$ bandcamp $

chielos

...
Zijn er hier eigenlijk mensen die ook nog wat verdienen via bandcamp of is het eigenlijk meer een alternatief voor soundcloud etc.? En behalve luisteren.. koop je ook wel eens een track op bandcamp en zo ja wat heb je er dan ongeveer voor over?

Niet dat ik centjes wil verdienen met mijn muziek maar ik ben gewoon nieuwsgierig of mensen daar ook daadwerkelijk geld uitgeven/er iets mee verdienen.

Cheers,
C

Hoe zit zoiets nou eigenlijk BELASTING GEWIJS? Wanneer moet je dat soort inkomsten vermelden?

Bandcamp vind ik echt een prima site/systeem en heb er al aardig wat mee kunnen verkopen. Elke $250 die je verdient krijg je ook weer powerups, meestal in de vorm van gratis downloads, dus dat is ook leuk! Al moet ik zeggen dan ik nu om kom in de gratis downloads, omdat ik er elke keer 1000 of zoiets bij krijg, maar het is hoe dan ook een leuk gebaar.

Tot voor kort heb ik ook een Bandcamp account gehad. In totaal welgeteld één euro mee verdiend (track was overigens gratis), waar ik dan ook weer iets meer dan de helft van mocht afstaan aan Bandcamp en PayPal. In drie maanden tijd of zo waren de tracks ongeveer 150 keer gedownload. Als je gevonden wilt worden op Bandcamp moet je voornamelijk de tags en beschrijving van je tracks/albums in orde hebben.

Waar ik altijd huiverig voor ben bij internetgebaseerde diensten is dat na een bepaalde tijd de site (lay-out en functionaliteiten) en de regels worden veranderd. Dit heb ik helaas al bij heel veel diensten zien terugkomen. Dat heeft me uiteindelijk doen besluiten om bepaalde accounts te sluiten en het bij mijn eigen website te houden.

Tussen de €0,50 en €1 per track moet kunnen. En €2,50 tot €5 per album. Dat vind ik wel leuke prijzen. Eerlijk gezegd moet ik al lang nadenken of ik een album zou kopen voor €10.

Back