Potmeter met een middenstand

Wat zoek je precies?

Een gewone mono potmeter van 25K lin (draaipotemeter) maar dat een middenstand of klikstand een vaste positie is (Klik stand zoals er op vele mengpanelen bij balance gebruikt wordt).
Wil deze voor mijn VCO's gaan gebruiken en is gemakkelijk als je de freq. per ongeluk aanpast. Zo is deze gemakkelijk in de default stand terug te zetten.

jras

Alps heeft van die dingen. Monacor ook geloof ik.

hou er wel rekening mee dat bij potmeters met een midden positie er altijd een klein gebiedje is ( op weg naar de middenpositie) waarbij de vco dan niet te stemmen is.

:koffie:

hou er wel rekening mee dat bij potmeters met een midden positie er altijd een klein gebiedje is ( op weg naar de middenpositie) waarbij de vco dan niet te stemmen is.

Jup wou ik ook nog melden :okdan:

De pots die ik heb voorkomen dat doordat de middenaftakking breder is dan de detent, dus links en rechts begint de koolbaan pas als je al uit de detent bent.

ik heb er zo één op een clock
soms is het niet handig als je juist voor of na de 0 stand moet zijn...

ik zou er ook een fijnafregelpot opzetten

Ik heb ook zo'n center detent tuning knop op mijn x0xb0x, echt vet irritant, je wilt altijd precies dat stukje gebruiken, waar die klikt zeg maar.

Net als vroeger op de sl1200, bij het afstellen van de bpm, zat deze atlijd net op het randje van de center.

Je snapt me wel ..

Ik zou wel snel zijn, want de middenstand word langzaam maar zeker weggevaagd.

Back