Eminent 2000GT

Mooi spul hoor (mis m'n 2500GT nog wel eens... en m'n 310 Unique...)
Ik denk wel dat 125 een tikje aan de prijs is. Je ziet ze met enige regelmaat voor afhalen of ruilen tegen de spreekwoordelijke vingerplant.
Een 2000GT is zodanig afgemeten dat je wel een groot liefhebber moet zijn. Maar zoals gezegd, wel mooi.

String Ensemble met arpeggiator...mooie dingen die 2000GT. Als ik nog eens aan het orgel ga is het een 310 of toonwiel Hammond, maar ik denk dat het er niet meer van komt. Weinig zin om nog trappen te doen met die zaken.

Is inderdaad nogal gewichtig; ik geloof zo'n 160 kilootjes. Heb hem ooit gekocht vanwege het pedaal, en ben er daarna achter gekomen dat je een orgelpedaal kunt midificeren, en je de rest van het orgel dus kunt missen..... Is ietsje handiger te vervoeren. Heb intussen een ander -lichter- pedaal dat ik wil (laten) midificeren en de Eminent mag nu dus weg.

Heb trouwens net de advertentie-afd. gevonden; zal de adv. daar even plaatsen.

Dat is inderdaad een interessant apparaat; is dat echt een "stand-alone" baspedaal? Ik ga daar zeker eens goed over nadenken. Bedankt voor de tip!
Ik heb wel zelf zoiets gemaakt door een simpel oud orgel dusdanig te verzagen, maar dit is wel ietsje handzamer en mooier. Alleen vind ik dat je bij 1 pedaal al gauw pedalen te kort komt om je loopjes af te maken.

Dat ding staat sinds vanavond ook hier op het forum. Kom je niet vaak tegen. Op YouTube vind je wel filmpjes.

Heb er intussen naar geluisterd opYT, jammer dat ik dit niet ontdekt heb voor ik met orgels ging sjouwen. :(

Tja, kapotte orgels heb ik hier ook staan...
Als de sound je aanstaat zou ik maar snel naar Friesland afreizen.

Maar ik denk dat je dit ook wel interessant vindt.

Laatst gewijzigd:
Orgels heb ik genoeg, (nou ja: 2). Ook nog een Yamaha Electone uit de jaren '80 met MIDI-uitgang. Zowel van de Eminent als de Yamaha wil ik af omdat ik te weinig ruimte heb.
Heb pas een 30-tonig pedaal op de kop getikt dat ik binnenkort ga laten midificeren + dat ik nog 2 orgels verzaagd heb tot pedalenbak en luidspreker, en daarbij wilde ik het voorlopig maar laten.

Die link is inderdaad heel interessant; was ik maar zo handig. Oude orgels worden op Marktplaats gewoon weggegeven.

Back