weer wat gepriegel

Johndoe11

Gedeactiveerd account
vanavond eens aan het testen geweest hoe een Mbase_11 klinkt als bassline, veels te veel laag, maar je broekspijpen gaan wel wapperen :D
komt echt wel een behoorlijke sub uit en gaat lager dan de minitaur :okdan:
verder hoor je een SlimPhatty, TT303 en een P08 en wat Valhalla

geen track of zo, gewoon ff wat gepiel voor het idee.

Uuuuuh, tjah, het is niet zo dat dit nou een vernieuwend concept is ofzo :P

Klinkt wel als zo'n club track die je PA laat rammelen :mega:

Blegh, 13 in 1 dozijn drumcomputer muziek. Niks vernieuwends aan. Als ik jou was zou ik er een vengeance-loopje bij doen. Dan wordt ie vet!!

Blegh, 13 in 1 dozijn drumcomputer muziek. Niks vernieuwends aan. Als ik jou was zou ik er een vengeance-loopje bij doen. Dan wordt ie vet!!

Kijk voor mij is het kunstje niet om andermans vettigheid te sprokkelen/recyclen, da's als een sfeer impressie / collage maken met andermans foto's
ik maak liever de foto's zelf, als je begrijpt wat ik bedoel. Da's mijn ding

Dus niet van, hé dat is vet, dat jat ik ook, maar hé dat vind ik vet, kijken of ik dat zelf ook kan. En daardoor wordt alles nét iets anders als de rest, kan dan wel, of niet je ding zijn. Da's geen probleem.

maar i.d.d. qua 42tf is alles wel zo'n beetje gedaan, dus écht vernieuwend zal het nooit zijn. máár wel van mij, door mij, anders geeft het geen voldoening.
slepen met machine/ableton templates en loopmasters / vengeance libraries doen er al genoeg, daar haal ik (1) geen voldoening uit, (2) zijn mensen die daar véél beter in zijn dan mij. Is gewoon een andere manier van werken die mij niet ligt.

Ik kijk er niet op neer of zo, als je daar weer over wilt beginnen, ik kan er gewoon voor mijzelf niks mee. voelt als een beetje arrangeren met andermans werk. Ik doe het werk liever zelf, dan is het van mij, door mij. Dás mijn kick. Maar misschien heb jij dáár weer niks mee? kan ook natuurlijk.

Tja, wat is nog wel vernieuwend ? Ik vind dit een heel vette basis om verder op te bouwen. Well done Raph !
ThnX! moet nog wel een beetje doorpielen want zijn nu niet meer als wat patterns die samen een beetje beginnen te grooven. Voordat dit een compleet arrangement is wat 7min spannend blijft zijn we weer een heel stuk verder. Maar het biedt perspectief ;)

ThnX

Uiteindelijk is het ook niet jouw kick, maar de kick van Jomox.........wat erop neerkomt dat het allemaal geen reet uitmaakt.
Je opzet doet mij niet veel en ook kwa mix istie nog raar. Het blijft inderdaad nog wat gepiel, luister em wel als die af is en 7 minuten lang is.

de kick is in dit geval van de miami, de sub tussen de kicks van de jomox, verder allemaal niet zo spannend. morgen de Cirklon binnen, dan gaan we eens proberen deze patterns daarin te krijgen en dan vanuit de Cirklon te arrangeren, kijken hoe dat gaat.

ThnX, klopt, daar ben ik ook nog niet uit, was een beetje aan het experimenteren nog.
heeft nog héél veel werk nodig.

ik vind de drum pattern die je hebt geprogrammeerd erg vet, maar dat saw geluidje zou ik er direct uitgooien, want die vind ik er niet bijpassen.

de sound van de drums klinkt overigens een beetje raar hier over de KRK's, dat komt volgens mij doordat je sub tonaal een noot weergeeft die ik niet bij de drums vind passen.

ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Lekkere groove.. Als je er nou geen trancezaagjes in gooit, maar wat smaakvolle groove synths en zo dan maak je er zo een mooi nummer van :)

phhh hard werken, al die knoppen draaien, live, maar ff de 303 wat aangepast en de phatty nog iets meer in mijn groove gezet, ff een sidechain op de mbase om de kick layer een beetje te temperen en een tape echo op de stabjes....
is al weer héél anders...

wat een raar moment om het te posten.
dit is toch als je net begonnen bent? ff 10 mnuten pielen..

De synth/stabs passen echt niet bij. Dus ik mis wat ranzigheid voor een acid nummer. Wat mij betreft mag je iets meer karakter overbrengen (want de 303 dinges klinken best fijn maar het is meer van hetzelfde).

Dus kijk maar...

Back