[Minimal Techno] Natan Vance - Körperdouble

Ik vind dat je beter trackies hebt gebouwd. Dit is wel ok, maar ik mis nog wat elementen in de track, en ik vind de mix niet zo denderend...

Ik vind dat je beter trackies hebt gebouwd. Dit is wel ok, maar ik mis nog wat elementen in de track, en ik vind de mix niet zo denderend...
ok; thanx voor de feedback - ik zal kijken of ik de mix wat kan verbeteren en of ik het geheel nog wat kan opfleuren. Stay tuned.8)

Waar zij de hats, rides, claps etc? Mix kan idd beter maar heeft om het echt (minimal) techno te laten zijn veel meer percussie en drums nodig maar vooral ook variatie. Probeer anders eens een track te ontleden die jezelf vet vind. Welke elementen zitten er in, wanneer komen ze erin, hoeveel breaks en wanneer komen die etc etc en ga daar zelf eens mee aan de slag..

Niet het gevoel dat alle loopjes even strak naast elkaar lopen
Kan timestretch algo zijn, maar hij trekt af en toe een beetje erg

Waar zij de hats, rides, claps etc? Mix kan idd beter maar heeft om het echt (minimal) techno te laten zijn veel meer percussie en drums nodig maar vooral ook variatie. Probeer anders eens een track te ontleden die jezelf vet vind. Welke elementen zitten er in, wanneer komen ze erin, hoeveel breaks en wanneer komen die etc etc en ga daar zelf eens mee aan de slag..
Dat ook ja.:okdan:
Niet het gevoel dat alle loopjes even strak naast elkaar lopen
Kan timestretch algo zijn, maar hij trekt af en toe een beetje erg
Dat zijn niet loopjes die scheef trekken, dat is het gevolg van over automatiseren.

Ach, ik heb gans de nacht getracht om deze miskleun te verbeteren. Maar hulpzorg voor miskleun arrangementen is niet mijn forté, bij deze wordt het afvoeren. Mijn modus operandi is afmaken of afvoeren: ofwel is het erop ofwel is het eronder. Deze was dus eronder, dus SCHLUSS.:slotje:

Maar wat automatiseer je dan? Als dit vsti's zijn klinkt het zo statisch als de nete..... ?!?

Maar wat automatiseer je dan? Als dit vsti's zijn klinkt het zo statisch als de nete..... ?!?
Tja, ik werk met FL Studio - FL staat voor Fruity Loops. Dus ik denk dat je idee van loopjes wel klopt echter niet in die zin dat het prefab loopjes (dus geen time stretch artefacts) zijn. En ik automatiseer effecten.

Nu, voor hen die er nog zin in hebben, hier alvast versie twee:

https://soundcloud.com/natanvance/k-rperdouble-v2-mp3

https://soundcloud.com/natanvance/k-rperdouble-v2-mp3

Ik weet wel zeker dat het loopjes verhaal lklopt ;) maar goed het loopt dus niet strak dus netter knippen en plakken denk ik dan. Of zelf eens beats gaan maken, want je spuugt de een na de andere "techno track" eruit, maar het is allemaal meer van hetzelfde
3 of 4 percussieloops voor de beat, kick eronder,wat hihat samples erop stab chordje sample en reverb opendraaien... Maak nou zelf eens wat.

Ik weet wel zeker dat het loopjes verhaal lklopt ;) maar goed het loopt dus niet strak dus netter knippen en plakken denk ik dan. Of zelf eens beats gaan maken, want je spuugt de een na de andere "techno track" eruit, maar het is allemaal meer van hetzelfde
3 of 4 percussieloops voor de beat, kick eronder,wat hihat samples erop stab chordje sample en reverb opendraaien... Maak nou zelf eens wat.

Jaloers? :biertje:

Als je dit nou allemaal zo simpel vind, maak dan zelf eens zo'n track...

Nee maar het is te makkelijk tiis een beetje pronken met andersmans veren maar dan allemaal scheef opgeplakt zoiets.... Het is geen geheel en afgeraffeld en dat hoor je. Miks mis met loopjes techno, maar met alleen wat samples ben je er niet, dat blijkt.

Of wanneer je met outboard werkt zoets.

De helden zijn die het maken, niet degene die het herkauwen.

Ja, bla bla. Dat weten we nou wel Raphie. Jij bent de beste en al het andere wat niet op jouw manier is gedaan zuigt en is niet origineel. Grow the fuck up gozer.

Als je het niet mooi vindt, prima, loop dan verder. Probeer niet iedereen die het in jouw ogen anders dan jou doet zo af te kraken tot in het oneindige... Sjeez...

Nee, tis geen afkraken, maar het is naar een nieuw niveau, ZELF DOEN ipv micro dj'en met andermans werk en wat samples.

I rest my case...

Back