JP8000 battery low

The Poisoner

Electronic Rumble
Hoi Synthforummers,

Ik heb net de batterij van mn JP8000 vervangen voor een nieuwe. Nu ben ik ff aan het kijken of ie weer goed werkt, maar als ik en patch opsla krijg ik weer "low Battery" in het display. Terwijl er dus een gloednieuwe batterij inzit :erm:

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Hmmm, is't wel een clock accu van een goed merk ?? anders is effe de spanning er over meten...
of mss slecht contact ??

Clock accu? Sorry ben een btje een noob op dit gebied. Heb er een Cr2032 batterij ingedaan, 3 volt. Zo een zat er ook in. Wist niet dat er kwaliteit verschil was. Heb er gewoon 1 bij de bouwmarkt gekocht (was ik toch al voor iets anders).

okee, helder.

Dat spanning meten, hoe moet dat? Heb ooit een keer een spanning meter gekocht, maar nog nooit gebruikt. Ik neem aan iets van 1 kant op de plus, en 1 op de min zijde van de batterij?

mss moet je hem recette op een speciale manier. lees even de gebruiksaanwijzing.

Kun je zien hoe je hem na kunt meten met de multimeter. Je moet ze niet in de handnemen bij het plaatsen. Weet niet waar je hem heb gekocht heb. Misschien lag die batterij al heel lang in de winkel. http://www.cr2032-knoopcel.nl/

Dank voor al jullie reacties. Was ff druk met een ander projectje. Ga hier morgen verder mee aan de slag!

Ja! :okdan:

Heb nog zo'n batterij gekocht, en dit keer met latex handschoenen aan erin gedaan zodat ik de polen niet kon raken. Nu is t wel goed. ik denk dat de vorige keer de stroom is weggelekt doordat ik de beide polen tegelijk aanraakte.

Met de multimeter kreeg ik trouwens op beide batterijen geen uitslag, maar dat kan ook aan m'n onkunde liggen.

Ja! :okdan:

Heb nog zo'n batterij gekocht, en dit keer met latex handschoenen aan erin gedaan zodat ik de polen niet kon raken. Nu is t wel goed. ik denk dat de vorige keer de stroom is weggelekt doordat ik de beide polen tegelijk aanraakte.

Met de multimeter kreeg ik trouwens op beide batterijen geen uitslag, maar dat kan ook aan m'n onkunde liggen.

Dat laatste zal volgens mij wel kloppen ;-)

Back