wie kan mij de opbouw van house vertellen

Yep, da's het beste advies, blijft dicht bij je gevoel, dan komt het vanzelf goed

Rustig maar heren, als noob wil ik soms ook gewoon begrijpen waarom mijn creatie wringt en niet doet wat ik verwacht te horen als ik herluister. Dus structuur is dus ook iets dat gewoonte blijkt, merk ik.
Ik begrijp dat deze TS ook gewoon even de basics, die jullie blind kunnen tekenen, blijkbaar, wil snappen.
Heb ik regelmatig nood aan: een referentie. En rara, mijn 1 cliché rap structuur track krijgt betere comments dan al de rest.
Next up: meters zonder structuur acid dreun maar wel veel lol :biertje:

Dat is ook zo. Gewoon all the way gaan en een complete trackstructuur rippen om er van te leren. Piano leer je ook door te beginnen met Vader Jacob na te spelen.

Maar ga het dan niet uit brengen. Probeer het maar gewoon te snappen. We zijn tutorialhouse beu.

luisteren, luisteren, nog eens luisteren....... waneer komt wat en waarom.
Tip die ik wel eens gaaf aan iemand die wou leren draaien (vroeger) om "hiphouse" te luistern
duidelijker kan het niet :D

luisteren, luisteren, nog eens luisteren....... waneer komt wat en waarom.
Tip die ik wel eens gaaf aan iemand die wou leren draaien (vroeger) om "hiphouse" te luistern
duidelijker kan het niet :D

Zo gaat het ook met Amerikaanse films. Geef mij maar liever een trage Franse film met super kleur. Goeie sex en mooie rembrandt achtige belichting. Wijntje er bij. Maar idd voor het grote geld van Amerikaanse markt doe je dat idd niet nee.

Zo gaat het ook met Amerikaanse films. Geef mij maar liever een trage Franse film met super kleur. Goeie sex en mooie rembrandt achtige belichting. Wijntje er bij. Maar idd voor het grote geld van Amerikaanse markt doe je dat idd niet nee.

???? Misschien dat ik nog even meer :koffie: drinken moet maar dit snap ik niet..... )of jij snapt het niet) :D

Hip house heeft een duidelijke structuur (intro/rap/tussenstuk/rap enz) en kan dus makkelijker doormiddel van alle stukken ontleed worden in "stukken" .... heeft niets met een voorkeur voor muziek te maken. :eureka:

House is in basis gewoon Disco, Hip house heeft de zelfde basisstructuur maar is zonder al te veel smuck (wat afleid) makkelijker te ontleden.

Ik master nu zo een beetjecalkes wel alleen mijn structuur is nog steeds waardeloos. Kan iemand mijn de perfecte 3 min house opbouw beschrijfen tot in de detail thank you

dat is niet nodig, je kunt het heel simpel zelf achterhalen. doe dat als volgt:

- Kies gewoon een house track waar je zelf heel enthousiast van wordt.
- bepaal het aantal bpm van die track (kan eventueel via het gratis Mixmeister programmaatje: http://www.mixmeister.com/download-bpmanalyzer.php)
- sleep die track in je DAW en zet het tempo op het aantal BPM wat je zojuist bepaald hebt en schuif de track zo dat de kicks precies gelijk lopen met je metronoom click.
- Luister nu de track en bepaal welke geluidjes je hoort en speel dat soort elementen met je eigen riffjes in de eerste 1 - 4 bars per spoor. Dus een melody, een bas, een drum, een filler, etc.

- Nu heb je een volledige track op je eerste spoor en alle losse elementen met je eigen ideeen in de eerste 4 bars.
- nu komt het arrangement en daar ga je je voorbeeld voor gebruiken. Luister hoelang in je voorbeeld track het intro duurt. Sleep de patterns die je zelf hebt gemaakt totdiezelfde lengte
- doe dan het zelfde voor de andere elementen zoals verse en bridge en outro

- mute daarna je voorbeeld track, en je hebt je basis arrangement met je eigen pattern ideeen klaar.
- zet vervolgens op de punten waar je overgaat van intro, naar verse, bridge en outro wat effect samples om het af te maken.
- Daarna mix je het nog even af en hoppa, track klaar die lijkt op je favoriete voorbeeld track.

Voordelen:
- je leert er veel van
- je krijgt een track die lijkt op je grote voorbeelden
- je krijgt meer resultaat dan zo maar wat doen als je geen idee hebt hoe te starten hiermee.

Niet zo erg, veel anderen hebben hier ook iets aan, waaronder moi

Probeer te knallen binnen een halve minuut, en gebruik geen lange break in het midden van een nummer. En probeer dan door te knallen in een nummer van 3 en een halve minuut. Dit is mijn mening uiteraard, en het lukt me niet altijd moet ik toegeven...

Dat klopt, breaks zijn uit den boze. Ik bepaal zelf wel wanneer het tijd is om bier te gaan halen.

Back