Enigma's studio :

Is niet zo lang geleden een heel intervieuw op tv geweest met hem en kon je ook de studio bekijken.
De studio zit toch op Ibiza of zo?

quote: "Gunter concludes this tour by adding that "he is looking for a carpet that which looks like a crater landscape".

Tja: Nu weet ik einderljik wat er bij mij thuis aan de setup mankeert..... Ik had het kunnen weten.

Ben met dat optrekje van hem ook al tevreden..:D

The New House in Ibiza:

Attachments

• the new house in ibiza.jpg
    the new house in ibiza.jpg
    184,1 KB · Bekeken: 79
Origineel geplaatst door bambamstudio
En das niet alleen verdiend met Enigma.....

Wat nog meer dan ???

:confused:

Woah DAT wist ik wel...

Sandra heeft ook al dat gehijg en wat zang gedaan op de Enigma albums...

Sade, dis moi, Sade, donne moi..

Doet Appie Heyn ook aan afleveringen per helicopter aan VIPs?
Wel leuk zo'n huis maar gezellig kletsen met de buren aan de heg is er niet bij zo. ;)

Maar die gast heeft volgens mij geen enkele analoge bak in die studio staan.
(of een verdwaalde MKS80 of zo, is moeilijk te zien)
En wel een CD rack voor sample CD's zeker.

Toch lijkt t me niks zo'n enorm huis.. (ok wel veel gear erin natuurlijk.. maar toch). Lijkt me vrij saai (en stil ook wel). Maargoed dat moet ie natuurlijk zelf weten, 't ziet er in ieder geval erreg mooi uit allemaal!

Binnenkort dus een nieuwe cd van enigma met daarop de plaatselijke bevolking van Ibiza

Kan die weer de Bush Bush intrekken met een DAT recorder en de plaatselijke bevolking afsamplen (hoeft nu niet meer zover te reizen aangezien het naast de deur is)

Dat uitzicht zal wel inspirerend werken.
Het is mooi Symmetrisch, alleen vind ik de grote speakers wel vreemd staan. Naar mijn idee staan ze te laag.

Deze is ook mooi trouwens. De studio van Robert Miles. De foto is wel met een groothoeklens genomen, dus geeft een wat vertekend beeld.

Ik vermoed dat het rack waar zijn modules instaan verijdbaar is en hij dit zo heeft neergezet voor de foto. Anders lijkt het me erg onhandig. Eromheen lopen. Sample uitzoeken en weer terug naar de computer lopen.

Attachments

• studio 1.jpg
    studio 1.jpg
    111,5 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door bambamstudio
Hij heeft wel meer producties op ijn naam staam.

Oa Sandra, was in de jaren 80 en 90 erg populair in duitsland. ( is ook zijn vrouw geloof ik )

Klopt, het nummer "creatures of the night" kennen de meeste wel van haar, was een wereldhit.

En ik wilde nog even zeggen dat ik ENIGMA super vind, ik heb al hun albums en draai ze compleet grijs in mijn auto. Ik denk ook dat het één van de allerlaatste echte synthesizer artiesten is geweest, en dat is toch bijzonder aangezien die markt eigenlijk zo goed als verdwenen is. Ik zie hem toch wel als de absolute grondlegger van New Age. Jammer dat die industrie nooit verder is gekomen dan de dolfijnen cd´tjes bij het kruidvat.

Ps. Het enige wat ik mis in de studio zijn de gitaren? Want er zitten een aantal bizarre gitaarsolos in enkele van de nummers, en dat zijn absoluut geen synths...

Bah wat netjes!

Zo kun je toch helemaal geen muziek maken man! ;)

Origineel geplaatst door fuse
Bah wat netjes!

Zo kun je toch helemaal geen muziek maken man! ;)

Nu zou ik Enigma eerder muzak noemen dan muziek. Alpenhoorn met een breakbeat en een Gregoriaanse koor met een panfluit! Prima voor in de lift of in de wacht aan de telefoon :duivels:

Zo ik ga nu verhuizen naar Amerika en onder een schuilnaam in een bunker wonen voor het halve forum me komt lynchen!! Zo'n FBI witness protection program, wat zou dat kosten....?

Back