NI Maschine Studio & NI Maschine Software 2.0

Bedankt! Zo, dat ding is best groot zeg.

DSC7798.jpg

Ziet er wel heel mooi uit! Maar als MKI bezitter kan ik dus ook van de software update profiteren? Ik ben niet echt in de markt voor een nieuwe Maschine controller maar als er allemaal leuke drumsynths in de nieuwe software zitten wil ik die wel.

... Maar als MKI bezitter kan ik dus ook van de software update profiteren? ...
Vanaf elke voorgaande versie van de Maschine software kan geüpdate worden naar de nieuwe versie 2.0.
Dit is echter (helaas) wel een betaalde update en zal 99 euro gaan kosten.

Ben er eigenlijk niet over te spreken als de dollar prijs hetzelfde is als de euro prijs. Ik ben lid van een amerikaans maschine forum en heb de indruk dat de prijs 999 dollar is. Wij betalen dus 35% méér: 999 euro!
Den duits doet zijn broek dus uit om dit te slijten in de states want ze pakken daar dus 1/3e van de prijs.
Fraai, zelfs Apple deed dat niet meer.

Dollar prijzen zijn bedragen zonder BTW omdat dit per staat verschilt.
Dus dat komt er daar nog bovenop.

Onze euro prijzen zijn al direct incl. BTW.
Dus het prijsverschil is daarmee al minder groot dan je vermoed.

Ik vind het er mooi uit zien, maar voor dat geld zou ik ableton + push overwegen.
Bovendien voel ik me lichtjes genaaid dat ik 99 euro moet neerleggen zodat ik multicore support heb.
Als je kijkt naar het verschil tussen ableton software en maschine software is de keuze niet zo moeilijk.
Dan blijft uiteindelijk alleen nog de gelikte look van het apparaat over wat iemand als meerwaarde zou kunnen ervaren.
Hoewel ik die displays wel erg tof er uit vind zien.

Ik krijg nu definitief het gevoel dat de marketing afdeling van NI de overhand krijgt boven alle andere afdelingen.
Jammer. Ik denk dat de prijs binnen een jaar op 750-800 staat.

Trouwens, ben ik raar als ik zeg dat ik voor dat geld eigenlijk wel een geintegreerde geluidskaart verwachten zou ?

Ben er eigenlijk niet over te spreken als de dollar prijs hetzelfde is als de euro prijs. Ik ben lid van een amerikaans maschine forum en heb de indruk dat de prijs 999 dollar is. Wij betalen dus 35% méér: 999 euro!
Den duits doet zijn broek dus uit om dit te slijten in de states want ze pakken daar dus 1/3e van de prijs.
Fraai, zelfs Apple deed dat niet meer.

apple doet dat ook hoor..

27" imac (US) = 1999 usd = 1479 euro
27" imac (NL) = 2029 euro

ex btw betaal je in NL dus 2029/1.21=1677 euro en dat is 200 euro meer dan je in de US betaalt.

in de US is de VAT dacht ik iets van 8,25% uit mijn hoofd, dus daar zul je uiteindelijk $2.164 betalen wat overeenkomt met 1600 euro incl btw. Dat scheelt dus ruim 400 euro met de NL incl btw prijs.

Vergeet de invoerrechten niet (in het geval van Apple). De roverheid pikt nog wat extra graantjes mee bovenop de BTW.

Vanaf elke voorgaande versie van de Maschine software kan geüpdate worden naar de nieuwe versie 2.0.
Dit is echter (helaas) wel een betaalde update en zal 99 euro gaan kosten.

Dat is te overzien, ik zal eens kijken of de nieuwe features die snip waard zijn.

Kvind het maar een lelijk bak beest. En ik had zelf graag meer dan 8 draai knoppen gezien aangezien je unlimted groups heb was 16 of 32 (gewoon 1 rij boven het scherm en 2 eronder of zo niet overdreven). Zodat je in een mix situatie gewoon 2 send en returns per track hebt bijv. Ik snap niet waarom producenten tegenwoordig zo gierig om gaan met draaiknoppen zijn die zo duur of wat?

Ik heb inmiddels besloten dat ik wel de software ga upgraden voor die 99 euro.
Ik vind het jammer dat het betaald moet worden, maar die multicore support is een te welkome toevoeging om te laten liggen.
Daar nog die drumsynths erbij ( alsof ik nog niet veel te veel drumsounds heb ) vind ik het nog wel te doen.
Voor de controller heb ik het geld niet over, de MK1 doet het nog geweldig, en ik ben niet zo gevoelig voor spiegeltjes en kraaltjes zeg maar.

Oh, en sidechaining ook trouwens :)

Als je nu een MK2 kopen zou, kost dat 600 euro, krijg je de v2 software er bij. Dat betekent dus dat je in principe 400 euro kwijt bent alleen voor die 2 displays en wat extra knoppen. Ik denk dat daar nuttiger zaken van gedaan kunnen worden.

Wat trouwens wel erg grappig is, is dat een speerpunt voor dit nieuwe model is dat : ' je nu helemaal niet meer naar je computer hoeft te kijken en alles op het apparaat kunt doen ' Precies hetzelfde was een speerpunt bij versie 1 en 2 :D

Wat trouwens wel erg grappig is, is dat een speerpunt voor dit nieuwe model is dat : ' je nu helemaal niet meer naar je computer hoeft te kijken en alles op het apparaat kunt doen ' Precies hetzelfde was een speerpunt bij versie 1 en 2 :D

Na de Studio komt de duurdere Studio Pro waarbij NI garandeerd dat je nu echt helemaal niet meer naar je computer hoeft te kijken.. maar nu echt niet :-)

Back