Akai sample library naar HD voor Kontakt?

Beepr

Lekker lang lid
Kan iemand me vetellen hoe ik mijn Akai sample library het beste naar de harddisk van mijn toekomstige PC kan verhuizen
voor het gebruik in Kontakt?

Volgens mij leest de laatste versie van Kontakt gewoon Akai cd's. Anders kun je ook nog CdExtract gebruiken om je samples over te zetten naar Wav. Of als je geld teveel hebt Translator van Chickensys gebruiken.

Sorry, 'k was misschien niet helemaal duidelijk, ik weet dat Kontakt Akai format importeert.

Wat ik eigenlijk wil is al mijn sample CD's op de harddisk zetten om het cd'tje wisselen te voorkomen.
Dus gewoon vanuit Kontakt lekker over de harddisk surfen op jacht naar een sampeltje.

Ik kan me voorstellen dat je een soort van images van de CD's aan kan maken op de HD, maar hoe?
Ze zijn natuurlijk ook om te zetten met CD extract naar wav, maar de keyranges al ingesteld is ook wel
prettig natuurlijk!

Tips appreciated!

Origineel geplaatst door Beepr
Sorry, 'k was misschien niet helemaal duidelijk, ik weet dat Kontakt Akai format importeert.

Wat ik eigenlijk wil is al mijn sample CD's op de harddisk zetten om het cd'tje wisselen te voorkomen.
Dus gewoon vanuit Kontakt lekker over de harddisk surfen op jacht naar een sampeltje.

Ik kan me voorstellen dat je een soort van images van de CD's aan kan maken op de HD, maar hoe?
Ze zijn natuurlijk ook om te zetten met CD extract naar wav, maar de keyranges al ingesteld is ook wel
prettig natuurlijk!

Tips appreciated!

je kan natuurlijk als wav saven. als je met kontakt of halion opslaat onthoudt ie ook de keyranges en alles, dus eigenlijk is akai formaat overbodig.

als je dat echt wil kan je ook gewoon je cd's als *.bin en *.cue files op je HD zetten en met Alcohol120% of Daemon Tools een soort virtueel cd-station laden.

Origineel geplaatst door cyan_circle
als je dat echt wil kan je ook gewoon je cd's als *.bin en *.cue files op je HD zetten en met Alcohol120% of Daemon Tools een soort virtueel cd-station laden.

Hoe gaat dat openen dan van zo'n .bin of .cue file vanuit Kontakt?
Kan je dan vanuit Kontakt direkt naar die .bin browsen en openen alsof het een fysieke drive is?
Hoe moet ik me dat voorstellen?

Origineel geplaatst door Beepr
Hoe gaat dat openen dan van zo'n .bin of .cue file vanuit Kontakt?

nee je laadt de bin via de cue in een virtuele schijf, je computer denkt dat er een cd ingestopt is en je kan zo vanuit kontakt door de (akai)-cd bladeren alsof je 'm er daadwerkelijk in gestopt hebt. geen verschil met daadwerkelijk de cd in het laatje doen.

ik heb ook een aantal van mijn favoriete sample cd's op mijn harde schijf gezet voor snel gebruik in kontakt. Het meest handige is volgens mij om met cdextract 4.1 de akai cd's gewoon in .nki formaat (kontakt formaat dus) weg te schrijven. Dit is een formaat die kontakt als standaard gebruikt. Alle mappings worden juist mee genomen.

ja precies wat ik zei. je schrijft ze weg als wav maar de *.nki file beheert die wavs zegmaar

Top mannen, hardstikke bedankt!!

CDXtract 4.1 dus, heb inmiddels op de site zitten lezen dat deze alles keurig exporteert naar Kontakt idd.

Nogmaals, TOP! :okdan:

Back