beter zo, maar op 4.01 hoor ik een erg vervelende klik die daar niet hoort
Juist ja, was ook niet zo bedoeld ergens is er iets verkeerds gebeurd.
Ik zit versie 1.0 (tenminste, ik neem aan dat de eerste geposte track dat is), en moet zeggen dat ik 't erg, erg chill vind. Misschien is er wat mis met me, maar ik zou dit prima op een zonnige zomeravond kunnen opzetten met een biertje en een boekje. Brainfart: die piano zou inderdaad misschien wat meer in de mix passen met een LPF en een lichte distortion. Die echoende vocal samples (het zijn samples, toch?) voegen ook een heerlijke vibe eraan toe.
Thanks, en ik vermoed dat er echt niks mis met je is. Zelf kan ik daar ook van genieten en ik leef niet in het voormalige DDR met crack verslaafde prostituees rondom mij...

Smaken verschillen en wat voor de één deprimerend klinkt, is voor de ander juist chill.
Ik kan dit wel waarderen!
Maar het label underground vind ik toch niet een beetje raar... Dat valt toch best wel mee? Ik vind het iig best wel conventioneel met die 4/4 kick en die hihatjes. Ik snap ook niet waarom de opnamemethode iets underground maakt...? en wat zou daar dan archaïsch aan zijn? heb je het op 78-toerenplaat gezet ofzo? en waarom zit het technisch nogal ferm buiten het randje?
Ik bedoel het niet lullig hoor echt niet, ik begrijp je gewoon niet. maar ik ben wel nieuwsgierig, zou je kunnen uitleggen wat je precies bedoelt?
inhoudelijk: Ik kon er ook zeker van genieten (laatste versie), goed dat je dat pianootje eruit hebt geflikkerd. Die had daar niks te zoeken haha! Qua composie kabbelt je track nogal door. Op 5 minuten haal je de kick eruit en lijkt het op een break maar dan is hij afgelopen. Misschien dat je dit eerder kunt doen zodat er even een rustpuntje in het midden zit en de outro niet bijna twee minuten duurt?
Cheers,
C
Eerlijk gezegd, ik zou tegenwoordig niet meer kunnen uitwijzen wat "echt" underground is en wat niet. Het heeft met perceptie te maken en we schrijven allen vanuit onze eigen "point of view", maar dat wil niet zeggen dat dit de enige is, laat staan dat het de absolute waarheid is.
Met underground bedoel ik dat het niet mainstream is. Minder gelikt meer recht aan recht uit, zonder de fransjes. Maar ook dit is louter mijn eigen standpunt, iemand anders zal me dan weer aanmanen dat het niet klopt en dat underground dit en dat is of juist niet.
Ik bedoel maar, ik ben geen recensist en heb de waarheid niet in pacht en het enige dat archaïsch is is waarschijnlijk mijzelf.

Ik neem het op een met een VHS recorder - is dit archaïsch?
Kijk, ik kan persoonlijk zelf genieten van uitgerekte monotone en repetitieve nummers waar weinig variatie in zit.
Ik denk dan aan blauwdruk met als uitgangspunt een combinatie van tribal ritmes gecombineerd met boeddhistische zang - maar dan met elektronische apparatuur.
En diep van binnen wil ik ook zulke nummers maken, maar ik vrees dat ik enkel negatief commentaar zal krijgen. Want muziek maak je natuurlijk om te delen en niet om ergens in een kluis te stoppen.
Dus heb ik lang geprobeerd om nummers te maken die anderen goed vinden - maar dat lukt ook niet, want ik verloor er mijzelf in. Pas op, ik ben content dat ik al die jaren van alles heb geprobeerd het heeft me betere inzichten gegeven en ook m'n oren zijn er beter op geworden.
Ach, ik weet niet of je dit eigenlijk allemaal wilt aanhoren.