Korg MS-10 vs. Moog Sub Phatty

Laten we het daar maar op houden.....er is geen verschil in klank, alles klinkt hetzelfde.....weer wat geleerd vandaag:)

Klinkt voor mij qua filter meer Moogy dan MS. Ik zou persoonlijk voor de Subphatty of Little Phatty gaan. SubPhatty vanwege multidrive- en Little Phatty vanwege overdrive sectie.

Laatst gewijzigd:
Check deze thread eens:

http://www.gearslutz.com/board/elec...got-sub-phatty-ms-20-mini-sound-examples.html

Ik zou niet meer voor een MS10 gaan als je een MS20 mini kunt hebben, trouwens.

Op de MS-20 reissue ben ik afgeknapt. 'k Heb grote handen en ben niet al te voorzichtig op't podium (onlangs een do kapot gespeeld op mijn Nord Stage 2 van net twee jaar oud), als ik dan de bouwkwaliteit bekijk in de filmpjes: njet.

Ik krijg het wel warm van de Sub Phatty video in elk geval. MS-10 is so te horen een ander bakje maar ze kunnen dus wel complementair zijn. Jammer dat ik maar budget heb voor een van de twee.

Wat ik merk is dat sommige synths (b.v. MiniMoog) veel meer laag in de VCO's hebben dan andere synths (b.v. de MS serie).
Dit kan door het ontwerp/gebruikte componenten komen en/of aanwezige opties, zoals b.v. een sub Osc.
Uit de meeste synths haal je wel een behoorlijke bas en uit andere een rete strakke, broekspijp wapperaar.

voor het geld van een sub phatty koop je een ms20 mini EN een moog minitaur.....

Terechte opmerking!

Ik heb al een Minitaur getest, maar vond het jammer dat de features under the hood onbereikbaar zijn zonder computer ... dat heb je dan bij de Sub Phatty weer niet.
Verder een tof bakje waar ik de sounds wel uit kon halen ... .

Moog the Rogue..

Heerlijke bassynth, 2.5 octaafs, fantasische vco sync voor scheurende leads, doodsimpel in gebruik en ideaal voor op het podium.

Waarom is een ms10 beter voor bassen dan een ms20 ?

heb ze allebei gehad.. vond MS10 beter in het laag klinken en MS20 wat rauwer

Dus :)

tja, ik vond x maal geen verschil
blijft discutabel dus

De Moog Sub Phatty is besteld :).
Heb in de winkel ook de MS-20 reissue vastgehad, hoe sketchy voelen die knoppen aan zeg!

proficiat, ben benieuwd

ps wat is sketchy ?

proficiat, ben benieuwd

ps wat is sketchy ?

Ze voelen allesbehalve degelijk aan omdat er veel speling op zit.

Ik weet dat die van de Minitaur ook niet 100% vaststonden maar je kon bij de MS-20 elke grote rotary gemakkelijk 1 mm heen en weer laten wiebelen.

ah, wiebelewobbele
ik begrijp, dank je

Proficiat, 8)

een verstandige keuze in jou geval, het was eigenlijk bijna een no-brainer, ;) daar kom je wel achter als je eenmaal de moog een tijdje in huis hebt.

Ik zie je dilemma. Guys hier zitten alleen over de specs te nit-witten maar een MS10 is wellicht makkelijker budgetair dan de slim phatty. Je wil een goede auditieve oplossing (reacties van het forum) binnen je budget, dat niet tot aan de hemel prijkt. (koop beide toch)...

Zelf heb ik een MS10, MS20 en Prodigy. Ik kan de Moog zeer aanraden voor bass. Warm en totaal ander filter dan de Korgs. Eens met wat er eerder gezegd is: Korg meer voor bleeps en pings (arpeggio's) en Moog meer voor de lage (warme) frequenties. Hoe ik de Moog inzet? Ironisch genoeg dmv de SQ10 van Korg (of Dark Time), lekker laten mee hobbelen in de sequense.

Zorg voor een leen-MS10 voor een week of twee. Tevreden? dan niet meer geld uit geven en daarvoor gaan en tevreden zijn voor de komende 12 / 24 maand. Als ie binnen twee weken niet doet wat je wil dan zou ik een heroverweging maken.

succes, dude!!

cheers!

Vandaag de Sub Phatty toegekomen, helemaal mijn ding!
Ik bespeel 'm nu via de Nord Modular G2, mét aftertouch voor het openen van het filter.
Dat kan je dan weer niet met een MS-10 ...

Bedankt aan iedereen voor 't meedenken!

1240565_10200834659483573_571292592_n.jpg

Back