reason synth

alexander1982

Stamgast
Ik vroeg mij af of iemand tips heeft om hardcore synth te maken met de Malstrom en de substractor in Reason 2.0
Ik heb al op reasonfreaks en dergelijke zitten zoeken maar kom ik niet het geluid vinden wat ik wilde
Als ik zelf bezig bent komt er eigenlijk alleen maar trance uit. Ik gebruik de Juno veel voor osc A en/of B maar toch is het niet echt helemaal hetzelfde als een "vst" Juno in Fruity Loops. Ook wil ik niet met een extern programma(Fruity Loops en vst)werken omdat ik deze alleen kan importeren met de samplers en dan klinkt het toch wat minder.

Alvast bedankt,

Alexander

zoek eens op "hoover" op de propellerheads of reason-sites....

verder: vet veel unison, portamento en de scream4 module misbruiken.....

Olaf

Olaf-> bedankt voor je adviezen maar deze zijn meer van toepassing op 2.5 dan op 2.0. TOch bedankt, wel ff. met de portamento zitten kloten. De hoover heb ik overgens niet kunnen vinden.

metatron-> dat doe ik al een half jaar. Bedankt

In een artikel in Sound on Sound magazine, werd uitgelegd hoe je 4 Malströms of 4 NNxts kunt "stapelen", in 4 midi kanalen en tegelijkertijd kunt inspelen, voor die brede "grote"geluiden.

Ik heb het nog niet geprobeerd.

TK EF

Doe je dat niet met je OscC A & osc B en deze sturen naar een nieuwe Malstrom?

Neen, het heeft te maken met de 4 midi busses die je kan gebruiken om met 1 noot alle 4 de synths ( Malströms of andere modules, met verschillende geluiden) te triggeren.

Edit/preferences/advanced midi/
Busses A-D

TK

EF

Origineel geplaatst door alexander1982
Olaf-> bedankt voor je adviezen maar deze zijn meer van toepassing op 2.5 dan op 2.0. TOch bedankt, wel ff. met de portamento zitten kloten. De hoover heb ik overgens niet kunnen vinden.

metatron-> dat doe ik al een half jaar. Bedankt

versie 2.5 is een *gratis* update als je versie 2 hebt..

Back