Ik gebruik on stage nu een Nord Stage en een Nord Wave. Op zich een heerlijke combi maar ik denk erover de Wave weg te doen. De enkele keer dat ik een sampletje nodig heb, kan ik de stage daarvoor gebruiken.
Ik ben erg gecharmeerd van de Moog sound en zou dus de Wave door een Moog willen vervangen. Nu is er vanalles te vinden vanaf een Minitaur die alleen lage tonen doet tot vergulde Moogs van tien mille. Ik kijk in de prijsrange van 800 - 1200 euro. Is het af te raden om met een ouder exemplaar 1 a 2x per week op pad te gaan of maakt dat niet zo uit?
Ik heb de volgende exemplaren op het oog:
Sub 37: boven budget, maar goed...
Sub Phatty: Ik denk dat ik problemen ga krijgen met slechts 25 keys
Little Phatty: lijkt me ideaal maar ik hoor verschillende verhalen
Slim Phatty: Ik kan de Wave houden en deze erbij doen. Is duurder en meer gesjouw.
En een paar oudere:
Micromoog: tja, 32 toetsen
Multimoog: yes!
Polymoog: heel gaaf maar niet om mee te gaan zeulen
The Source: lastig editen en boven budget
Ik weet dat het allemaal verschillende machines zijn, maar misschien zijn er nog tips die ik mee kan nemen in mijn keuze.
Ik doe of mijn Wave weg of mijn 106.
Ik ben erg gecharmeerd van de Moog sound en zou dus de Wave door een Moog willen vervangen. Nu is er vanalles te vinden vanaf een Minitaur die alleen lage tonen doet tot vergulde Moogs van tien mille. Ik kijk in de prijsrange van 800 - 1200 euro. Is het af te raden om met een ouder exemplaar 1 a 2x per week op pad te gaan of maakt dat niet zo uit?
Ik heb de volgende exemplaren op het oog:
Sub 37: boven budget, maar goed...
Sub Phatty: Ik denk dat ik problemen ga krijgen met slechts 25 keys
Little Phatty: lijkt me ideaal maar ik hoor verschillende verhalen
Slim Phatty: Ik kan de Wave houden en deze erbij doen. Is duurder en meer gesjouw.
En een paar oudere:
Micromoog: tja, 32 toetsen
Multimoog: yes!
Polymoog: heel gaaf maar niet om mee te gaan zeulen
The Source: lastig editen en boven budget
Ik weet dat het allemaal verschillende machines zijn, maar misschien zijn er nog tips die ik mee kan nemen in mijn keuze.
Ik doe of mijn Wave weg of mijn 106.