nieuw backlight folie voor Korg 01Wfd

Riezz

Ooit... ooit komt het er van.
hoi allemaal.. ik moet de backlight folie van me lcd scherm van me KORG 01WFD vervangen..
kan een folie bestellen bij midirackete in duitsland, dus dat probleem is al verholpen.

maar weet iemand hoe ik dat nu het beste kan aanpakken?
als ik zo es rondkijk op youtube, lijkt het wel of ik het hele aparaat uit elkaar moet halen!!!

misschien dat iemand een andere manier weet om er bij te komen?
of dat er misschien sowieso iemand is, die zelf als eens de folie bij een 01Wfd heeft vervangen??

ik hoor het zeer graag, want kan amper nog iets lezen van het display en een editor/librarian is er ook niet te vinden online :(

greets
Richard

Heb ik een keer geprobeerd, kreeg daarna allemaal strepen op mijn display. Als ik jou was zou ik het gehele display vervangen. Mike Philco (Jos) van http://www.synthrepair.com/ heeft ze wellicht nog liggen.

Heb ik een keer geprobeerd, kreeg daarna allemaal strepen op mijn display. Als ik jou was zou ik het gehele display vervangen. Mike Philco (Jos) van http://www.synthrepair.com/ heeft ze wellicht nog liggen.

ik heb hem/hun inmiddels gemailt.. hoop dat een evt. nieuw display ook de zoem verhelpt die nu opeens optreedt en blijkbaar gerelateerd is aan het display :S

Heb het drie weken geleden nog bij eentje gedaan. Ja, hij moet helemaal uit elkaar, bijna tot op de laatste schroef. Die strepen krijg je als je probeert het display van de print te halen. Die krijg je er vrijwel zeker niet meer goed op. Maar dat is niet nodig om er een nieuwe backlight in te zetten.

Piep is soms verholpen met een nieuwe backlight, maar soms ook niet. Als de trafo in de inverter brak is helpt het niks. Ik heb ook al meegemaakt dat het erger wordt met een nieuwe backlight. Er kan eventueel altijd een moderne inverter in die niet piept (backlights4you verkoopt vervangers).

Heb het drie weken geleden nog bij eentje gedaan. Ja, hij moet helemaal uit elkaar, bijna tot op de laatste schroef. Die strepen krijg je als je probeert het display van de print te halen. Die krijg je er vrijwel zeker niet meer goed op. Maar dat is niet nodig om er een nieuwe backlight in te zetten.

Piep is soms verholpen met een nieuwe backlight, maar soms ook niet. Als de trafo in de inverter brak is helpt het niks. Ik heb ook al meegemaakt dat het erger wordt met een nieuwe backlight. Er kan eventueel altijd een moderne inverter in die niet piept (backlights4you verkoopt vervangers).

oei... dit beangstigt me toch wel nu :S... zou heel graag iig een goed werkend scherm willen en die zoem kwijt raken :S

Hoe het met de Korg precies zit weet ik niet, maar bij oudere Akai's (s1000, mx73)was het gebruik om de trafo's van de display-inverter in te spuiten met epoxy. Piep was dan weg. Voordat je gaat vervangen is dit misschien een leuk experiment.

Hoe het met de Korg precies zit weet ik niet, maar bij oudere Akai's (s1000, mx73)was het gebruik om de trafo's van de display-inverter in te spuiten met epoxy. Piep was dan weg. Voordat je gaat vervangen is dit misschien een leuk experiment.

ehhh.. first: ik weet me god niet hoe zo`n inverter eruit ziet of waar ie ook mag zitten.. (totaal electronica newbie )

laat staan dat ik als leuk experiment, dus onwetend me KORG gaat volspuiten met epoxy :P

Als de 0/1W open is, is het sowieso handig gelijk even te (laten) kijken naar de voeding van het analoge deel, want die is berucht om z'n lekkende elco's. En eventueel kun je dan gelijk de nieuwste ROMs erin (laten) zetten als je die nog niet hebt.

Attachments

• Schermafbeelding 2014-01-20 om 08.37.10.jpg
    Schermafbeelding 2014-01-20 om 08.37.10.jpg
    66,7 KB · Bekeken: 120
Back