waarom heeft een 909 eigenlijk 2 midi outs?

ik denk om bijvoorbeeld een andere drumdoos aan te sturen + een midiclock uit te sturen naar elders (toen midi thru nog niet bestond, en de lucht nog schoon was?)

Ik hoor dat er vrij vaak problemen zijn als je de beide MIDI-OUTs tegelijk gebruikt. Ik vertrouw dat ook niet.

Misschien dat er nog wel een keertje een OS update komt! ;)

En ik maar denken dat het om de MC-909 ging. ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik hoor dat er vrij vaak problemen zijn als je de beide MIDI-OUTs tegelijk gebruikt. Ik vertrouw dat ook niet.

Ik gebruik ze allebei zonder probleem. De eerste gaat naar mijn AMT8 en stuurt via een Kenton Pro4 -Sync mijn TR808 aan en de tweede gaat rechtstreeks naar de Korg Z1 om de arpeggiator aan te sturen. De Korg Z1 gaat weer naar mijn AMT8 en stuurt zo mijn overige modules aan. De TR909 is dus mijn master en de rest volgt netjes in sync...

Origineel geplaatst door bambamstudio
en wat heeft die DIN Sync In dan voor nut?

Je kunt ook een TR808 via Din Sync als master gebruiken om de TR909 aan te sturen...

Origineel geplaatst door bambamstudio
en wat heeft die DIN Sync In dan voor nut?
Ik gebruik die om enkel mijn 909 en 303 te gebruiken. Je weet wel.. die sync kabel half in je 303 hup je 909 in! :)

Geeft DIN sync 808 -> 909 de 909 de 808 'swing' mee of dat dan weer niet?

Origineel geplaatst door bikkel
Geeft DIN sync 808 -> 909 de 909 de 808 'swing' mee of dat dan weer niet?

Zit er een swing op een 808 :confused:

Origineel geplaatst door P-Five
Zit er een swing op een 808 :confused:

Als je de sequencer gebruikt wel. Net als bij de 909. Niet dat je die aan of uit kunt zetten. Hij zit er gewoon in.

Origineel geplaatst door bikkel
Als je de sequencer gebruikt wel. Net als bij de 909. Niet dat je die aan of uit kunt zetten. Hij zit er gewoon in.

Sync betekend volgens mij niets meer dan dat beide TR-s in exact hetzelfde tempo spelen. Als er een natuurlijke swing in het tempo van de 808 zit zal dat denk ik ook in de 909 overgedragen worden... toch?

Eumm ja ik ben geen expert op het gebied van DIN maar als de DIN-sync signalen met dezelfde swing worden uitgezonden zou het zo kunnen zijn.

De stabiliteit van je MIDI-clock is toch ook belangrijk voor je muziek?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Er is iets ongedocumenteerds met die midi outputs.. ze leveren absoluut zeker niet altijd dezelfde signalen (ik heb 3 verschillende 909's gebruikt.. en ze hadden het allemaal) . Ik heb nog geen kans gezien om eens in de schema's te duiken van dit gedeelte van de 909.. want ik kan ze nergens vinden (grr).

Back