Summing amplifier

Mike Philco

Ehmmm,...
Hallo,

Ik ben van plan een midi-setup (stuk of 10 modules en wat computers) mee te nemen naar Bangladesh.
Eigenlijk heb ik geen mengtafel nodig omdat ik in grote lijnen alleen gebruik maak van midi-volumes in de modules zelf.
Dat werkt prima. De mengtafel hoef ik nooit aan te raken.
Toonregeling gebruik ik ook nooit.
Nu zit ik eraan te denken om geen mengtafel mee te nemen naar Bangladesh maar een active summing amplifier.
Dus een stuk elektronika met heel veel inputs en L/R uit.
Zijn er hier mensen op het forum die hier ervaring mee hebben?
Ik hoor graag reacties.

Ik werk met een paar verschillende summing amps.
Dit werkt voor mij prima.
Neem wel een actieve inderdaad, dat is het fijnst.
Met passieve summers is het een beetje aanklooien als je verschillende impedanties op de summer aansluit.

Ik durf het bijna niet op te schrijven Jos, het is misschien niet helemaal (of helemaal niet!) wat je zoekt maar kijk ook eens naar de Behringer RX1602. Werkt voor mij goed genoeg. Is volgens mij niet een van de al te slechte Behringer producten.

Ik weet niet waarvoor je het wil gebruiken, als je in een studio aan de gang gaat (pro audio), kies je misschien beter toch wat anders.....

RX1602 can mix just about anything into a delicious sonic puree

van de behringer website !+)

Ja, soms klinkt het wel als puree bij Berhinger, maar bij deze RX1602 valt het best wel mee. Maar zoals gezegd niet heel erg profi. Wel lekker compact en simpel als je effe veel kanalen moet samenvoegen.

Ik werk met een paar verschillende summing amps.
Dit werkt voor mij prima.
Neem wel een actieve inderdaad, dat is het fijnst.
Met passieve summers is het een beetje aanklooien als je verschillende impedanties op de summer aansluit.

leg eens uit? want als je met modules werkt hebben ze volgens mij allemaal een aardig overeenkomende impedantie... ik neem aan dat ie geen gitaar direct er bij aan sluit. En in een passieve summing mixer gaat alles eerst door een weerstand en is crosstalk best te verwaarlozen. Daarna gewoon een mic preampje hangen. Ik gebruik zelf best veel summing mixers en gaat altijd goed eigenlijk. Veel actieve summingmixers zijn volgens mij niet meer dan een passieve summing met daarachter een preampje.

Ik ben geen electronica expert dus met enige bescheidenheid:

Ik ken drie types:

- passieve summers die zoals jij beschrijft niet meer zijn dan een weerstandsnetwerk en daarachter een preamp. Als je in dit ontwerp een kanaal lostrekt zal dit bij mijn weten invloed hebben op de signaalsterkte van de nog ingepatchte channels.

- het 0 ohm design. Dit worden vaak actieve summers genoemd. Een verschil met de passieve summer is dat je kan patchen zonder gevolgen voor de reeds ingepatchte kanalen. Volume regelen met een potmeter heeft nog wel invloed op de volumes van de overige kanalen.

- actieve summers met op elke input een buffer amp. Deze werken het fijnst want dan kan je doen wat jewil zonder dat het invloed heeft op de andere kanalen. Het allermooist is natuurlijk als je op elke ingang ook nog een ingangstrafo hebt zitten.

Back