Geen geluid via synth met Focusrite Saffire Pro 14

Arroobae

Nieuwkomer
Hallo iedereen

Enkele weken terug heb ik mijzelf een Focusrite Saffire Pro 14 aangeschaft, om mijn x0xb0x te kunnen gebruiken. Helaas ben ik er nog niet in geslaagd om het geluid van mijn x0xb0x via mijn geluidskaart in Logic Pro 9 te kunnen afspelen. Desalniettemin ontvangt de x0xb0x wel MIDI-signalen bij het afspelen/pauzeren in Logic. Tijdens het afspelen kan ik wel geluid horen met mijn koptelefoon langs de phone-ingang, maar in Logic krijg ik er zoals gezegd geen enkel geluid uit. Ik heb de x0xb0x al eens elders op een andere soundcard aangesloten in Ableton, daar werkte hij zonder problemen. Bijgevolg moet ik ergens iets over het hoofd zien in Logic en/of de geluidskaart. Tijdens het afspelen krijg ik onderaan altijd 'no in, no out' (foto) te zijn. Iemand een idee? Enorm bedankt.

jaarvd.png

2lb12yh.png

24y8ohw.png

ik heb een xox en een saffire 24 en ableton én maschine.
Ik heb dus geen logic (wel garageband maar daar kan ik niks mee)
als de saffire werkt met ableton op je mac, ligt het aal logic settings. Juist?
Ik veronderstel dat je in logic je inputs nog moet goed zetten. Focusrite heeft een tutorial over de routing.

http://global.focusrite.com/answerbase/saffire-mixcontrol-tutorial-part-i-creating-mixes?id=1056

beetje zoeken zelf kan geen kwaad he, ik vraag eeuwige vriendschap voor de tijd die ik hier nu voor je instak :)

Ik doelde op de x0xb0x, die werkte dadelijk via Ableton met een MOTU. Eens de Saffire erbij komt kijken loopt het mis. Normaal gesproken zou het via Logic moeten volstaan om de Saffire bij de audio preferences te selecteren als input- en outputdevice, en de hem in te stellen als midi clock, maar toch blijft het geluid van de x0xb0x afwezig. De tutorial heb ik in het verleden ook al bekeken, maar die bracht geen soelaas. Eeuwige vriendschap is hoe dan ook jouw deel.

als je in de saffire enkel de jack duwt en met je duim het blote eind jack aanraakt, krijg je dan brom in je saffire mix control te horen (of te zien op 't kanaal in de software)? Of beter nog, in logic ?
Hoe is de safire aangesloten? Ik had vroeger gedoe toen die via firewire hing NA een externe HD -> daisy chain.
Je hebt de nieuwste soft voor de saffire aan boord?
Ik heb soms ook dat ie niet werkt. Dan blijkt dat de volume out vd xox dicht staat (yeah lachen hé)
of dat de settings vd saffire soft anders staan. Ik heb dus een setting vd soft die werkt opgeslagen en indien gedoe herlaad ik die.

28vudq8.jpg

ik steek hier de jack in mijn mond op 't kanaal waar de xox zit. de draaiknop (gain 1) op de saffire staat vol open.

Ik vrees dat ik iets essentieel over het hoofd zie. Mijn excuses, ben een complete nieuweling op het vlak van hardware.

xmpsgn.jpg

2nb4t4w.jpg

Iets met xox audio out naar Focusrite audio in :P

de kabelspaggetti heb je OOK al dus tot zover ben ik helemaal méé :)

Bedankt voor jullie reacties. De configuratie mag geen probleem vormen, handige tutorial voor gevonden. Om te beginnen dus maar beter om een kabel gaan voor de line in van de Focusrite en de mix out van de xox?

na mijn antwoord(en) die vraag doet me denken dat ik mijn tijd aan het verdoen ben...

Dat is wel nodig ja, maar als je niet weet hoe het aan te sluiten, waarom heb je het dan?

Een laatste kans dan: stop je hoofdtelefoon jack in audio input 1 vooraan van je saffire. Open die gain. Praat in je oorschelp. Zien we wat gebeuren in de software? Als dat zo is, kabel jack jack van de saffire naar de xox er in en klaar. Zijn erg goedkoop op ebay (ex UK) mar dat is natuurlijk enkele dagen levertijd :)

Nu graag nog even laten weten wat er loos was. Meer dan een ontbrekende kabel of niet?

Back