Die intro mag je wat mij betreft ook overslaan..
ik hou best van gekkigheid, en maffe dingen.. maar hmmm. het leid zo af van je doel.
kan je beter je kop opnemen voor een groen scherm. en eens een rake opmerking maken over jezelf.
Daarbij geef ik de rest gelijk.. een tutorial is een uitleg. ik begrijp best wat je doet.
maar als ik dit aan me moeder laat zien. snapt die er geen ene mallemoer van.
niet dat ze jouw doelgroep is. maar bedenk je eens. wie is het type dat van jouw wil leren, en spreek dat aan.
Ik neem even voor het gemak aan, dat je doelgroep wannabe beatbakkers zijn van ongeveer jouw leeftijd.
Beetje beginners, die denken dat ze het al wel een soort van weten.. dus het loont je om hun ego een beetje te strelen. en jezelf een beetje neer te zetten als "de persoon die het weet". aan de andere kant.. zie je er niet al te wannabe-gangster uit.. dus dingen als motherfucker staan niet bij je

je doet me een beetje denken aan een jeugdige ikke.. beetje gek, beetje fruitig.. speel daar me..
maak dan een script aan, wat je wil uitleggen.. in dit geval.. start-end points van je samples
en daar een beat van bakken. daar zit een stappenplan achter.
stap1 : laad de sample
stap2 : Knip m in stukkies (geen idee hoe je dat in machine doet.. jij wel. dus hoe doe je dat)
stap3 : Start en eind puntjes van je samples aanpassen dat het past en speelbaar is
stap4: volgends mij speel je ergens met de pitch ervan.. geinig.. waarom? en hoe?
stap5: je maakt een sequentie (dat noem je vast een pattern ofzo.. oftwel uitleg punt)
stap6: je heb iets van een maat.. hoe werkt die ? kan je er iets over vertellen
stap7: je drumt er een beat over, lachen.. hoe doe je dat.. en waar? extra track? extra pattern?
stap8 je klooit met een basslijntje.. wederom. lijkt dat op het maken van de drumtrack?
stap9: je heb een muziekje lopen.. tadaa.. show die dan helemaal.. ipv je linkje op youtube dumpen.
nou moet ik alsnog naar youtube om die te bekijken.
Nouja.. je heb dus een bepaald aantal stappen, leg ze uit met een hoe en waarom..
doe wat bulletlist op het scherm.. what ever
Yo This is the opinDraconis-show. And I am gonna tell you what you want to know.
slicing beats like a ninja on steroids, showing jedi mindtricks, THESE ARE NOT THE DROIDS.
So lets make this happening BAM !!.. today BeatBakingPadawans.. we going to slice up
"show original song" on the machine...if you know what i mean.
So first we going to load up the sample like this
"show het laden van een sample"
Now we ready to get busy, gimme a whoot whoot or a toot toot "insert fartnoise"
Excuse me, i am explosive..
So first we slice......
...
en zo verder

neem je eerst je script op terwijl je in de camera wijst en kijkt en bla bla
dan je gedoe op de machine.
beide opnames verknip je, en prop je tussen elkaar.
doe je fx eronder.. en wat titels erop.
en tadaa tutorial klaar
Success met je hobby, met wat extra inzet heb je er vast een harstikke lollige hobby aan