wat zeggen. Die gast is altijd een enorme zuurpruim en als het geen Bruce Springsteen of Nick Cave is vind ie het meestal niets..)

Parkeren was geen probleem. Ik had de auto uit voorzorg op 5 minuutjes lopen in een woonwijk gezet maar er was volgens mij nog plek zat op het parkeerterrein. De consumpties waren inderdaad schandalig duur maar ja, dat is in de HMH, Ziggo dome en Gelredome hetzelfde. Je kreeg in elk geval wel grote bekers voor je 3,50 euro. Naar aanleiding van jullie waarschuwing over de vroege sluiting van de bar heb ik m'n muntjes tijdig omgezet in drank maar dat was achteraf niet nodig. De bar was zelfs na afloop nog even open. Misschien heeft de organisatie met ons meegelezen... of ze moesten na de laatste voorstelling toch de restjes en halve vaten nog ff leegmaken ;)

ik ben de tweede voorstelling op donderdag geweest. Had ze al in het verleden al in 013 en HMH gezien dus was niet de eerste keer, maar oh wat was het weer vet! Die satelliet die bij Spacelab al de zaal 'in' vloog en die bassline daarbij, dik, rond met een knetterrandje, zo vet! Geluid was bij 90% van de nummers zeer goed, alleen hoorde ik bij een enkel nummer de lead sound niet zo goed, maar dat kan ook zijn geweest omdat ik een stuk links van het midden stond en die sound dan net rechts in de surround was gepanned ofzo. In totaliteit heel gaaf weer en hele strakke bassen die je echt voelde maar toch strak bleven. Ik hoop dat ze een live album uitbrengen want deze versies klonken echt zo goed.

het publiek ook heel gaaf toen ze de animatie van het Evoluon als UFO lieten zweven, echt topsfeer!

Als ze weer eens in de buurt komen, ga ik weer. jammer alleen dat je niet kon pinnen bij de merchandise, bij een band die zo met technologie bezig is echt een gemis en had geen zin om in de rij te staan bij de bonnenkassa om eerst 'bij te pinnen'. Had wel graag een man-machine shirt gekocht maar bestel het wel via de kling klang konsumprodukt site.

Uit 17 oktober -eerste voorstelling: Ik vond het concert fantastisch en de opening met "Spacelab" een masterpiece. Maar ik was precies achter een 2 meter lang man :(

Dus de 3-d heb ik halfjes kunnen zien, maar het grappig is, ik maak nooit foto's tijdens concerten, deze keer heb ik het toch gedaan en het lukte me redelijk goed.

Het geluid was prima, inderdaad door de piramiden boven en het ronde vorm, de bas trilde "genoeg".

Een min punt (zeker een min punt vind ik) voor zo'n concert die meer een concert "om te kijken is" dat er alleen maar standplaatsen zijn en twee en een half uur moet staan voel je wel hoor... En als je het concert half diagonaal ziet, dan is het 3-d effect wat bizar.

Met dit concert is toch wel geschiedenis geschreven :)

Ik hoor de zuurpruimen die alles al honderd keer gezien hadden niet meer? Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ach ja de zon schijnt in ieder geval 8)

Ik hoor de zuurpruimen die alles al honderd keer gezien hadden niet meer? Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ach ja de zon schijnt in ieder geval 8)

Ze zijn in Argentinië ook erg populair, wie weet komen ze er nog een keertje... Ik heb ze in 1998 in Buenos Aires gezien, het was erg gaaf!

Deze van Evoluon vond ik erg goed. Behalve enkele omstandigheden, had me beter kunnen voorbereiden (eerder op tijd zijn, enzovoort) maarja je wilt alles hebben hé...

Back