[Techhouse?] Clothing Two - feedback?

ik vind hem wel lekker. grooved goed, alleen de percussie mag IMHO iets meer variatie in

ik vind m vrij langdradig eigenlijk
dat zeurderige soundje hangt ook wat lang aan voor mijn smaak
alle soundjes net niet interessant genoeg en ook de nootje niet echt
maar das mijn mening maar he

Ik zou dit gewoon house noemen :). Tech house kent zoals hierboven gezegd is een erg duidelijke samenwerking en afwisseling in geluiden die daardoor een groove creëren. Als house track vind ik 'm best leuk. Niet heel 'eigen' alleen. Het klinkt als zoveel andere tracks. Komt met name doordat het een beetje dunne synthjes zijn met weinig karakter. En die buigende syntjes zijn vrij storend. Past niet.

Mijn tip zou zijn om je synth geluiden te layeren. Ze klinken nu vrij dun. Mik verschillende soorten synths op elkaar met dezelfde melodie. Met wat puzzelen, passen, en meten (lees: verschillende waveforms proberen en EQen) kun je je sound al veel dikker maken.

Hier en daar een drumfill of andere afwisseling in de drums, zou ook welkom zijn.

Leuke opzet in elk geval al!

Wat ik bv jammer vind is als je de stab naar een ander akkoord laat gaan dat de bas dan niet volgt maar gewoon hetzelfde blijft spelen (zeg maar rond 2.00). Ik vind dat padsynthje in de break tegen het valse aan op bepaalde momenten.

In het tweede deel had ik graag wat extra variatie gezien in de percussie/drums en dat synthje dat rond 4.30 begint is m.i. gewoon niet mooi. (en ook maar door gaat). Voor zo'n prominent geluid moet je echt wat krachters kiezen.

Maar zoals hierboven/onder al meerdere malen opgemerkt er moet meer spanning in de track komen. Monotoon mag, maar moet niet verworden in saaiheid. En het is een terugkerend thema bij heel veel tracks. Hoe hou je de track spannend. Ik vind het zelf ook altijd lastig en in de meeste gevallen lukt het mij ook niet.

Paul

Hartelijk dank voor alle feedback.
Ik was zelf ook niet heel zeker van deze track, maar ik denk dat ik nu een goede richting heb waarin ik verder kan werken. :)

En het label techhouse? Tja, die vakjes en subvakjes en subsubvakjes, daar ben ik nooit zo sterk in geweest.
House it is! :D

Nogmaals dank allen voor het luisteren!

Ik denk dat het voornamelijk de akkoordenprogressie ervoor zorgt dat het vervelend wordt. Het gaat niet echt ergens heen.

Daarom heb ik de sloopkogel gehanteerd en de akkoorden wisselingen er uit gehaald. Het gebende geluid is ook gesneuveld. De laatste grote wijziging is de baslijn die nu anders is.
De track heb ik in zijn geheel nog monotoner gemaakt, maar ik heb wel het idee dat dit beter werkt. Er lijkt meer energie in te zitten.
Ongetwijfeld zal hij nu ook in een ander genre thuishoren, maar dat laat ik aan de expert. :D

Nieuwe versie:
https://soundcloud.com/padl/clothing-two-redressed

Klinkt helemaal niet slecht maar ook niet bijzonder. Eentonig kan ik hebben zolang de groove maar grooved :)

De vraag is "Wat wil je ermee doen, welk genre hou je van, wat draai je zelf? Welke plaat van een ander vind je nu goed? " dan heb je een beetje een idee welke kant het op moet met het gebruik van samples en hoe je de mix aanpakt. Het zit nu in de minimal-house doordat de drumsamples en parts nogal basic zijn en de bass in dat straatje ligt.
Iedere stijl in EDM maakt gebruik van layer technieken. Alleen is de aanpak, gebruik van welke samples op elkaar heel erg gebonden aan het genre. Dit geld ook voor de mix.

Ik denk dat een toploop je op de juiste weg kan helpen, want ik mis goed geplaatste percussie elementen en een frisse hihat erbij.
Ook subbass is iets om bij stil te staan, maar hoe aan te pakken hangt weer helemaal van het genre af.

Duseh, figure out in welk straatje het moet passen, dan kun je hier zat tips krijgen.

Mijn twee centjes

Klinkt leuk.

Klinkt helemaal niet slecht maar ook niet bijzonder. Eentonig kan ik hebben zolang de groove maar grooved :)

De vraag is "Wat wil je ermee doen, welk genre hou je van, wat draai je zelf? Welke plaat van een ander vind je nu goed? " dan heb je een beetje een idee welke kant het op moet met het gebruik van samples en hoe je de mix aanpakt. Het zit nu in de minimal-house doordat de drumsamples en parts nogal basic zijn en de bass in dat straatje ligt.
Iedere stijl in EDM maakt gebruik van layer technieken. Alleen is de aanpak, gebruik van welke samples op elkaar heel erg gebonden aan het genre. Dit geld ook voor de mix.

Ik denk dat een toploop je op de juiste weg kan helpen, want ik mis goed geplaatste percussie elementen en een frisse hihat erbij.
Ook subbass is iets om bij stil te staan, maar hoe aan te pakken hangt weer helemaal van het genre af.

Duseh, figure out in welk straatje het moet passen, dan kun je hier zat tips krijgen.

Mijn twee centjes

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik zat de track nog eens te luisteren en ik miste iets.
Na een check in het project zag ik dat ik een percussiespoor uit had staan. :D

Dit is de goede (en die staat nu ook hierboven):

https://soundcloud.com/padl/clothing-two-redressed

Verder ben ik niet heel erg op de hoogte van recente tracks. Ik DJ eigenlijk nooit. Ik ben wel enorm fan van het (oudere) werk van Underworld, maar dat is een heel ander beestje en in mijn optiek van bijzonder hoog niveau. Ook Robert Babicz heb ik hoog zitten, maar ook hij maakt heel andere dingen.

Vanuit een genre denken past niet echt bij mijn manier van werken en vind ik ook niet echt interessant. Zoals de track nu klinkt, vind ik hem wel vet, maar ik kan er (nog) niet met een fris oor naar luisteren natuurlijk.

Het doel dat ik meestal heb (ook in dit geval) is het maken van een track die je graag op de dansvloer hoort. :)

Nadat ik wat offline feedback gekregen had heb ik nog wat aanpassingen gedaan.

Inhoudelijk ben ik er nu behoorlijk tevreden over.
En ik heb het idee dat de mix ook okee is.

Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe deze track op een PA overkomt. Heeft iemand daar iets zinnigs over te zeggen misschien? :)

https://soundcloud.com/padl/clothing-two-redressed-two

Back