Flinke waslijst vintage gear op Marktplaats...

een A/B vergelijk zou wel echt geweldig zijn. Net zitten google maar kan zo niks vinden van oud en nieuw naast elkaar :(

Verder kan ik natuurlijk Tom mailen, maar ik denk dat de beste man al genoeg mailtjes krijg, verder denk ik dat het antwoord someware in the near future is...

Iets wat me algemeen opvalt is dat een oude synth meer lijkt te leven in zijn fasegedrag dan een nieuwe. En dat kan gerust door verouderde componenten zijn, dat hij nieuw dus ook strakker klonk.

Daarnaast zal je in specifieke gevallen natuurlijk nog klankverschillen krijgen door simpelweg verschillende circuits en afregeling.

Wat je het mooiste vindt klinken moet je inderdaad zelf weten. En die oude two voice is zeker niet goedkoop, dus dat lijkt me ook geen beslissing om in 5 minuten te maken.

vaak zijn sommige kritische componenten bv in de vca anders, onderdelen die niet meer te krijgen zijn.
dat is bij de minimoog oa de reden waarom ze anders klinken, van oberheim heb ik weinig verstand

Waar het bij de MS exact aan ligt weet ik niet, maar de nieuwe klinkt statischer dan mijn oude. Niet dat de oude zwaar drift ofzo, zoals gezegd lijkt het zich meer in faseverschuivingen dan frequentieverschuivingen te gebeuren. Het zou me niks verbazen als tig jaar oude elco's daar niet voor iets tussen zitten. Maakt niet uit, ik vind het resultaat erg mooi levend. En ik kan me best voorstellen dat je voor andere muziekstijlen soms meer gediend bent van de strakkere klank uit de nieuwe.

Model D versus Voyager is natuurlijk stevig ander circuit om te beginnen. De Voyager klinkt zeker anders, hoewel ik ze toch behoorlijk overtuigend een Model D heb horen nadoen.

Eigenlijk moet je gewoon beiden hebben. :)

het wordt idd tijd dat er een optie in de filtering komt om winkels uit te filteren. Bij andere categorieën zoals foto en video spul is het al een tijd een stuk erger, maar bij de synth wordt het nu ook wel veel.

Dat zal niet gebeuren, dan klikt iedereen standaard alle winkels weg...haha..

Op Ebay heb je dat ook, moet je soms 330 advertenties acoustisch schuim door scrollen..

KLOTE..

Back