Aurora (Nova Cover)

Ik had er vroegah letterlijk groupies mee om me heen.. als ik Aurora op mijn Casio VL10 op het schoolplein speelde :D:D

Klinkt als een demosong van een Eminent orgel uit de 80'ies. :D
Tof, maar dat je daar je tijd aan wil verdoen ??

Haha.. nostalgie!

Het origineel is geloof ik helemaal met Korg equipment gemaakt.., MS 20, MS 10, sigma, trident, etc.. als ik me niet vergis.

Deze versie mist wel een beetje de 'penache' van het origineel idd.. geluidjes zijn een beetje te dun, en het nummer ook iets te snel denk ik.

maar toch.. leuk om te horen :)

Ontspekt van iedere klompendans en 2 emmertjes water halen sfeer :dubbel: :D maar eh.. idd.. wel erg fijn sfeertje die track idd :)

Oke.. iets anders dan, ook qua sfeer maar toch wel Hollandse helden op de synths :)
De Future World Orchestra.. vond dit in de 80´s ook een ontzettend toffe track :halleluja

speel mee met Stef Meeder :D
het doet idd erg sterk denken aan een orgel melodietje die je uit je kop had geleerd omdat je direct vanaf noten lezen zo kutto el putto vond... een melo dus met ipv starre gated blocky tibia geneuzel gemoduleerd met zo'n pisweak slow vibrato en daaronder nog een banale ritme boks, de toch wat meer rondere sounds inclusief quasie sjaan michiel jarretel drums...

Ontspekt van iedere klompendans en 2 emmertjes water halen sfeer :dubbel: :D maar eh.. idd.. wel erg fijn sfeertje die track idd :)

Oke.. iets anders dan, ook qua sfeer maar toch wel Hollandse helden op de synths :)
De Future World Orchestra.. vond dit in de 80´s ook een ontzettend toffe track :halleluja

FUTURE WORLD ORCHESTRA - Desire - YouTube[/url]

Nice. Die heb ik dus 30 jaar niet gehoord.. heel cool!

het doet idd erg sterk denken aan een orgel melodietje die je uit je kop had geleerd omdat je direct vanaf noten lezen zo kutto el putto vond... een melo dus met ipv starre gated blocky tibia geneuzel gemoduleerd met zo'n pisweak slow vibrato en daaronder nog een banale ritme boks, de toch wat meer rondere sounds inclusief quasie sjaan michiel jarretel drums...

haha..
Ik had een bandje met een soort gratis introductie cursus ofzo. Ik heb dat bandje dus al 30 jaar niet meer :D
Maar ik herinner we me wel dat ie om de zoveel minuten (met gepingel op de keys tussendoor) begon te mekkeren over dat je zijn cursus moest aanschaffen.
Oubollig? Mwaaahh.

Inhoudelijk vind ik dat in deze cover de lead een beetje "lui" is. In het orgineel is die iets "sneller" (of hoe noem je dat.).

Voor zij die het even willen vergelijken met het origineel: Voilà

Maar ik vind deze cover zeker niet mis hoor. Ik vermoed dat er best wat tijd in zit om alle details in deze cover te stoppen.

in desch 80's was er ook nog zo'n orgel cursus op TV, gleuf dat rick van der linden die gaf :D
ja hoor, kijk eens aan: :P

:dubbel:

timing was niet hun sterkste kant....:D

:koffie:

@ ARV: Welke Lead? Ik heb er 4 ingespeeld, ieder stukkie 'n andere en bij het laatste stuk een dubbele..
@Hover: Ah, de leads komen van een Mono/Poly! Polysix komt in de buurt, maar met een verkeerd ingestelde mixer is 'nog altijd te dun :(

Ow, in het begin bedoelde ik. Het is ook maar heel subtiel hoor..
De rest vind ik prima gedaan!

Back