[Techno] Natan Vance - Drilldown

natanvance

Ouwe rot
Deze is compleet over-the-top, en ik ben de negatieve commentaren al verwachtende.
Hij is waarschijnlijk, te chaotisch, te druk.... enz.
Nu wat betreft het ganse debat over al dan niet welles samples gebruiken of vst of hardware, ik zoek het in texturen. Deze zijn van het soort dat je niet uit een synth haal (motoren, frigoos, piepende liften, en ga zo maar verder). Respect voor hen die zich trouw aan hun ethos houden, wat die ook moge zijn. Zweer je het enkel bij hardware - so be it, hybrid, vsti's whatever, doe je enkel wat de "top producers" doen en gebruiken - fine. Allemaal ok voor mij hoor. Wil je een debat houden over wat je zelf fijn vindt, gelieve dan een eigen topic aan te maken. Ik post hier een nummer en hoor graag wat feedback, maar als het nummer je echt niet aanstaat of je bent niet akkoord met mijn manier van werken of wat dan ook van negatieve vibes, gelieve gewoon deze thread te verlaten. Dank bij voorbaat.:okdan:

https://soundcloud.com/natanvance/drilldown
https://soundcloud.com/natanvance/drilldown

Ik vind het niet chaotisch hoor....

klinkt lekker

Hoe je ook iets maakt het is het eindresultaat dat van tel is!!!

Ik werk met een ni maschine en dit alles met samples en als ik naar een feestje ga dan krijg ik de zaal ook aan het dansen.

De mensen gaan niet zitten denken"o ja dit is gemaakt met deze sample en dat met deze vst enz"

nice stuff.....

Ik vind het niet chaotisch hoor....

klinkt lekker

Hoe je ook iets maakt het is het eindresultaat dat van tel is!!!

Ik werk met een ni maschine en dit alles met samples en als ik naar een feestje ga dan krijg ik de zaal ook aan het dansen.

De mensen gaan niet zitten denken"o ja dit is gemaakt met deze sample en dat met deze vst enz"

nice stuff.....
Thanx Jeetn, leuk te horen dat je hem lekker vindt.:)
En ik ben het ook met je eens dat het uiteindelijk om het eindresultaat gaat, ongeacht hoe het gemaakt is als de mensen uit hun dak gaan is het dat wat telt.:mega:

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar even over de track zelf, lekker op tempo dendert lekker door, maar kruid is al wel verschoten voor de eerste break, daarna volgt er niet echt iets nieuws meer.
Dus mischien de energy een beetje meer naar wat later in de track doseren?
Verder is er qua mix ook nog wel wat winst te behalen, wat schoner en minder hard mixen, zal je een rijkere sound geven, je hebt mooie analoge vervorming en digitale schraalheid, deze is iets te vlak en schraal naar mijn liking. Heb je geen andere spullen voor nodig, is puur mixtechnisch.

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar even over de track zelf, lekker op tempo dendert lekker door, maar kruid is al wel verschoten voor de eerste break, daarna volgt er niet echt iets nieuws meer.
Dus mischien de energy een beetje meer naar wat later in de track doseren?
Verder is er qua mix ook nog wel wat winst te behalen, wat schoner en minder hard mixen, zal je een rijkere sound geven, je hebt mooie analoge vervorming en digitale schraalheid, deze is iets te vlak en schraal naar mijn liking. Heb je geen andere spullen voor nodig, is puur mixtechnisch.
Dank voor je input Raphie. Hij ligt me ook nog niet lekker en de punten die je aanhaalt zijn vatbaar voor verbetering. Echter heb ik niet volledig begrepen wat je met "hard mixen" precies bedoelt. Bedoel je meer headroom geven?

Ook kan je me misschien helpen, ik ben al een tijdje aan het zoeken om die "bass heavy" kicks te bouwen, maar wat ik ook probeer (sinuus eronder, bassrijke klanken eronder....) het lukt niet, of toch niet in die mate wat ik naar streef. Nu, omdat het niet altijd gemakkelijk is om iets te begrijpen met woorden alleen zal ik hier een vbtje plaatsen:

Vooral rond 1:16 kan je het horen.

En hier is versie 2. Heb de mix aangepast, instrumenten verplaatst en een paar geluiden opnieuw gemaakt. Eentje daarvan heb ik de Sexcalator genoemd, het is een kruising tussen een lift en een heigende dame.:D

Ik ben er alvast content over! Dus dank voor de inbreng!:okdan:

https://soundcloud.com/natanvance/minimal-techno-drilldown-v2

https://soundcloud.com/natanvance/minimal-techno-drilldown-v2

Toffe track man. Recht toe recht aan techno pakt me meestal niet zo, maar dit nummer heeft wel iets. Gelijk na een minuut al psychedelisch / hypnotiserend. Is toch vet als je analoge geluiden gebruikt. Ik sluit me verder aan bij het idee dat de mix nog wat strakker en helderder mag, verder echt mooi op weg.

Toffe track man. Recht toe recht aan techno pakt me meestal niet zo, maar dit nummer heeft wel iets. Gelijk na een minuut al psychedelisch / hypnotiserend. Is toch vet als je analoge geluiden gebruikt. Ik sluit me verder aan bij het idee dat de mix nog wat strakker en helderder mag, verder echt mooi op weg.
Thanx Room 23.:)

ik heb ervan genoten, mooi plaatje man ! :)
Thanx Gloomer.:)

Back