[synthpop] "je vis, je meurs"

Soul C

gecalibreerde soul augurk
ik dacht ik probeer eens iets anders, en dat is dit geworden;
de tekst is een gedicht van de 16de eeuwse Franse dichteres Louise Labe, sonnet no 8

ik ben er nog niet mee klaar, hij zit nog in m'n mixer, dus kritiek op en aanmerkingen over de mix etc
zijn van harte welkom ! en neem ik ook zeker mee in een volgende mix :) :okdan:

ik noem het maar synthpop, maar wat voor stijl is dit eigenlijk ?

dank voor het luisteren, soul c

Erg leuk. Misschien moet je de stem (dspeech?) nog wat beter afmixen? Er zit denk ik nog iets te veel mid in (nasaal).

Ik heb zelf ook een keer zoiets gedaan, maar dan met het gedicht 'Amour me tue, et si je ne veux dire'. Is wel meer electro:

https://soundcloud.com/tfhats/amour-me-tue

Ik vind hem wat hebben. De mix klinkt echter meer als een raw demo, de stem/speech is ietwat schel.
Maar de compositie, geluidskeuze, etc: top!

Bedankt voor jullie commentaar allemaal!

een hoop positieve reacties, dat is wel fijn voor mij

ok de stem gaat er uit, het was lastig om er wat bruikbaars van te maken, ondanks de zwoele klank
(ik had m hier vandaan: http://archive.org/details/LouiseLabeSonnetN8jeVisJeMeurs )
mijn vrouw wil m voor me inspreken als ze tijd heeft (en zin) ze spreekt vloeiend en accentloos frans

vinden jullie de drums wel wat? ik had ze een beetje simpel gehouden
heb het nog met een 4 to the floor kick geprobeerd, was ook wel aardig, maar paste toch niet echt qua sfeer vond ik

deze heb ik uiteindelijk niet veel meer mee gedaan, behalve nog een paar mixen, bij gebrek aan de juiste vocals.
later heb ik nog m'n schoonzus het gedicht laten inspreken, toen ze hier was in de herfstvakantie, echter had die opname niet de juiste flow en vibe zeg maar voor deze tune,
dus met die samples heb ik vd week wat anders gedaan; het is een soort commercieel nummertje geworden :P hier alvast een grove mix, let niet op de krakende sliders , mutekopjes etc, het gaat meer om het idee, ik hoop natuurlijk weer op bruikbare kritiek voor een volgende mix en natuurlijk de hamvraag warvan ik hoopte hem nooit te hoeven stellen : wel of geen distortion op de kick :P (zit nu alleen wat flange en compressie over )
bedankt soul c

Attachments

• nov13 Track 10.mp3
    6,9 MB · Bekeken: 58
Back