uit de oude doos: Off the wall

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Even een track uit de oude doos, deze is zo'n 5 jaar geleden gemaakt, zijn een hele hoop dingen fout, maar voor mij zelf ook een aantal enorm goed. Track heeft een sloot verb, een lelijke kick, iets raars in het laag maar ook een heleboel voor mij lekkere percussie lijntjes, synth lijntjes en subtiele FX

destijds was dit een XBASE-999, een Virus Ti, een Small Phatty en een Voyager.
Als ik het nu weer terug hoor, kan er zo veel een hoop beter, maar toch als geheel heeft het wel wat. Het is geen makkelijke track. erin kruipen kan je niet afdwingen, gebeurt, of niet. Maar ik kan met m'n ogen dicht er lekker op wegdrijven.
nogmaals, far from perfect, maar laat het u smaken:baco: (of niet :) )

https://soundcloud.com/raphiegrooves/off-the-wall

Laatst gewijzigd:
Ik heb er maar één woord voor: klasse! Had je dit medio jaren negentig gemaakt had je zeker een hit te pakken en hadden we dit nummer steevast op Solid Sounds en andere compilaties gevonden. Er was toen een zeer grote afzetmarkt voor. Maar een goed nummer blijft natuurlijk goed en ik kan me best inbeelden dat je er ongeacht de onperfecties (welke ik, by the way niet echt hoor) nog steeds met fierheid naar kan luisteren.8)

Ik vind de mix echt bagger Raphie, maar dat had je zelf ook wel door denk ik. Maar wel een hele vette basis! Lekkere vuige bijna valse synthpatches, me likes detune... Wel grappig om te zien dat jij ook baggermixes hebt kunnen maken, normaal valt er niet zo veel op aan te merken...

Het zal dan qua mix misschien wel beter kunnen allemaal.. maar erg dikke track man!! :halleluja

ThnX heren! mix is .i.d.d. niet al te best, hoewel dit ook wel weer z'n charme heeft.
kan het project helaas niet meer vinden, anders zou ik er nog een keer m'n tanden inzetten om de fouten eruit te halen. Aan de andere kant ben ik best wel bang dat te veel schaven en polijsten de sfeer niet ten goede komt.

tevens nog een andere mixdown gevonden iet minder squashed en wat schoner. En na een plosh een iets andere vibe. tevens kan je hem via soundcloud downloaden als 44.1wav wil je er echt ff goed voor gaasn zitten héél veel subliminale lijntjes die je op het eerste oor niet hoort, maar toch mee neuriet. vreemde shit. :P

https://soundcloud.com/raphiegrooves/off-the-wall-v2

Back