technoïde industrial jam

feindbild

!TKRÓKT!
beste lieden

als je de track wil horen:

klik dan hier

en kies:

feindbild: all.none ->'listen'<-

een beetje geduld zal je nodig hebben, het nummer is 8 min lang en heeft wat tijd nodig om op te bouwen :o)
sterke speakers zijn een voordeel.

alles is live in de huiskamer opgenomen, niks ge-edit op de computer. gewoon direct in protools free opgenomen op 2 audio tracks (links en rechts) recht uit de mixer en zoals het was naar mp3 gebounced.

instrumenten: mc505, dx200, wavestation a/d, tx81z, airbase99
gesequenced door: 1 pattern met 3 tracks op de mc505 en 1 pattern met 4 tracks op de dx200.

commentaar is welkom.

merci en bedankt.

hans

Laatst gewijzigd:
Volgens mij is er iets mis gegaan met je nummer. Het klinkt mono en verschrikkelijk lo-fi. Alsof er iets mis is gegaan met de bitrate ofzo.

Ik vind hem wel lekker smerig met af en toe een vleugje gevoel door die pads.

Niks mis mee.

Ik luister wel op k*t boxjes.

't is 128 kps, maar:
de mc505 drums zijn gelo-fied tot 8 bits, omdat ik vind dat dat heerlijk klinkt.
de jomox basdrum is bij tijd en wijlen onderworpen aan een zware behandeling met de metalzone.
de wavestation a/d is ook zwaar distorted.
dat is de 'industrial' in het nummer :D

maar mono had het echt niet mogen zijn. zal eens checken wat daar is foutgelopen... want er zou veel stereo-evolutie in moeten zitten.

en ik zal er zogauw ik thuis ben toch nog eens naar luisteren op die site. hier op het werk kan ik dat helaas niet maken.:P ik heb alleen nog maar de originele mp3 gehoord en weet niet of hij dus hetzelfde wordt weergegeven als je hem op de site afspeelt...
je maakt me ongerust solid_snake
:confused:

edit:
maar als ik zo vlug stiekem op het werk toch vlug eens luister op die rottige minicomputerboxjes, dan lijkt de dx200 -lijn toch zeer zuiver te klinken? dan moet het echt mijn opzettelijke geluidsvergoring zijn die je bedoelt.enneh, bedankt, bikkel! :biertje:

Laatst gewijzigd:
Ok, het was dus de bedoeling blijkbaar :D

Voor mij persoonlijk moet er iets meer houvast in het nummer zitten. Hou kan ik dat uitdrukken... de basis moet gewoon staan als een huis, en dan daarbovenop gefreak en gevogel en geklooi etc.

Frust bite Super nummer heerlijk monotoon waarin de kleine verschillen goed uitkomen mis alleen een licht geluidje om soms wa contrast te leggen maaruh des een minor detail hoor! lekker eclectisch.Bij minim is verschil vaak maximaal.
Winterkalte en somatic zitten die toevallig in je fovarieten lijstje?
Lekker hoor

Origineel geplaatst door sedahsays
Frust bite Super nummer heerlijk monotoon waarin de kleine verschillen goed uitkomen mis alleen een licht geluidje om soms wa contrast te leggen maaruh des een minor detail hoor! lekker eclectisch.Bij minim is verschil vaak maximaal.
Winterkalte en somatic zitten die toevallig in je fovarieten lijstje?
Lekker hoor

winterkaelte en somatics, daar luisterde ik vroeger wel vaker naar, ja. vooral winterkaelte dan. binnenkort maschinenfest, wordt weer leuk :)

overigens, als je commentaar over .:frust.bite:. gaat, hoort hij eigenlijk hier ;)
bedankt voor het luisteren en de complimenten. :biertje:

Ja het ging over frust bite,.. goed ander threadje zelfde artiest.
Vroeger..? waar luister je nu naar dan ben wel benieuwd waar de inspiratie vandaan komt heb eigenlijk zelf het eclectische industriële nu een jaartje of wat ontdekt dus als je wat tips hebt... oke oke oftopic (maar ik doe het lekker toch)

Origineel geplaatst door sedahsays
Ja het ging over frust bite,.. goed ander threadje zelfde artiest.
Vroeger..? waar luister je nu naar dan ben wel benieuwd waar de inspiratie vandaan komt heb eigenlijk zelf het eclectische industriële nu een jaartje of wat ontdekt dus als je wat tips hebt... oke oke oftopic (maar ik doe het lekker toch)

ok, nog altijd. niet alleen vroeger. minder vaak gewoon. ik luister zo'n beetje naar vanalles eigenlijk. het enige criterium is dat het 'juist moet voelen' en kwaliteit/inhoud heeft. ik heb veel platen en nog meer cd's en ik zet evenveel stijlen abrupt door elkaar op als ik moodswings heb. ik laat elke dag een uitgebreid palet intense muziek aan mij voorbijrazen. van chopin, satie, wagner, bach tot meshuggah, decapitated, mastodon, strapping young lad. van client, vive la fête, magnus, plastikman, underworld tot winterkaelte, sonar, imminent. van inade, lustmord, ah cama-sotz tot vromb, genocide organ, operation cleansweep, dagda mor. van de queens of the stone age, killing joke, kyuss tot faith no more, tool, tomahawk. ook nog een beetje hardcore en breakcore af en toe. het enige waar ik zelden of nooit naar luister is new age, muzak, r'n'b en hiphop. maar ik heb wel veel dingen in de trant van winterkaelte en zo. zet het anders even in een pm als je vragen hebt, kan je wel wat tips doorspelen.

Back