Oude synth-editors op nieuwe windows

Nebel

Ingeburgerd
Even mijn situatie schetsen:
Binnenkort ga ik Ableton Live 9 aanschaffen (:P) maar heb nu nog een vrije oude pc met Windows XP (32bit) erop. De trial van Ableton draait hier niet zo best op, hapert nogal, dus zal ik wss een andere pc moeten aanschaffen waar natuurlijk een nieuwere Windows op staat.
Op zich allemaal best, alleen vraag ik mij af of de editors die ik gebruik voor mijn synths ook nog werken op die nieuwere Windows?
Ik gebruik editors voor Yamaha DX7 IID, Yamaha AN1X en wil graag nog een Nord Lead2 rack-versie aanschaffen met editor. Verder gebruik ik ook nog Miroslav Philharmonic als softsynth.

Iemand een idee hoe ik kan zien of dit alles blijft werken op een nieuwere Windows?
Ben geen computerheld ;{ dus alles tips zijn welkom...

Alvast bedankt!!

volgens onderstaande gegevens is XP goed genoeg (wordt ook nergens over 32 of 64 bit gesproken .. dus zal het probleem ergens anders zitten.
als je oudere editors gebruikt zullen deze op een 64bit systeem hoogst waarsch niet meer werken.

M.I. probeer op andere hardware een XP 32bit of 7 32bit te installeren en probeer daarna je editors daar op uit.
(ik weet het .. omslachtig.. maar een het werkt zit je weer voor een tijd goed)

https://www.ableton.com/en/articles/live-system-requirements/

System requirements to run Live 9:

Mac:
IntelĀ® Mac with Mac OS X 10.5 or later

PC:
Windows XP, Windows Vista, Windows 7 or Windows 8

Multicore processor
2 GB RAM
1024x768 display
DVD drive or broadband internet connection for installation

Required disk space for basic installation:

3GB free disk space.

Required disk space if all included sounds are installed:

Live 9 Suite: 55 GB free disk space
Live 9 Standard: 12 GB free disk space
Live 9 Intro: 6 GB free disk space

Thanks. Op de pagina waar ik de trial heb gedownload staat inderdaad dat je een versie voor een 32bit of 64bit Windows kunt downloaden. https://www.ableton.com/en/trial/
Die 32bit zou inderdaad geen probleem mogen zijn dus ligt het wss aan de capaciteit van mijn pc dan, of zo.
Wist trouwens niet dat je windows 7 ook in 32bit kunt krijgen....

Iemand toevallig ervaring met soortgelijke synth-editors op 64bit Windows?

zou het misschien werken als je via de compatibiliteit modus draait? zomaar een idee.. dus daarin kiezen voor bijv. xp

ik heb hier ook de AN1x editor draaien en die draait zowel in Windows 7 32bit en 64bit zonder problemen..
en nu we toch over editors hebben voor oudere bakken...

heeft iemand ergens een editor/librarian voor/van een KORG 01wfd liggen?? ik ben zeeeer op zoek naar zoiets

had jaren geleden een nederlandstalige editor/librarian op floppy, maar die kan ik hoogstwaarschijnlijk niet meer draaien (als ik em uberhaupt zou vinden)

Mocht je een extra investering zien zitten, kun je Midiquest aanschaffen.

http://www.squest.com/

Deze software had in het verleden nogal een negatieve reputatie, maar schijnt nu vlot te werken (zie relevante draad hier op het forum).

als je oudere editors gebruikt zullen deze op een 64bit systeem hoogst waarsch niet meer werken.
Het oude XG Works (+AN200 editor plugin) werkt hier nochtans zonder problemen in Windows 7 x64.
Heel veel 32 bit (XP) programma's werken zonder problemen in 64 bits Windows. Maar om er echt zeker van te zijn, kan je alleen maar afgaan op gebruikerservaringen (forums, etc.).
Mogelijks moet je wat experimenteren met Compatibility Modus settings, of andere truukjes.
16 bit editors zijn gewoon niet mogelijk.

Back