k-station

Kaymir

Stamgast
wie heeft ervaring met deze? kan je hem aanraden? zou het graag van jullie horen! denk erover om hem te kopen

Kaymir

De K-station is gewoon een A-station met een twee actaafs klaviertje.

'k heb m laatst een uitgeprobeert in de winkel, klinkt erg lekker maar ook erug jammer dat hij niet multitimbraal is.

had laatst bedacht dat een Waldorf MicroQ lite plus oxygen8 midikeyboardje maar 50euro duurder zijn dan de k-station.....damn wat ingewikkeld allemaal!

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
had laatst bedacht dat een Waldorf MicroQ lite plus oxygen8 midikeyboardje maar 50euro duurder zijn dan de k-station.....damn wat ingewikkeld allemaal!

Olaf

Nou, ik had het wel geweten...

Waldorf dus

vervanger Nova?

vervanger Nova?

Ik heb een Nova, en ben een klein beetje voorzichtig aan het kijken naar mogelijke andere opties (misschien verkopen..)
Is de K-station een alternatief? Beetje een vage vraag maar ja.

Arv

jamaar ik vind het nou net zo handig van die k-station dat het 1 bakkie is........lekker compact en handig...en nee, de microQ keyboard wordt em niet, ik ga niet bijna 500 euro voor een 3 octaafs keyboardje neertellen...

Olaf

Origineel geplaatst door OnAcid

Nou, ik had het wel geweten...

Waldorf dus

Nou idd... ik zat ook over die K-station na te denken maar idd denk ik dat ik toch maar een Micro-q ga aanschaffen + een of ander leuk master keyboard.

ps: ik heb nog geen hardware synth, is de micro-q een beetje een goeie "beginners bak".

check zeker de Oberheim(viscount)OB12 ..bij feedback Utrecht hadden ze er nog 3 van staan, voor 1900 gulden...dat is geen prijs voor die bak..en met OS 1.5 zijn de meeste problemen van de eerste versie (waardoor ie compleet werd afgebrandt in de recenties) verholpen.....als je door de presets heen kan luisteren en geweldige basis-synth en masterkeyboard..echt een slagschip..

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
echt een slagschip..

Olaf

Nou idd hij ziet er ook uit als een slach(t)schip :o , k vind het ding maar lelijk (op zich geen reden om hem niet te kopen natuurlijk) maar goed dat is mijn persoonlijke menng.

Re: vervanger Nova?

Re: vervanger Nova?

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik heb een Nova, en ben een klein beetje voorzichtig aan het kijken naar mogelijke andere opties (misschien verkopen..)
Is de K-station een alternatief? Beetje een vage vraag maar ja
Je Nova wegdoen voor een K-station... ik zou het niet doen.
De K-station maakt namelijk gebruik van dezelfde synthese engine als de Nova.
Je hebt dus hetzelfde geluid, maar je mist de multitimbraliteit van de Nova

Ik heb moeite met het idee om de Nova de deur uit te doen.. Is toch wel een fijn doosie.. Enne, die updates zo nu en dan zijn echt super! af en toe een paar osc. erbij enzoo

Arv

mischien een beetje een dom vraagje, maar wat bedoelen jullie met multitimbraliteit ?:) wat maakt het uit voor de geluids kwaliteit? uitleg plz

Kaymir

Origineel geplaatst door Kaymir
mischien een beetje een dom vraagje, maar wat bedoelen jullie met multitimbraliteit ?:) wat maakt het uit voor de geluids kwaliteit? uitleg plz

Kaymir

Multitimbraliteit: Gelijktijdig verschillende geluiden kunnen produceren (op verschillende midikanalen).

De A/K station kan 6 stemmen van 1 geluid op 1 kanaal voortbrengen.
De Nova kan 16 stemmen verdeeld over 6 geluiden tegelijkertijd voortbrengen. (dacht ik)

Het maakt voor de geluidskwalitiet nix uit. Maar wel hoeveel instrumenten je nodig hebt voor je muziek. Koop je veel beperkte synths die enkele klanken kunnen voortbrengen. Of een monstermodule van 128 stemmen en 32 parts multitimbraal waarmee je complete composities kunt maken...

:confused: sorry snap het nog niet echt!! dus als je 2 toetsen aanslaat dan kan je er maar 1 horen ofzo?? :confused: :)

Kaymir

ff voor duidelijkheid;
ik wil de k-station opnemen in me nederige studiotje
met me comp (logic) midi studio dus.. heb nog meer apparatuur hoor... meer het wordt me 1e hardware synth en wil erg gewoon goede geluiden uithalen!!

multitimbraliteit :confused: :)

Kaymir

polyfoon: hoeveel stemmig is een synth.....als je synth een polyfony van 1 heeft dan kan je maar 1 noot tegelijk spelen..monofoon dus..als ie een polyfonie van 8 heeft kan je 8 noten tegelijk spelen (wel zo handig voor accoorden enzo ;) )

multitimbraal: hoeveel verschillende geluiden (patches/presets) je tegelijk kan spelen....een synth die maar 1 multitimbraal is (zoals de a-station) kan maar 1 geluid tegelijk spelen...bv alleen een bassgeluid, of een stringgeluid....als je synth bv 8 multitimbraal is kan je 8 verschillende geluiden tegelijk spelen (bv een bas, een string, een drumgeluid, een orgelgeluid etc.) hiervoor gebruik je meestal aparte midi kanalen zodat je vanuit je sequencer bv de bas op kanaal1 speelt, de strings op kanaal 2 etc.

als je synth dus 32stemmig polyfoon en 16 kanaals multitimbraal is betekent dit dat je maximaal 16 verschillende geluiden tegelijkertijd een aantal tonen van maximaal 32 kan laten spelen..

Olaf

en wat is het aanzienelijke voordeel daarvan?
ik hoef geen compleete songs met hem in te spelen. Gewoon geluiden maken. en later en sequencer "verwerken zeg maar" en/of door sampler doen

uppin

Kay

als je maar 1 geluid tegelijk wilt afspelen/opnemen heb je genoeg aan een monotimbrale synth

Olaf

dus dan kan ik in feite geen riedeltje van 3 sec opnemen?
alleen 1 toets aanslaan en vervormen?
call me stupid maar snap het niet zo goed:confused:

Kay

kijk ook me topic welke synth kopen plz

Back