pyongyang routine

Ik vind de vibe ok, het pitched sample is ook prima. Wel is die i.d.d. nog een beetje dun qua aanklediing, sluit me aan bij Smackos dat een fijn lijntje de track nog wel wat identiteit kan geven.
static noise van een plaat, deed er IMHO vroeger wel toe, nu is er echt niemand meer die zich drukt maakt of dat authentiek van een oud stuk vinyl met stof op de naald, of van een sample loop, of van een plugin komt. Het is zelfs voor mij persoonlijk zo ver dat "lofi" al geen eens meer een wezenlijk onderdeel is van "old skool" hip hop. Het gaat om de vibe en die zit wel goed.

meesterlijke beat :halleluja

maar hoe maak je je beats dan? met een cassetterecorder?
ik snap die routine even niet

Ha cool om te horen! ik maak mijn beats op de SU700 vooral, die track ik dan naar 4 track casette op de MG614, om het nog dat laatste laagje 'sfeer' te geven. Buiten dat vind ik het ook gewoon erg leuk om zon casette bandje te gebruiken, makes me feel nostalgic!

@Raphie, thanks voor je feedback, ik weet niet precies wat je bedoeld aan te tonen met de static noise maar ik vind dat een beetje 'dust' op de tracks altijd wel goed doet. of het echt old school is of niet laten we maar achterwege ha! dank voor het checken ! :)

Back