8x8 midi router, waar zijn ze gebleven?!?!?!?

SirSickSik

zwaar behaard lid
kan iemand mij vertellen waar ik vandaag de dag nog aan een 8x8 midi router zoals de motu midi express kan komen? Ik probeer al tijden een nieuwe te vinden omdat mijn oude, zelfs na verwisselen v/d batterij, zijn instellingen vergeet waardoor mijn hele set telkens niet meer werkt en ik weer een half uur bezig ben mijn oude computer op te starten om de instellingen opnieuw te laden... maar de enigen die ik tegen kom zijn oude 2e hands modellen die nog met een oude mac ingesteld moeten worden...

dus waar kan je die dingen in hemelsnaam tegenwoordig nog vandaan halen? Worden hardware gebruikers nu vooralsnog verplicht over te stappen op de computer ofzo?!?

buh

buh

what the ?#@%.... ik had daar nog gekeken en toen vond ik enkel de motu 128 zonder merge functies.. laat staan de esi variant, die mooi bij mijn oude geluidskaart van esi past.. ik ben echt een rund met zoeken.... :stupid

maarhem, echt he, na die batterij al 5x te hebben gecheckt, dacht ik vandaag, goh, laten we er nog een 6e keer bij gooien..
batterij eruit, polen checken, wat goed zat.. zoals de vorige keren even beetje langs mijn t-shirt gewreven, terug het apparaat in...en...... hij onthoudt ineens zijn instellingen... :?

ik heb werkelijk waar niets anders gedaan dan de vorige 5 keren, maar blijkbaar vond het apparaat van wel ofzo... dus tja, ehm, topic gesloten? :D

godzijdank, want van dat geld kan ik ook weer zo 6 nieuwe hoognodige modules voor mijn modular kopen :P

Maar waar zIjn die knoppen gebleven om een MIDI signaal te routen zonder computer (ala Roland A-880)?

WRHAHHG*(#^*(#^&*%(#*&

WRHAHHG*(#^*(#^&*%(#*&

%^$*^$*$!!!! heb maar een set nieuwe batterijen besteld via internet, want volgens mij heb ik gewoon een lege batterij gekocht de vorige keer.. vandaag is die weer zijn presets vergeten... :(

Marktplaats een beetje in de gaten houden - die Roland A-880's komen regelmatig voorbij (niet meer dan 100,= voor betalen!) Ik heb er inmiddels 3 ;-)

Ik ben de gelukkig bezitter van een UM-880 en prijs mij er nog vaak gelukkig mee.
Hoewel er best wel wat vergelijkbare interfaces zijn, mis ik daarop toch veelal de patchknoppen van de UM.
Roland ondersteunt ze ook nog steeds met drivers voor OS X 10.8 en Windows 8. Ook drivers voor eerdere OS versies zijn nog steeds te downloaden (tot windows 98 ).

Mijn UM-880 is iets te krap voor mijn setup en daarom ben ik mij al een tijdje aan het oriënteren op een aanvullende interface.
Waarschijnlijk wordt het de iConnectMidi4+.
Met 4x4 kom ik weer een heel eind en de mogelijkheid de interface op te nemen in je netwerk en te bedienen met de iPad maken hem flexibel genoeg voor mij. Bovendien kun je naast de 4x4 midi ook nog eens apparaten direct via USB aansluiten.

Heeft er iemand ervaring met delay/problemen als je er 2 stuks A 880 in cascade zet ?
Ik bedoel

Keyboard aan Input 1 van de eerste A 880
intern doorlussen naar een output1 van die A880

deze output van de eerste A880 naar een 2de A880 input1
deze input intern doorlussen naar een output van de 2de A880

keyboard aan input 1 , module aan output 2

Lukt dit goed ?

ik ga eerst nog eens even kijken met een nieuwe batterij, want als die toch nog gewoon werkt kan ik beter voor andere midi-apparaten gaan zoals de midi-pal of idd een kleinere 4x4 router om de midi-functionaliteit binnen de routing uit te breiden. (midinoten omzetten naar midiCC, patchchange info etc etc voor 'on the fly' programming via de mpc2000xl)
http://mutable-instruments.net/midipal

batterij zou vandaag binnen moeten komen.. dus dan weet ik morgen of die z'n presets weer onthoudt. Voor de zekerheid maar meteen 2 besteld, mocht er toch weer eentje leeg zijn of snel leeg raken..

Back