Dus.

Welkom hier..... :L

watcher of the skies is idd een prachtige mellotron intro :) jammer dat het nummer op latere tours zonder mellotron niet meer klinkt eigenlijk (zoals op de encore tour bijvoorbeeld met the lamb als medley)

Ja, Tony Banks heeft zelf ook weleens gezegd dat dat eigenlijk alleen klinkt op de Mk II. Na Foxtrot heeft-ie echter een M400 gekocht, en daar klonk het niet meer op blijkbaar. Maar ja, die M400 klinkt wel erg gaaf (zie mijn plaatje trouwens), dus ik geef 'm toch maar gelijk.

Ah, Genesis, don't get me started; daar kan ik echt uren over praten!

Trouwens: Banks heeft ook één van de grootste blunders uit de synthgeschiedenis op zijn naam staan in Firth of Fifth. Het patroon van dat pianointro is als volgt: thema laag gespeeld (A), variatie een octaaf hoger (B), herhaling van eerste deel (C). Bij de overgang van B naar C speelt hij een loopje omlaag met aan het einde tweeklanken. In het instrumentale deel speelt hij hetzelfde, maar nu op z'n ARP 2600. Maar die is monofoon! Dus bij de overgang van B naar C bij de tweeklanken gaat dat helemaal fout: geen tweeklanken maar een gruwelijk lelijk arpeggio (dat krijg je met monosynths), dat het doet klinken als een zooi (maar je moet wel goed luisteren om het te merken...). Zou-ie dat écht niet zelf opgemerkt hebben? :stupid

Ben jij bij die tour geweest trouwens? (zo ja: :halleluja )

ik heb ze nooit kunnen zien ben vandaag 17 geworden.

het was trouwens de arp 2600 die hij had en dat was pas in 1977 en hij gebruikte de arp pro soloist op firth of fifth :)

Cheimoon, je kan slipperman niks wijsmaken, want die jongen is met zijn kleine 17 jaartjes een ware genesis encyclopedie!
Welkom trouwens op het forum, en ikzelf ben ook een enorme Genesis (Phil era) Fan. ;)

Origineel geplaatst door Slipperman
ik heb ze nooit kunnen zien ben vandaag 17 geworden.

het was trouwens de arp 2600 die hij had en dat was pas in 1977 en hij gebruikte de arp pro soloist op firth of fifth :)
D'OH! :stupid

Dat had ik kunnen weten! En anders ook op kunnen zoeken:
"Tony's studio gear from the Selling England By The Pound period:
Acoustic Piano [studio only]
Hammond L-122 tonewheel organ, Leslie rotating speaker
ARP Pro Soloist synthesizer
Hohner Pianet, fuzz effect
Mellotron M400 [Strings, Brass, Choir tapes]"
(het maakt de blunder er niet beter op trouwens)

17 is wel jong zeg, voor een Genesis-fan; goed bezig! Ik had toen net Yes ontdekt geloof ik, als eerste begin na de Top 40...

Trouwens: Genesis met Phil is toch niet Genesis met Gabriel hoor... (behalve Trick of the Tail en (delen van) Wind & Wuthering). :D Waarom is die Phil eigenlijk ooit gestopt met briljant drummen en goede muziek maken? De Judas! :duivels:

Origineel geplaatst door Cheimoon
D'OH! :stupid

Dat had ik kunnen weten! En anders ook op kunnen zoeken:
"Tony's studio gear from the Selling England By The Pound period:
Acoustic Piano [studio only]
Hammond L-122 tonewheel organ, Leslie rotating speaker
ARP Pro Soloist synthesizer
Hohner Pianet, fuzz effect
Mellotron M400 [Strings, Brass, Choir tapes]"
(het maakt de blunder er niet beter op trouwens)

17 is wel jong zeg, voor een Genesis-fan; goed bezig! Ik had toen net Yes ontdekt geloof ik, als eerste begin na de Top 40...

Trouwens: Genesis met Phil is toch niet Genesis met Gabriel hoor... (behalve Trick of the Tail en (delen van) Wind & Wuthering). :D Waarom is die Phil eigenlijk ooit gestopt met briljant drummen en goede muziek maken? De Judas! :duivels:

waarom istie uberhaupt met genesis gestopt? hij was goed vond ik. testify zuigt IMHO maar bedoel WCD was echt kaskraker en opeens kapt ie...

naja iig. genesis brengt de IT tour uit op dvd eind dit jaar, phil collins in augustus de but seriously DVD (live concert uit berlijn) en tony banks ook zijn nieuwe album dit jaar.

en overigens> die site waar je je info van hebt (van manuela77, tonybanks-online.com zeker) die klopt niet. ensoniq vfx is ook wel degelijk live gebruikt bijvoorbeeld, niet alleen studio. op het genesis album genesis staat de vocoder vermeld, is neregns gebruikt.

Het interesseerde hem gewoon niet meer. De meesten vinden dat-ie op WCD ontzettend ongeïnteresseerd en ongeïnspireerd overkwam. Hij had een goed lopende solocarrière waarin hij alles zelf kon bepalen en dus geen behoefte meer aan Genesis waar vanouds Banks en Rutherford de dienst uitmaakten. Ik vind wel dat er gruwelijk veel prut op de platen vanaf Abacab staat. Bijvoorbeeld WCD: de singles zijn leuk, maar hebben weinig om het lijf, en alleen Driving the last spike (maar die klinkt bout op de plaat en veel beter live) en Dreaming while you sleep zijn goed. Fading lights is aardig maar toh wel erg traag. De rest is echt verschrikkelijk.

Informatie over Genesis is te vinden in the one and only true Genesis-bio, te vinden op http://cyberreviews.skwc.com/genesis.html. Een kloeke 475 pagina's! (maar niet allemaal leesbaar) Vooral de achtergronden, song-interpretaties (Supper's ready en The lamb!) en gearlists (maar daar staan inderdaad die dingen die jij noemde bij; maar geen flauw idee of je gelijk hebt; heb je er bewijs voor?) zijn erg interessant. Maar misschien bedoelde je deze zelf? Daar lijkt het niet op (heeft niks met de Banks-site te maken).

Back