Reverb suggesties

jefz

Triple
Ik gebruik voornamelijk de reverb plugins van Valhalla maar zoek wat meer smaken.
Wat zijn goede betaalbare suggesties?
Mag wat "smeriger" zijn, valhalla klinkt snel erg smooth, niets mis mee maar zoek er dus iets naast.

Ubermod is toch best wel smerig, je kan er ook een bitcrusher achter zetten, of distortion of guitar amp
Je kan natuurlijk een kant en klare Vst kopen, maar denk dat je met een FX stack hetzelfde bereikt

bah reverb. wat een saai effect is dat. das net als zout. dat hoef je eigenlijk ook niet in je eten te gooien omdat het al genoeg in je eten zit. maargoed heel af en toe een beetje.

bah reverb. wat een saai effect is dat. das net als zout. dat hoef je eigenlijk ook niet in je eten te gooien omdat het al genoeg in je eten zit. maargoed heel af en toe een beetje.

Kan, maar je kunt het ook als effect inzetten..

Kan, maar je kunt het ook als effect inzetten..

Juist, ben nu het experimenteren om het oorspronkelijke geluid weg te halen en alleen de reverb te laten horen. Bv een clap met daarachter de reverb van een andere clap.

Het hangt er vanaf watvoor je deze reverbs zult gebruiken, ik vond de toraverb niet zo indrukwekkend. Daareentegen de Sigmund delays (maargoed het is een andere toepassing/andere functie) zijn superb :okdan:

Audio Damage heeft erg coole dingen voor effecten, ik zal die regelmatig checken :)

Voor de klassieke reverbs, zijn die van native instruments de R24/R48 erg goed. Net getest en ben erg tevreden mee.

Lekker reverb. Wat een heerlijk effect is dat. Da's net als zout. Moet je eigenlijk altijd in je eten gooien omdat het anders niet zo lekker is. Maar goed, heel af en toe toch maar niet.

Ja idd iedereen heeft gelukkig een andere smaak.

Ik heb een zoutloos dieet. niet dat ik geen reverb gebruik, gebruik veel analoge spring reverbs en bbd delays.
Of uitmicen in de badkamer.

Aleen die super cleane vst's voegen in mijn nummers niet veel toe.

Als ik dan zout in mijn eten gooi wil ik wel echt zeezout :D

Om met de voedsel metafoor door te gaan:

Dat hangt natuurlijk van de gebruikte grondstof (de audio) en de kok af (de producer).
Elke topchef zal je in ieder geval tegenspreken als je een dergelijk statement maakt. Bij kwalitatief hoogwaardig voedsel gebruikt men heel vaak zout. Wat echter essentieel is is hoe, hoeveel en wanneer je het gebruikt......

Reverb is een ontzettend belangrijk effect en kan, ook als je de aanwezigheid niet eens echt opmerkt, een enorme rol spelen in je mix (hetzelfde geld voor zout in eten. Teveel kan eten flink verpesten, maar goed gebruikt kan het de smaken in zeer positieve zin versterken ;).

Ik gebruik zelf al jaren Aether en Breeze van 2caudio en vind dit een hele fijne reverb voor eigenlijk elke vorm van toepassing. Smerig zijn deze reverbs niet maar je kunt natuurlijk gewoon je return signaal bewerken met een ander effect zoals een overdrive of een subtiele bitcrusher.

Laatst gewijzigd:
Back