Analog Four

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik ga van Prophet08 naar Analog Four, maar heb nog niet geheel duidelijk hoe ik met 4 monofone synths toch 3 vinger akkoorden kan spelen, natuurlijk kan je osc 1&2 detunen en zo een 3rd of 5th maken en de sub osc een oktaaf lager.

Maar gewoon een progressie met 3 voices spelen en opnemen in de sequencer kan (nog steeds) niet heb ik begrepen?

Hoe lossen de analog four guru's dit op? (zonder daw!)

3 pitches opknippen naar 3 midi kanalen via DAW is wel de makkelijkste manier, maar ben benieuwd hoe je dit ook makkelijk stand-alone kan doen.
Zijn er nog recente berichten dat dit nog steeds op de "to do" lijst staat voor de FW updates (1.06 oi.d.?)

Ik heb al een aantal mensen een midipal zien gebruiken om de analog 4 polyfoon te bespelen. Als je dan ook 3 tracks tegelijk kan opnemen op de analog 4 zou je het zo vlot moeten kunnen doen, maar dat laatste weet ik niet (ik probeer me er voorlopig nog van te overtuigen dat ik geen analog 4 nodig heb ;) )

3 kanalen parallel uitsturen, kan dan i.d.d. ook via de Cirklon
firmware update voor dynamic voice allocation per kanaal zou nog mooier zijn natuurlijk

Ja, dat zou prettig wezen maar 't is er nog niet.
Voorlopig Midipal, of je moet een bepaald OSX programmaatje draaien (maar zover was je geloof ik nog niet...).
Of wachten op de IOS versie van dat OSX programmaatje, dat zit er ook nog aan te komen.
http://elektronauts.com/topics/view/482

Mooi is, dat deze -geloof ik- zelfs de patch instellingen tussen de vier stemmen gelijk kan houden.

Het is al tijden geleden beloofd maar nog niet mogelijk op het apparaat zelf. Midipal is de meest gebruikte oplossing idd. Het idee is volgens mij meer om sequences apart op te nemen over elkaar heen, zodat de verschillende synth lijntjes samen de akkoorden vormen. Is natuurlijk wel heel wat anders als akkoorden inspelen.
Hoe bevalt de switch tot nu toe? A4 is een eigenaardig ding he?

Ummm... Niks was "beloofd" hè, voor de zekerheid :D

Da's wel lastig dan, 5ths en 7ths an ik met m'n Voyager ook.
Anders ga ik hem maar gebruiken voor parameter lock grooves voor bij de Miami.

Back