Virus ti in Flstudio 11

Davedarave

Nieuwkomer
Hallo mede-midioten,

Vandaag zit ik weer eens zuchtend achter mn pc..
Ik heb onlangs een virus ti 1 op de kop getikt. Deze doet het op zich prima in FLstudio
(op wat latency na, maar dat is wel te verhelpen met track latency compensation van FL)
Ik heb hem aangesloten via usb. En ik gebruik de virus als mijn geluidskaart.

Nu heb ik alleen 2 probleempjes..

-1-
Ik dacht dat de virus 3 audio output kanalen had. Ik snap alleen niet zo goed hoe ik
de 3 outputs van de virus in onafhankelijke mixer kanalen kan zetten in FL. Zodat ik de effecten van flstudio ook kan gebruiken per kanaal van de virus. (leg ik dit goed uit?)

-2-
Ik heb ook een JP8080 ernaast die ik graag synchroon wil laten lopen met de virus.
Zo gezegd, zo gedaan -dacht ik-, maar de JP heeft nu een enorme vertraging t.o.v.
de virus en de rest van FLstudio, en hij loopt niet stabiel.
En dat terwijl hij zonder de virus als een trein loopt. (met mijn m-audio audiophile
geluidskaartje in FL)

Heeft iemand van jullie misschien enig idee wat ik fout doe?

Ik hoor het graag!

Mvrgr,

Dave

Wat je met de track latency compensation hebt gedaan is de andere tracks in Fruity vertragen zodat de boel weer in sync loopt met de Virus.

Als je dan een 2e audio signaal wilt synchroniseren dan zal dit inderdaad niet gelijk lopen. De vertraging die je ervaart zal de latency van je audio interface + de latency van je Virus TI zijn en dit zul je dus moeten compenseren.

De Ti heeft overigens ook een live mode waarbij de latency heel erg omlaag gaat (maar de cpu load ook omhoog).

Tevens zijn FLstudio en de Virus al sinds de introductie van de Virus TI geen vriendjes (zoals ook hierboven al genoemd). Dit ligt voor een groot deel aan de manier waarop FLstudio werkt en het is Access tot nu toe nog niet gelukt om dit beter te laten werken.

Back