Just a short demo...

jullie zijn net negers in los angeles man..
jullie maken elkaar af en ik als "whiteboy" ga met de buit ervandoor

haha deephouse tegen trance.. so let the banging house rule!!!

zucht, mensen waar gaat dit over. Ik heb het niet eens geluisterd maar ook ik wil wel dat 2 topproducers :gaap: mijn muziek gaan verbeteren, uit gaan brengen en dan ik er rijk van worden.. oh nee.. dat is niet waar.. ik roep al jaren dat ik alleen dingen uit wil brengen zoals ze van mijn hand komen..

mijn reactie is dus..

maak je eigen shit!! laat niet een ander je shit verbeteren, mooier of slechter maken enzo.. want dan is het jouw ding niet meer.. en dan ben je in mijn ogen een sell-out.. en dan krijg je dus praktijken als jean, tiesto, en noem maar op mensen die allemaal hun muziek SAMEN maken als organisatie en niet meer als artiest. Gaat tegen mijn gevoel in.. so be it.

Origineel geplaatst door olafmol
hehehe..wil je wat faxen zien van wereldwijd gerespecteerde house/deephouse/brokenbeat-producers en DJ's die idd op mijn/onze producties zitten te wachten? kan geregeld worden hoor ;)
Olaf

geen woorden maar daden.. gooi maar online s.v.p

Wat't nummer betreft.. het klinkt alsof jullie alleen naar de techniek van't nummer luisteren.. niet de achterliggende gedachte.. (of het gebrek daaraan). Dit soort 'belse' muziek kan enorm goed zijn in de gemiddelde belgische plattelands discotheek , en klinkt zelfs beter als sommige platen die daar gedraaid worden.

dussuh.. lekker boeie die kritiek.. gewoon gaan met die hap :)

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
jullie zijn net negers in los angeles man..
jullie maken elkaar af en ik als "whiteboy" ga met de buit ervandoor

maak je eigen shit!! laat niet een ander je shit verbeteren, mooier of slechter maken enzo.. want dan is het jouw ding niet meer.. en dan ben je in mijn ogen een sell-out.. en dan krijg je dus praktijken als jean, tiesto, en noem maar op mensen die allemaal hun muziek SAMEN maken als organisatie en niet meer als artiest. Gaat tegen mijn gevoel in.. so be it.

ben je ook een sell-out als je onder een andere naam ergens grandiose debiele onethische stamp platen maakt maar verder mensen voorhoud dat je een serieuze techno producer bent ?

ff over de track:

Als kritiek op een beginnende muzikant: goed op weg, bouw wat meer aan een song, zodat er meer is dan 1 themaatje om het overeind te houden. Een paar jaar geleden trok ik dit soort muziek erg goed, en mits een stuk beter uitgewerkt had ik zoiets vast nog wel gekocht.

Als kritiek op een song die op professionele wijze aan de man gebracht moet gaan worden: een beetje gedateerde sound vind ik persoonlijk, en idd, in de vorm waarin het nu zit is het een echte huis- tuin- en keuken productie en niks waar ik gefascineerd naar zit te luisteren qua techniek. En zelfs al voegen je producers vanallerlei profi kanten toe (atmoz? pat krimson?), dan ben ik geneigd te zeggen, nee.....niet meer vandaag de dag.

alé.. ben toch tevrede da'k een paar "goei" reacties heb gehad :) nu... die 2 producers... Andy en John.. over andy weet ik nog niks en john...:

John
Name: John
Style: Trance, Dance, Groove
Residency: Postiljon
Xtra Info: Part of the sales team of the MVC shop in Hasselt.
Co-producer of "Party Crasher"
(http://www.mvc.be)

hij heeft dus meegewerkt aan "underdog project"... laten we Top, dan maar weg... maar ze kenne ze wel wat van, hoor!!

enneuh... het zal zo zijn da we alledrie erop staan als producer en ik ook nog als schrijver...

zo zou het moete zijn... het kan zijn dat ze nog veel werk hebbe, maar so what... Het idee komt toch van mij en daar zal de plaat rond gebouwd worden... En ik leer alleen maar bij.. I'm just amateur! en dan zoal iets kunne realisere.... het mag me gegund worde, vind ik... :) anyway... In september hoor je meer hiervan!

groetjes

Het klinkt vreemd, onharmonisch, eentonig. Je hebt in ieder geval wel bereikt dat een luisteraar zoiets heeft van "Wat is dit?"

Kunnen ideale ingredienten zijn voor een hit. Doet me een beetje denken aan Flat Erik of zoiets (van die Levi's reklame), dus je bent niet de eerste. Het is niet mijn ding, maar je springt er wel uit, juist door dat vreemde.

Inderdaad zal een menig Forumlid zoiets wel op zijn harde schijf hebben staan, als probeersel. Effe jammen en rammen op je synth. Tja, de meesten zullen zoiets hebben van. Nou laat ik uit die jam alleen die sound maar gebruiken voor mijn nieuwe nummer. Dat 2 producers hier iets in zijn. Tsja, dan bof je.

Succes!

Groet Erik

Origineel geplaatst door mindtwist
ben je ook een sell-out als je onder een andere naam ergens grandiose debiele onethische stamp platen maakt maar verder mensen voorhoud dat je een serieuze techno producer bent ?

ja dat ben je dan ja
be straight, geen bullshit over wie je bent en wat je doet en doe altijd alles vanuit de overtuiging dat wat je doet jouw ding is en niet om alleen maar geld te verdienen..

Origineel geplaatst door mindtwist
geen woorden maar daden.. gooi maar online s.v.p

bij deze dan: www.springcollective.com en dan in de 2e kolom onder het kopje "Reviews&Respect" klikken ;)

Olaf

Alleen die lummels van de Basic Groove hadden de artiestnaam en tracknaam door de war gehaald. Ik ben nu Daiquiri Royal met de track 'Nolet' volgens hun.....Aarg! ;)

Ach ja...

Ik vind de kritiek hier beetje onterecht ....
Hier zit toch zeker een commercieel hitje in, als het allemaal beetje beter uitgewerkt wordt.
Vooral nu met die hardhouse-hype (hoewel die gelukkig weer weg aant ebben is :))

Ook enkel Reason ...

Ook enkel Reason ...

Volgens mij valt uit Reason een pak meer te halen. Indien je nog nummers wilt horen die gemaakt zijn (en in mijn opinie toch iets meer afgewerkt zijn), klik dan even op de link onderaan en luister een keer naar de files die ik dinsdag voor het eerst online heb gezet. Enkel :A.S.E: is met Logic gemaakt, de rest is niets dan Reason. Rüstungswettlauf is ook zonder professionele soundcard gedaan op een standaard compaq presario. Stijl, meer electro-industrial, maar het geeft je'n idee ...

Maar Logic is wel stukken beter. Kan je niet om heen.

Knarruff

http://www.electrobel.be/muzik.php?...SESSID=ad8c3b202c57ab6fb3ade18a22c69d73#songs

Origineel geplaatst door Talsma
Typisch iets voor de zuiderburen...:Z

Kan je ook uitleggen waarom dat typisch Belgisch is? Ik kan nauwelijks wachten.

Wat betreft het stigma van sellout: als ik de kans zou krijgen om geld te verdienen voor muziekproducties waar ik niet 100% achter sta onder een andere naam, dan zou ik die kans onmiddellijk grijpen en ik denk dat zij die hardst roepen dat ze 't niet zouden doen het snelst zouden toehappen. Geld verdienen met elektronische muziek lijkt me nl. sowieso geen evidentie (meer). Zolang er een publiek bestaat dat dom genoeg is om afgrijselijke platcommerciële muziek te kopen, zou je er juist plezier in moeten scheppen om geld op hun rug te verdienen. Maar goed, misschien denk ik typisch Belgisch.

Kan je ook uitleggen waarom dat typisch Belgisch is?

Ja daar komtie:

Dat nummer is tot stand gekomen met behulp van 2 belgische "Top Producers".

Ik vind dat je dat niet kunt horen. Dat kom ik helaas wel vaker tegen in Belgie:

Veel mogelijkheden, weinig resultaat.

Maar misschien ben jij een uitzondering?8)

die mannen van dat "pizza hut" liedje. :D (de pizza hut, de pizza hut,....)
en tis niet omdat die mannen een vette studio hebben da ze muziek kunnen maken ze kerel.
ik zie soms op tv dat ze nekeer ne studio filmen van de een of de andere belgische top-producer.
da ziet er allemaal dik in orde uit tot je de muziek hoort. en meestal zijn dat gehuurde studios.

Laatst gewijzigd:
Back