NI Maschine Studio & NI Maschine Software 2.0

Ik vind alleen de nieuwe drumsynths de 99euro al waard.
Echt prima resultaten mee te behalen...van dikke kicks tot lekker slepende hats.

Heerlijke flexibiliteit als je een sample hebt die voor 90% klinkt zoals wat je zoekt maar je nog net even wat ander karakter wilt aanbrengen. Even layeren met een drumsynth en elk resultaat is mogelijk.

Ook op zichzelf staan de geluiden uit de drumsynths overigens als een dijk.

Ja, idd wat meer gebruikerservaringen over de Maschine Studio zelf zou leuk zijn. Alhoewel mijn beslissing al vaststaat...alleen eerst wat ruimte creeren....:)

Met Acidfever eens, alleen de drumsynths zijn het geld al waard. De rest is mooi meegenomen, zoals onbeperkt fx ipv 4 per sound , en multicore support is de kers op de taart. Klinkt voor iemand doe nooit met Maschine heeft gewerkt heel lullig wellicht, maar als je al aan maschine gewend bent dan weet je wel hoe lekker die upgrade is.
Qua muziek maken en jammen, dat kon ik net zo lekker op mijn MK1 eerlijk gezegd.Ik werk nu wat meer met het apparaat alleen, zonder op de pc te kijken, maar samples browsen doe ik nog steeds op de pc.

Wbt de hardware, ik vind het prima qua bouwkwaliteit, de schermpjes zijn lekker om naar te kijken en mee te werken, het enige waar ik twijfels bij heb is de grote draai/drukknop wat betreft levensduur... maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen of die snel aan slijtage onderhevig is. Ik heb het idee dat als er massaal klachten komen over een maand of zo dat het dan daar aan ligt. Maar nogmaals dat is een redelijk slag in de lucht. Maar als je me zou vragen... dan is dat het enige waarover ik twijfel.

Wil ik nog klagen, zoals een echte Nederlander betaamt, dan zet ik in op het ontbreken van een interne geluidskaart zoals bij het guitar rig pedaal. Maar das echt alleen maar om een klacht te bedenken eerlijk gezegd. Ik mis het niet.

Ja, idd wat meer gebruikerservaringen over de Maschine Studio zelf zou leuk zijn. Alhoewel mijn beslissing al vaststaat...alleen eerst wat ruimte creeren....:)

Heb inmiddels mijn eerste uren Studio erop zitten en....wat een apparaat! Het is (zoals - m.i. - reeds bekend is van de diverse NI Maschine-versies) intuïtief, gebruikersvriendelijk en het grootse gebruikersgemak 'went' erg snel!

Er zijn nog de vele zaken die ik mezelf eigen wil /moet maken, maar ik vind het feit dat de vele functies een eigen controle hebben gekregen, de waanzinnige, dubbele display en de koppeling met de nieuwe software helemaal te gek en zeer inspirerend werken! Het is mij duidelijk dat, de (grote) inhaalslag die ikzelf nog moet maken, een beeldscherm-loos creëren van geluid en compositie, helemaal mogelijk lijkt.

Indien je een van de andere apparaten reeds bezit kan ik mij goed voorstellen dat dit apparaat en bijbehorende kosten niet direct verdedigbaar zijn. Met de 2.0 software kun je met de MK1, MK2 en Mikro meer dan goed uit de voeten. Maar......wat een apparaat! Twijfel je en heb je de financiële middelen en/of wil je 'kosten-wat-kost' dit apparaat toevoegen aan de collectie, maar hebt dat laatste duwtje nodig, doen!

Voor wat betreft het schrijven van een gedegen review (uit eigen keuken), denk ik dat het voor mij nog te vroeg is om jullie hierin te voorzien. Daarnaast denk ik dat er reeds vele reviews zijn, zelfs van een kwaliteit die ik voor ogen zou hebben, indien ik een review zou schrijven. Mocht je evengoed, een specifieke en vooral persoonlijke gebruikerservaringen wensen.....schiet mij maar een bericht, PM, of reactie (hierop) en ik zal mijn hart-en-ziel erin leggen

Back