Freerunning (synth tune)

payt

Enorm Lid
Hey peeps!

Hier een werkje van een tijdje geleden, voor het gemak ende het vermaeck gegoten in een youtube videootje.

Het nummer bevat voornamelijk analoge synths, namelijk een Jupiter 6, MKS 70, Pro 12, en een mopho. Daarnaast een plugin die een Minipops emuleert en loopje van mijn vocalisaties.

Het is mijn poging om iets te maken wat een beetje als Jarre klinkt.. elke synth-geek moet dat een keer doen denk ik ;)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Dat moet een hoop werk zijn geweest met al die analoge synths, knap gedaan.
Zit goed in elkaar. Persoonlijk vind ik het alleen iets te lang. En de drums zijn wat braafjes maar dat past natuurlijk wel weer precies in de stijl waarschijnlijk.

Dank je Skies.. de drums zijn inderdaad bedoeld om wat meer op te gaan in de mix. Een beetje zoals dat bij de 1e 2 platen van Jarre ook het geval was. Niet dat dit nummer nou een precieze emulatie van die 'sound' moet zijn, maar ik denk dat bij een goede groove de drums er niet altijd dik bovenop hoeven te liggen :)

Dank voor je commentaar. toch leuk als mensen naar je werk luisteren :)

Een lekker rond en vol geluid, klinkt best goed! Ideaal als achtergrond bij het lezen van synthforum.

Oooow, lekker hoor, zeker als achtergrond nummer:okdan:

Lekkere organische klanken.. coole track :) Leuk gedaan ook met die beelden.. :)
Wist trouwens niet dat die MKS 70 zo JMJ kon klinken.. wat voor een Phaser/Ensemble fx heb je daarop gebruikt?

Dank u allen voor de fijne commentaren :) Ben blij dat het nummer bij de meesten van jullie in de smaeck valt!

Back