Enigma's studio :

Origineel geplaatst door fuse
Miljoenen euro's hoor shappy.

En met zulke apparatuur om te kunnen gaan moet je wel wat in je mars hebben.

Word brother...

Origineel geplaatst door shappy1010
Tjonge jonge wat een meningen en wat een tunnelvisie.

En als we dan toch met de botte bijl gaan hakken, hou je vast:

Want tegen olafmol & aanhang wil ik wel dit zeggen, grappig dat er zoveel bot en zwart wit commentaar komt uit gasten die Dance muziek maken of DJ zijn, wat in de "muziekwereld" (en dan heb ik het over toetsenisten, pianisten, bands etc.) niet eens als een serieuze stroming of niet eens als muziek gezien word. In die nummers van enigma hoor ik tenminste nog akoorden en noten. Makkelijk af te kraken als je er met je kale harses niet strak van wordt op een zaterdagavond. Bah soms haat ik Nederland.

Tweede opmerking, iedereen die die ibiza studio afkraakt en dan vervolgens zegt dat het allemaal ook met een pc met een paar softsynth ook kan moet eens nodig het huis uit en gaan kijken in een echte studio, denk je nu echt dat als je een golf GTI hebt dat je een formule 1 wagen eruit kan racen? Tuurlijk een goeie coureur zal er best wat uit kunnen halen, maar er is een groot verschil tussen leuk speelgoed en professionele apparatuur dames en heren vergeet dat niet.
Dat je nu al voor zeer weinig geld (niks als je copieerd) al wat leuke sounds uit je pc kan halen, wil niet zeggen dat je meteen de strijd aan kan met Jean Michel Jarre of William Orbit of studios waar voor tien/honderdduizenden euros aan apparatuur staat.

Zo hehe dat lucht op ...
:biertje: Iemand?

LOL...... wist je dat vroegah jazz ook als stompzinnige "dance" werd bestempeld door de "echte muzikanten" van toen? de muziekwereld die een beetje visie heeft heeft "dance" allang tot een volwassen stroming bestempeld...je denkt toch niet serieus dat dance een 4kwarts maat met een kindermelodietje is? dat de producers van tegenwoordig nix van muziektheorie snappen? man, zelfs ik als leek kan nog wel wat accoorden zetten..... luister eens naar producies van 4hero, masters at work, bugge wesseltoft, kerri chandler etc.... allemaal "dance" en allemaal inclusief accoorden en noten....erg kortzichtig dit...

en sinds wanneer staan de kosten van je studio gelijk aan de kwaliteit van je producties? ik heb een hele leuke setup, en ik ken mensen die met 1 PC veel betere dingen maken dan ik met al mijn harde waren.....dat zegt dus helemaal nix.... iemand als Britney Spears kan als ze wil ook een geweldige studio bij elkaar kopen, maar er alleen maar troep uit halen (mooi voorbeeld: rapper Ray van 2unlimited, die wel ff dacht dat ie het zelf ook kon door met z'n kapitaal een label en productiebedrijf op te zetten) ... ik snap ook steeds niet waarom je denkt dat iemand die Enigma (of JMJ of Klaus S. of wie dan ook) niet goed vindt gelijk alleen maar een PC met softsynths heeft en geen accoorden enzo kan lezen/spelen... daaruit spreekt best wel een hele duidelijke mening die me niet zo aanspreekt..nl dat je pas inziet hoe geweldig enigma is als je zelf een hele ervaren "conventionele" muzikant bent...ga es ff met skeleton bieren, jullie zullen mekaar vast liggen ;)

maargoed.....iedereen z'n eigen mening, ik blijf erbij dat ik enigma kut vindt.....jij mag het heel geweldig vinden...... zullen we er zo een einde aan breien? no hard feelings, leuke uitwisseling van ideeen ;)

Olaf

Origineel geplaatst door shappy1010
Want tegen olafmol & aanhang wil ik wel dit zeggen, grappig dat er zoveel bot en zwart wit commentaar komt uit gasten die Dance muziek maken of DJ zijn, wat in de "muziekwereld" (en dan heb ik het over toetsenisten, pianisten, bands etc.) niet eens als een serieuze stroming of niet eens als muziek gezien word.

Sorry hoor, maar dat is onzin... Dance muziek is alleen maar groter aan het worden en er gaan tegenwoordig enorme hoeveelheden geld in om. Waar baseer je dat eigenlijk op? Op je eigen mening?

In die nummers van enigma hoor ik tenminste nog akoorden en noten. Makkelijk af te kraken als je er met je kale harses niet strak van wordt op een zaterdagavond. Bah soms haat ik Nederland.

Dit slaat gewoon nergens op... lekker makkelijk om er weer een vooroordeel bij te pakken wat iedereen al honderd keer gehoord heeft... en als je je wat meer zou verdiepen in de verschillende vormen van dance zou je weten dat er wel degelijk hele gecompliceerde stukken tussen zitten.

Om nog ff een mening te geven over Enigma... 'k vind het knap dat die gast zoveel bereikt heeft, ik bedoel, ik mocht willen dat ik ooit nog eens zo'n studio als hun zou hebben.... De muziek is mooi, goed geproduceerd, maar ik ben er zelf geen liefhebber van.

Hij is gewoon in de tijd van zijn matje blijven hangen.
Dat interieur god damn.
:confused: Idd als je zo veel poen heb

ik vind enigma goede muziek en heb alles van ze maar muziektechnisch gezien vind ik het echt geen hoogstandje. Akkoorden schema's en noten zijn niet echt moeilijk ofzo. Verre weg van. Kan op gehoor menig enigma nummer mee pingelen gewoon omdat het simpel en zeer logisch is opgebouwd.

Daarmee gezegd hebbend, nee echt niet alle dance, hardcore etc. producers weten wat van muziek en kunnen netjes hun toonladders etc. Sterker nog, het is een van de weinige stromingen waar je ook geen muzikale voorkennis voor nodig hebt. Dit kan je tegenspreken maar de simpelheid van deze muziek gewoon op muzikaal technisch niveau (dus akkoordenschema's etc.) is een feit. Sterker nog, menig tranceproducer is gewoon lekker bezig met fruity ofzo en kan daar leuke dingen uit halen wat populair wordt.

De tijd dat er hele stacks met synths worden meegenomen en dat er echt kwaliteits muzikanten staan in de zin dat ze gewoon geniaal bezig zijn is allang voorbij. Vooral in de sympho/prog rock of tegenwoordig de aanverwante stijlen (zoals prog. metal etc.) daar zal je die gasten in vinden maar zeker niet in de trance dance scene (en nee ook niet in de electro scenes etc. Dat je veel apperatuur meezeult is leuk maar het merendeel is gewoon sequencing en af en toe wat live gepingel erover. Meer is het echt niet. Getuige ook de hoeveelheid filmpjes van forum members hier van hun live acts.
Ik heb er niets op tegen, ik laat iedereen in zijn/haar (haar in zoverre toepasbaar op het forum?) en iedereen moet gewoon lekker ze ding blijven doen. Maar muzikaal gezien, technisch zijn het gewoon geen hoogstandjes. Wie met een beetje heldere gedachte ernaar gaat kijken en het analyseert zal dit toch niet kunnen ontkennen...

En nee ook Cretu is wat dat betreft niet helemaal een technisch hoogstandje. Hij kan veel beter maar echt doen doettie het niet. Bij hem is het destijds de juiste dingen op het juiste tijdstip en daarna voortborduren op de naam. Kijk enigma verkoopt niet slecht maar de hoogtij dagen (in de zin dat het bekend is) zijn allang voorbij. Singles halen in iedergeval in Nederland de top40 of top100 allang niet meer. OP tmf en co zie je de clips allang niet meer en cretu moet het hier toch echt hebben van de fans en een beetje een soort underground scene.

Die man brengt ook puur contractueel platen uit en gewoon voor zijn eigen plezier. Of het verkoopt of niet maakt voor hem echt niets uit, binnen is hij toch wel en hij vind het gewoon erg leuk om te doen.

Origineel geplaatst door Slipperman
Sterker nog, menig tranceproducer is gewoon lekker bezig met fruity ofzo en kan daar leuke dingen uit halen wat populair wordt.

Tja, menig gitarist is gewoon lekker bezig met zijn gitaar en kan daar leuke dingen uit halen, zonder eerder genoemde "muzikale voorkennis" en toonladders etc. Ik ben het dan ook niet eens met wat je "een van de weinige stromingen" noemt. Je hebt mensen die muziek voelen, ook zonder basis, en je hebt mensen die uit theorie hun voordeel kunnen trekken. Naar mijn idee, over de breedte van het hele spectrum.

klopt maar muziek op gevoel is meestal toch weer wat meer als het simpele gemeuk wat het gros doet. De paar mensen die daadwerkelijk zonder voorkennis een muzikaal talent zijn zijn het ook daadwerkelijk en kunnen meer dan die simpele meuk.

er zijn ook onnoemelijk veel prutsende, komt ie weer, gitaristen in nederland hoor :) dat stelt vaak ook geen reet voor.

Back