wie kan mij de opbouw van house vertellen

Begin eens met 360 bass drum noten (niet meer, niet minder) op 120 bpm (niet meer, niet minder). Iemand voor de volgende tip?

direct al die shit vergeten
bullcrap allemaal
zelf bepalen
wil je in 1 keer met veel energie binnenkomen... dat kan. langzaam opbouwen...dat kan
alles kan
nie ouwehoere nou

direct al die shit vergeten
bullcrap allemaal
zelf bepalen
wil je in 1 keer met veel energie binnenkomen... dat kan. langzaam opbouwen...dat kan
alles kan
nie ouwehoere nou

Beetje kort door de bocht "F"
Zitten wel duidelijk "regels" aan namelijk (of je bent een Hotelerfgename en dan kan het je niets schelen natuurlijk) :D

Dat kan, maar zitten mensen op de dansvloer hier op te wachten?
ze staan denk ik... en als ze er niet op wachten dan moeten ze maar ff plaats maken voor mensen die eens wat anders willen horen...
house was destijds ook 'iets anders'... waarom nu conform zijn aan iets dat in haar begin jaren het juist niet was...?

dus...

ze staan denk ik... en als ze er niet op wachten dan moeten ze maar ff plaats maken voor mensen die eens wat anders willen horen...
house was destijds ook 'iets anders'... waarom nu conform zijn aan iets dat in haar begin jaren het juist niet was...?

dus...
Wat ik ermee bedoelde is dat er een aantal ongeschreven regels zijn, bijv. op een dansvloer heeft het vaak geen zin om 100% te knallen omdat mensen dan snel moe worden.

Ik stel voor dat je witte ruis gebruikt op het hoogtepunt van je track, mensen zijn inmiddels geprogrammeerd om bij het geluid van witte ruis die weggedrukt wordt door de bas hun handen omhoog te steken dus dat gaat helemaal goed.

Het hangt toch af van je track. Je kan dik beginnen en een lange trippie break hebben. Je kan kaal met n beat beginnen en later muzikaler worden. Je kan zonder beat beginnen en iets episch opbouwen voor ie er in klapt.
Je moet natuurlijk wel nadenken over wat je track doet met mensen,over de hele lengte. Waar wat meer moet gebeuren en waar minder. Dat bepaal je allemaal zelf lijkt me. Je kan dus niet zeggen zo moet je t opbouwen. Elke track is toch anders

i.d.d. orgineel is niet:

Een Massive template / sylenth soundbank voor de laatste "hete patches"
Deze volgends een Youtube tutorial in het laatste ritmische patroontje zetten door een FLstdudio pianorol tutorial te bekijken
aan te kleden met de laatste Vengeance FX samples en loopmasters drumpacks
daar dezeflde accapella's van beatport remixpacks onder te zetten
en een akkoordenschema te lenen uit een van de midi files/

En dan vraag je nu ook nog in welke volgorde je dit allemaal moet introduceren voor maximaal effect.

Heb je überhaupt smaak? en doe je ook nog wel wat zelf?

Dit is wat ik nu noem "template house" Souncloud staat er vol mee en heb je 50 euro over, kan je ook nog 30.00 plays en 100 comments kopen.......

Wat is nou de lol van deze "hobby" ?
is het doel een hit? of heb je een itch en moet je die wereldkundig maken.
op deze manier beleef je er toch zelf ook geen lol aan?

Rustig maar heren, als noob wil ik soms ook gewoon begrijpen waarom mijn creatie wringt en niet doet wat ik verwacht te horen als ik herluister. Dus structuur is dus ook iets dat gewoonte blijkt, merk ik.
Ik begrijp dat deze TS ook gewoon even de basics, die jullie blind kunnen tekenen, blijkbaar, wil snappen.
Heb ik regelmatig nood aan: een referentie. En rara, mijn 1 cliché rap structuur track krijgt betere comments dan al de rest.
Next up: meters zonder structuur acid dreun maar wel veel lol :biertje:

Back