Not That Easy [Disco House]

@e-Gloomy-nations dank voor je feedback en de complimenten.
Ik heb de congaloop aangepast.. het eerste deel van de loop begint nu anders dan het 2e deel.
Ik vind het sowieso een verbetering en hopelijk zorgt het nu voor genoeg afwisseling.

Iemand anders nog tips of opmerkingen?

Ah je hebt ook al met zo weinig respons van doen :D

Maar het klinkt absoluut lekker. Zit goed in elkaar. Sound aangenaam. Lekker basslinetje met een lekkere flow.
Eventueel zou je de algehele sound nog iets meer high-res kunnen laten klinken met een subtiele exciter of zo op de master, om het hoog iets meer sprankeling te geven.
Zeker aan het einde swingt ie lekker. Zit een goeie opbouw in dus!
Zou lekker klinken op een jazzy house-radio of zo. :okdan:

Ah je hebt ook al met zo weinig respons van doen :D

Doorgaans heb ik niet te klagen hier op het forum alleen op deze track was het wat stil. vandaar ☺️

Maar het klinkt absoluut lekker. Zit goed in elkaar. Sound aangenaam. Lekker basslinetje met een lekkere flow.
Eventueel zou je de algehele sound nog iets meer high-res kunnen laten klinken met een subtiele exciter of zo op de master, om het hoog iets meer sprankeling te geven.
Zeker aan het einde swingt ie lekker. Zit een goeie opbouw in dus!
Zou lekker klinken op een jazzy house-radio of zo. :okdan:

Dank voor je feedback. Heb de mix nog eens over gedaan en het hoog iets meer 'crispy' gemaakt.

Nog even een verfijning van de mix gedaan.
Nu 1 bpm langzamer, en alles wat beter op elkaar afgestemd.
Lijkt me klaar om er een strik overheen te doen.

Of hoort iemand nog iets wat ik niet hoor?

Laatst gewijzigd:
Dank voor je feedback en compliment @bombario
Het zijn weer samples want als muzikant kan ik dat niveau zelf helaas niet bereiken.

Ik hoor idd niet wat jij hoort. De Hall reverb die op de clap zit heeft een wat kortere tail maar dat heb ik bewust zo gedaan.
Misschien werd het einde in een vorige versie van de track te vroeg afgekapt? Anders zou ik het niet weten.

Overigens is er een contract getekend voor release en heb ik ook een kortere versie gemaakt.

Prima pop-club plaatje. Misschien in de intro wat scherp aan de oortjes, later niet meer....

Profi mix hoor! :okdan:

Het kan aan mij liggen na een halve nacht zelf mixen, maar hij klinkt in de drums ietsje (niet heel erg) schel in de highmid range. Maar dat kan ook zijn omdat ik dus de halve nacht aan een vrij donkere, bass heavy mix heb zitten pielen en daardoor in een bias zit. Verder zou ik die solo toeter rond 3.30 ietsje zachter zetten. Die is overigens wel cool, want weer eens iets anders qua sound :)

Aan het eind dacht ik: "oh wat jammer, de drums lopen alleen door", maar toen de drums even later abrupt op de maat stopten besefte ik dat dat een bewuste keuze is; een soort van kleine inside joke, alsof je je drummachine vergeten bent uit te zetten terwijl de rest al gestopt is. Achteraf is dat dan wel een geinig einde zo.

Groetzz Dorian

Prima pop-club plaatje. Misschien in de intro wat scherp aan de oortjes, later niet meer....

Dank voor deze waardevolle feedback. Ik had na de opmerking van @Dozart de strings en piano een eq boost het hoog gegeven maar in de intro hebben deze beide een extra hoge toon waardoor dat iets te schel werd. Is aangepast

Profi mix hoor! :okdan:

Het kan aan mij liggen na een halve nacht zelf mixen, maar hij klinkt in de drums ietsje (niet heel erg) schel in de highmid range. Maar dat kan ook zijn omdat ik dus de halve nacht aan een vrij donkere, bass heavy mix heb zitten pielen en daardoor in een bias zit.

Het klopt wel.. ik heb op de tops kanaal een aardige batterij effecten die precies dat doen (voornamelijk saturatie) ik zal kijken of dat wat subtieler kan.

Verder zou ik die solo toeter rond 3.30 ietsje zachter zetten. Die is overigens wel cool, want weer eens iets anders qua sound :)

Check! ga ik naar kijken. Dank. Het is overigens een hand trompet (dus gewoon iemand die in z'n handen blaast, best knap gedaan).

Aan het eind dacht ik: "oh wat jammer, de drums lopen alleen door", maar toen de drums even later abrupt op de maat stopten besefte ik dat dat een bewuste keuze is; een soort van kleine inside joke, alsof je je drummachine vergeten bent uit te zetten terwijl de rest al gestopt is. Achteraf is dat dan wel een geinig einde zo.

Dit is gebruikelijk in de Disco scene wat eind jaren 70 is ontstaan toen de maxi singles verschenen. De beats aan het begin en eind zijn er voor DJ's om naadloos te kunnen mixen met de vorige en volgende plaat.

Bij de Extended Mix zijn deze beats wat langer en het middenstuk vrijwel identiek. Het label waar ik heb getekend brengt ook muziek uit op vinyl dus fingers crossed.

@Dorian Urac ik heb jouw feedback ook meegenomen en een update van de mix gemaakt.

Ik denk dat dit hem nu zo is.
Iedereen dank voor de bijdrage, de extra oren hebben mij enorm geholpen.

Back